H Rolls-Royce σκέφτεται τις κυψέλες υδρογόνου για το ηλεκτρικό μέλλον της

Rolls-Royce Spectre

Οι μελλοντικές ηλεκτρικές λιμουζίνες της Rolls-Royce ενδέχεται να παίρνουν την ενέργειά τους από κυψέλες υδρογόνου αντί για συμβατικές μπαταρίες, καθώς αυτό εξετάζεται εις βάθος από τη βρετανική εταιρεία.

Κάτι τέτοιο θα συμβεί μόνο αν η τεχνολογία των κυψελών υδρογόνου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας εξελιχθεί αρκετά, και βρει το δρόμο της προς τη μαζική παραγωγή, όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Torsten Muller-Otvos.

Rolls-Royce Spectre: H πρώτη ηλεκτρική RR στην ιστορία
Rolls-Royce Spectre: H πρώτη ηλεκτρική RR στην ιστορία
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

O Muller-Otvos, παράλληλα, απέκλεισε το ενδεχόμενο να υιοθετήσει η εταιρεία στο μέλλον την τεχνολογία απευθείας καύσης υδρογόνου στους θαλάμους ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, ακόμα κι αν αυτή η τεχνολογία -στην οποία επενδύουν βαρέως γίγαντες όπως η Toyota- αποδειχθεί αποτελεσματική, βιώσιμη και εφαρμόσιμη.

Θυμίζουμε ότι πριν λίγους μήνες η Rolls-Royce παρουσίασε το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, την Spectre, η οποία έκανε την ευρωπαϊκή πρεμιέρα της στη φετινή εκδήλωση της Villa d’Este στην Ιταλία.

Η Spectre θα μπει στην παραγωγή τον προσεχή Σεπτέμβριο, με μία από τις μεγαλύτερες μπαταρίες αυτοκινήτου παραγωγής μέχρι στιγμής, χωρητικότητας 120kWh. Αυτή χαρίζει στη βρετανική λιμουζίνα αυτονομία 500 χιλιομέτρων και ταχύτητα φόρτισης μέχρι και 195 kW.

Αιτιολογώντας όσα είπε για τις σκέψεις της Rolls-Royce για τα μελλοντικά της αυτοκίνητα, ο Muller-Otvos δήλωσε στο βρετανικό περιοδικό Autocar ότι η τοποθέτηση της εταιρείας του Goodwood στην αγορά και ο τρόπος χρήσης των αυτοκινήτων της από τον μέσον ιδιοκτήτη τους, ανοίγει το ενδεχόμενο να εξεταστεί το υδρογόνο ως μελλοντικό καύσιμο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και για την απευθείας καυση υδρογόνου σε μεγάλους, μέχρι και V12, θερμικούς κινητήρες ήταν κάθετος: «Νομίζω ότι ο θερμικός κινητήρας καύσης υδρογόνου είναι κάτι που δεν θα κοιτούσα σε καμία περίπτωση, διότι είναι κάτι που ήδη έχει δοκιμαστεί πριν από πολλά χρόνια». Αναφέρεται στις δοκιμές που έκανε η μητρική BMW στις αρχές της δεκαετίας του 2000 με μια τροποποιημένη Σειρά 7.

«Αυτός δεν είναι ο πιο αποδοτικός τρόπος χρήσης του υδρογόνου. Αν χρησιμοποιηθεί το υδρογόνο στο μέλλον, θα είναι σε κυψέλες καυσίμου. Και οι κυψέλες καυσίμου δεν διαφέρουν σε τίποτα από μια μπαταρία. Έχει να κάνει με το πώς αντλείς την ενέργεια.

»Και γιατί όχι; Όταν έρθει η σωστή στιγμή, και όταν η τεχνολογία θα είναι αρκετά προχωρημένη, αυτό είναι κάτι που σίγουρα θα επιδιώκαμε ως Rolls-Royce. Γιατί όχι; Μπορεί να φύγουμε από τις μπαταρίες και να μπούμε στις κυψέλες καυσίμου», πρόσθεσε ο Muller-Otvos.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και κατέληξε: «Δεν μπορείς, φυσικά, να έχεις ανεφοδιασμό υδρογόνου στο σπίτι σου, ενώ με τη μπαταρία έχεις αυτό το μεγάλο πλεονέκτημα, και όλοι οι πελάτες μας έχουν μεγάλα γκαράζ. Υπάρχει πολύς χώρος στο σπίτι και πολύς χώρος στα κτήρια γραφείου για να τοποθετήσεις φορτιστές».

Θυμίζουμε ότι η BMW λανσάρει στην αγορά την iX5 Hydrogen, με κυψέλες καυσίμου που της παρέχει η Toyota. Το βαυαρικό SUV υδρογόνου θα παράγεται σε περιορισμένα αντίτυπα, καθώς οι Βαυαροί υποστηρίζουν ότι το λανσάρισμά του είναι συμβολικό για να αποδείξει την ωριμότητα αυτού του είδους κινητήριας δύναμης και τη δυναμική του για το μέλλον.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ