Η Xpeng μετατρέπει τα ηλεκτρικά της σε υβριδικά με στόχο την αυτονομία 1.600 χλμ.

Σε μια ριζική αλλαγή στρατηγικής, η κινεζική Xpeng -που έχτισε τη φήμη της στην ηλεκτροκίνηση- ξεκινά να εξοπλίζει ορισμένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της με υβριδικά συστήματα με range-extender.
Αντιλαμβανόμενη την αυξανόμενη ζήτηση για υβριδικά, η κινεζική εταιρεία αποφάσισε τη μεγάλη στροφή: πλέον πολλά από τα μοντέλα της θα εφοδιάζονται και με θερμικό κινητήρα για τη φόρτιση της μπαταρίας (range extender), με στόχο την αύξηση της αυτονομίας έως και τα 1.600 χιλιόμετρα με κάθε πλήρες γέμισμα του ρεζερβουάρ και της (μεγάλης) μπαταρίας.

Πρώτο στη λίστα είναι το μεγάλο X9, που παρουσιάστηκε αρχικά αποκλειστικά ως ηλεκτρικό. Η νέα έκδοση X9 EREV βασίζεται στην πλατφόρμα SEPA 3.0, η οποία επιτρέπει την εύκολη ενσωμάτωση ενός συστήματος επέκτασης αυτονομίας χωρίς επανασχεδίαση από το μηδέν.
BUY NOW
Το μοντέλο εξοπλίζεται με μια τεράστια μπαταρία 63,3 kWh, μεγαλύτερη από πολλές αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις, ενώ συνεργάζεται με έναν 1.5 turbo κινητήρα βενζίνης 148 ίππων.

Με βάση τα στοιχεία του κινεζικού Υπουργείου Βιομηχανίας (MIIT), το X9 μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για 450 km (σύμφωνα με τον αισιόδοξο κινεζικό κύκλο CLTC), ενώ σε συνδυασμό με τον βενζινοκινητήρα η συνολική αυτονομία αγγίζει τα 1.600 km.
Το X9 EREV δεν είναι καθόλου μικρό: ζυγίζει περίπου 2.750 κιλά, έχει μήκος 5,32 μέτρα, πλάτος σχεδόν 2 μ. και ύψος 1,79 μ. - δηλαδή είναι μεγαλύτερο και από την αμιγώς ηλεκτρική του εκδοχή. Οι πλήρεις συνδυαστικές επιδόσεις δεν έχουν αποκαλυφθεί ακόμη.

Αντίθετα, η Xpeng δημοσίευσε εικόνες από δοκιμές του X9 EREV σε συνθήκες που λίγοι ιδιοκτήτες θα τολμήσουν να επισκεφτούν: από καυτές ερήμους μέχρι ψυχρά κλίματα, σε 19 χώρες και 330 πόλεις παγκοσμίως. Στόχος είναι να αποδείξει πως το μοντέλο είναι έτοιμο για την παραγωγή.
Οι τελικές λεπτομέρειες για τιμή και διαθεσιμότητα θα ανακοινωθούν κοντά στο επίσημο λανσάρισμα, το οποίο έχει προγραμματιστεί για το τέταρτο τρίμηνο του 2025.