Πώς ακριβώς δουλεύει ο νέος Wankel κινητήρας της Mazda; (Video)

Mazda MX-30 R-EV

Δείτε εκ βαθέων σε ένα αναλυτικό video τον τρόπο λειτουργίας του περιστροφικού κινητήρα Wankel της Mazda και τις έξπυνες ιδέες που εφάρμοσε στη νέα του εποχή η εταιρεία της Χιροσίμα.

Μία δεκαετία μετά από το -προσωρινό- τέλος του με το Mazda RX-8, η ιαπωνική εταιρεία επανέφερε στη ζωή τον περιστροφικό κινητήρα (Wankel) στο καινούριο Mazda MX-30 R-EV. Μπορεί πλέον το θρυλικό μοτέρ -που μόνο η εταιρεία της Χιροσίμα κατάφερε να κάνει να δουλέψει- να μην πυροδοτεί ένα σπορ αυτοκίνητο, όμως είναι και πάλι εδώ, προσαρμοσμένος στην τεχνολογία της νέας εποχής. Και δεν αποκλείεται να εφαρμοστεί και σε ένα sportscar της Mazda στο μέλλον.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Mazda MX-30 e-Skyactiv E-Rev
Mazda MX-30 e-Skyactiv E-Rev

Θυμίζουμε ότι στο νέο MX-30 R-EV ο κινητήρας Wankel έχει έναν ρότορα (σε αντίθεση με τους δύο ρότορες του RX-8) και λειτουργεί για να φορτίσει τη μπαταρία που δίνει ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα του ιαπωνικού SUV. Η ήπια και σταθερή λειτουργία του εξασφαλίζει εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση, διασφαλίζοντας ότι δεν θα υπάρχει ποτέ κανένα πρόβλημα αυτονομίας για το ηλεκτρικό MX-30, ούτε πολύωρες αναμονές φόρτισης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη νέα του εφαρμογή, ο Wankel χρησιμοποιείται λοιπόν αρκετά διαφορετικά, με αρκετά εξελιγμένα στοιχεία, αλλαγές σε σχέση με το παρελθόν και έξυπνες νέες ιδέες. Στο παρακάτω Video αναλύει τη λειτουργία του ο Jason Fenske, από το κανάλι του YouTube με την ονομασία «Engineering Explained».

Μια από τις πιο δραστικές αλλαγές είναι ότι πλέον το καύσιμο ψεκάζεται απευθείας στο θάλαμο καύσης. Η ιαπωνική εταιρεία εφάρμοσε στον νέο της Wankel την ανακύκλωση των καυσαερίων, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη στην αποδοτικότητα του κινητήρα στις χαμηλές στροφές - δεδομένου ότι ο κινητήρας σπανίως «ζορίζεται» για τη φόρτιση της μπαταρίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπλέον, η Mazda αντικατέστησε πολλά σιδερένια μέρη του κινητήρα με αλουμίνιο, για τη μείωση του βάρους του, και εφάρμοσε ένα ειδικό επίστρωμα στα κινούμενα μέρη για τη μείωση της τριβής και της φθοράς.

Τέλος, ο Fenske εξηγεί με ποιόν έξυπνο τρόπο η Mazda έλυσε τα προβλήματα που ανέκαθεν είχε ο περιστροφικός κινητήρας σχετικά με την ιδανική ρύθμιση της λειτουργίας του συστήματος μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων: τα έλυσε χρησιμοποιώντας μια υψηλής πίεσης τρόμπα βενζίνης. Στο παρακάτω Video, λοιπόν, μπορείτε να δείτε όλες τις λεπτομέρειες:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ