
Μία προσεκτική εξέλιξη της νέας γκάμας υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων από την εταιρεία της Χιροσίμα κρύβει κάτι πολύ ενδιαφέρον: τη συνεχιζόμενη έμφαση της στα σπορ αυτοκίνητα.
Η Mazda μπορεί να εργάζεται τον τελευταίο καιρό για τη διεύρυνση της γκάμας των εξηλεκτρισμένων SUV της, όμως παράλληλα ετοιμάζει και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, καθώς και σπορ αυτοκίνητα - συμπεριλαμβανομένου του «πνευματικού διαδόχου» του θρυλικού RX-7 και της νέας γενιάς του ΜΧ-5.

Τα τελευταία δείχνουν ότι η Mazda δεν θεωρεί μονόδρομο τα SUV αλλά αντιθέτως κρατά σθεναρά την πίστη της στα sportscars, όπως και ότι δεν θεωρεί μονόδρομο και την ηλεκτρική μετάβαση- ακολουθώντας έναν ισορροπημένο δρόμο που συνδυάζει υβριδικά συστήματα, σταδιακό εξηλεκτρισμό και συνεχείς αναβαθμίσεις στη βασική της γκάμα.
BUY NOW
Το πρώτο εξάμηνο του 2025, η Mazda κατέγραψε 636.968 πωλήσεις παγκοσμίως (+2,6% σε σχέση με πέρυσι). Η αγορά των ΗΠΑ παραμένει η μεγαλύτερη, με 210.297 μονάδες (+3,9%), ενώ στην Ιαπωνία οι πωλήσεις ανέβηκαν κατά 18,7%. Στην Ευρώπη και την Κίνα, όμως, υπήρξαν πτώσεις 12,2% και 18,7% αντίστοιχα.

Σε αυτό το πλαίσιο, ξεκινώντας από τα SUV, από τη Χιροσίμα περιμένουμε το 2027 το νέο CX-5 με την in-house υβριδική τεχνολογία, βασισμένη στον καινούριο κινητήρα SkyActiv-Z των 2.5 λίτρων.

Η βενζινοκίνητη έκδοση του νέου CX-5 θα προηγηθεί, φτάνοντας στις αντιπροσωπείες το 2026. Όταν λανσαριστεί το υβριδικό CX-5, ένα χρόνο μετά, θα συμβάλλει στο στόχο της Mazda για 250.000 πωλήσεις ετησίως από τα υβριδικά CX-5 και CX-50 (τα οποία ανήκουν στην ίδια κατηγορία). Το μικρότερο CX-30 θα συνεχίσει με μικρές αναβαθμίσεις μέχρι τη νέα γενιά του το 2029.
Περνώντας στα μη-SUV, το Mazda3 (που διατίθεται σε hatchback και sedan από το 2018) θα παραμείνει στην παραγωγή για τουλάχιστον ακόμη τέσσερα χρόνια, με τη νέα γενιά να αναμένεται το 2032. Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης το λανσάρισμα των Mazda6e και CX-6e στην ευρωπαϊκή αγορά.

Όμως, υπάρχουν και καλά νέα και για τους λάτρεις της σπορ οδήγησης: η Mazda έχει δύο sportscars υπό εξέλιξη. Το πιο εντυπωσιακό είναι η έκδοση παραγωγής του πρωτότυπου Mazda Iconic SP του 2023, με περιστροφικό κινητήρα ως range extender σε ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.

Οι φήμες από την Ιαπωνία μιλούν για παρουσίασή του ακόμη και μέσα στην επόμενη χρονιά, αν και άλλες πηγές βλέπουν το ντεμπούτο στις αρχές του 2028. Πρόκειται για ένα χαμηλό, δίθυρο coupe που θα λειτουργήσει ως πνευματικός διάδοχος του RX-7, χωρίς να αντικαταστήσει το MX-5.

Μιλώντας για το MX-5, ήδη εξελίσσεται η επόμενη γενιά του, η οποία αναμένεται το 2029. Θα διατηρήσει τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα και θα συνεχίσει να ενσαρκώνει την προσιτή, ευέλικτη οδήγηση που το έκανε το πιο δημοφιλές roadster στον κόσμο.