208

H Mazda πειραματίζεται με τον πιο πολύπλοκο και παράξενο κινητήρα που έχετε δει ποτέ

Mazda CX-90

Παράλληλα με τους Wankel, η Mazda δεν σταματά να πειραματίζεται με την τεχνολογία κινητήρων εσωτερικής καύσης - και τώρα έρχεται στο φως μια νέα, εξαιρετικά τολμηρή και φιλόδοξη πατέντα της.

Η εταιρεία της Χιροσίμα, συγκεκριμένα, εξελίσσει έναν εξάχρονο (έξυ κύκλων) κινητήρα που παράγει υδρογόνο καίγοντας βενζίνη. Οι Ιάπωνες το αποκαλούν «σύστημα αναδιαμόρφωσης καυσίμου για οχήματα» και υπόσχονται ότι μπορεί να λειτουργήσει τόσο με βενζίνη όσο και με υδρογόνο, χωρίς να εκπέμπει CO2 στην ατμόσφαιρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Mazda παραμένει πιστή στη φιλοσοφία ότι η ηλεκτροκίνηση δεν είναι η μοναδική λύση για το μέλλον. Έτσι, όπως αρνήθηκε να ακολουθήσει το downsizing όταν όλοι οι άλλοι κατασκευαστές το υιοθετούσαν, σήμερα παρουσιάζει κάτι εντελώς διαφορετικό: έναν κινητήρα που, μέσω καταλύτη και θερμότητας, «σπάει» τη βενζίνη σε μικρές ποσότητες υδρογόνου, το οποίο καίγεται, αφήνοντας πίσω καθαρό άνθρακα.

Η λειτουργία του κινητήρα βασίζεται στον κλασικό τετράχρονο κύκλο, αλλά προστίθενται δύο επιπλέον «χτυπήματα». Μετά την εισαγωγή, συμπίεση και καύση, ακολουθεί μια επανασυμπίεση. Στο στάδιο της εξαγωγής, τα καυσαέρια οδηγούνται σε έναν «αποσυνθέτη» - έναν ειδικό καταλύτη. Εκεί, ψεκάζεται βενζίνη, η οποία αντιδρά με τα καυτά καυσαέρια, παράγοντας καθαρό άνθρακα που κολλάει στα τοιχώματα του καταλύτη και αποθηκεύεται σε δεξαμενή.

Το πλεονέκτημα είναι ότι δεν χρειάζονται μεγάλα ρεζερβουάρ υδρογόνου, αφού το καύσιμο παράγεται επί τόπου σε μικρές ποσότητες. Αν δεν υπάρχει αρκετό υδρογόνο, ο κινητήρας συνεχίζει κανονικά με βενζίνη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φυσικά, η πολυπλοκότητα είναι τεράστια: απαιτούνται περισσότερα εξαρτήματα, πολύπλοκη κυλινδροκεφαλή και βαλβίδες που θα λειτουργούν με ενεργοποιητές αντί για εκκεντροφόρο. Η ιδέα είναι εντυπωσιακή, αλλά η εφαρμογή της μοιάζει εφιαλτική, ενώ η αποτελεσματικότητά της μένει να αποδειχθεί στην πράξη.

Ωστόσο, μιλάμε για τη Mazda - μια εταιρεία που δεν φοβάται να ακολουθήσει τον δικό της δρόμο. Και αν κάτι είναι βέβαιο, είναι πως αν τα σχέδιά της τελεσφορήσουν δεν θα διστάσει να δοκιμάσει να φέρει τον εξαχρονο κινητήρα παραγωγής στους δρόμους, έστω και σε πειραματική μορφή, τα επόμενα χρόνια.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ