Επιτρέπεται να βγάζω το χέρι έξω από το παράθυρο – Ποιο το πρόστιμο;

Hand window

Η συγκεκριμένη κακή συνήθεια δεν είναι μόνο επικίνδυνη για τον οδηγό και τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου, αλλά κρύβει και το ενδεχόμενο επιβολής ενός τσουχτερού προστίμου.

Οι θερινοί μήνες απογειώνουν τη διάθεσή μας και κάνουν τον νου μας να ταξιδεύει τόσο σε ανέμελες στιγμές χαλάρωσης και ξεκούρασης, όσο και σε εξορμήσεις σε παραθαλάσσιους προορισμούς.

Δεδομένου ότι πολλά αυτά απαιτούν μετακίνηση με αυτοκίνητο υπάρχουν ορισμένες καλοκαιρινές συνήθειες που πρέπει να αποφεύγονται, ακόμα και αν δεν τιμωρούνται από τον νόμο.

Μία εξ αυτών είναι και η τακτική ορισμένων οδηγών να οδηγούν κρατώντας το τιμόνι αποκλειστικά με το δεξί τους χέρι, και τον αγκώνα του αριστερού χεριού να ακουμπά με τις ώρες στη βάση του παραθύρου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Heri exo apo to parathiro 1

Φαινομενικά πρόκειται για μια αθώα και ακίνδυνη συνήθεια, αλλά η πραγματικότητα είναι διαφορετική, μιας και η οδήγηση με το ένα χέρι μειώνει δραστικά τις ικανότητές μας. Και σε μία επείγουσα κατάσταση (για παράδειγμα η παραβίαση ενός STOP από ένα άλλο όχημα) δεν μας επιτρέπει να προβούμε στις απαραίτητες κινήσεις στο τιμόνι προκειμένου να αποτρέψουμε το ατύχημα.

Μην ξεχνάμε, επίσης, ότι - βάσει ερευνών - σε θερμοκρασίες 35 βαθμών Κελσίου (ιδιαίτερα συχνή κατά το ελληνικό καλοκαίρι) οι αντιδράσεις μας πίσω από το τιμόνι είναι ήδη κατά 20% πιο αργές, συγκριτικά με τις θερμοκρασίες που κυμαίνονται γύρω στους 25 βαθμούς Κελσίου. Για ποιο λόγο, λοιπόν, να αποδυναμώσουμε περαιτέρω τις οδηγικές μας ικανότητες, καθιστώντας ουσιαστικά… άχρηστο το αριστερό μας χέρι;

Σε ορισμένες περιπτώσεις, μάλιστα, η αχρήστευση του ενός χεριού όχι μόνο μπορεί να μας εμποδίσει να αποφύγουμε έναν επικείμενο κίνδυνο, αλλά και να τον προκαλέσουμε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όταν το χέρι μας είναι ουσιαστικά «κρεμασμένο» έξω από το παράθυρο είναι πλήρως εκτεθειμένο σε μια πληθώρα κινδύνων στο οδικό δίκτυο, και ειδικά στα δίκυκλα που κινούνται σαν «τρελά», περνώντας σύριζα από τους καθρέπτες και τα παράθυρα των αυτοκινήτων.

Heri exo apo to parathiro 2

Δεν χρειάζεται πολλή σκέψη για να αντιληφθούμε το μέγεθος του τραυματισμού που μπορούμε να υποστούμε που σε περίπτωση ένα δίκυκλο πάρει το χέρι μας... παραμάζωμα.

Εν κατακλείδι, το καλοκαίρι αποτελεί μια πρώτη τάξεως ευκαιρία για χαλάρωση. Μια χαλάρωση, όμως, που πρέπει να... μένει έξω από το αυτοκίνητο, καθώς ένα μικρό λάθος μπορεί να αποδειχθεί ολέθριο.

Ας δούμε όμως τι προβλέπει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας για εκείνους που για τον έναν ή τον άλλο λόγο δεν χρησιμοποιούν με τον προβλεπόμενο τρόπο τα χέρια τους κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο άρθρο 13 αναφέρεται ότι ο οδηγός κάθε οχήματος υποχρεούται να έχει πλήρη ελευθερία των κινήσεων του, για να ενεργεί ελεύθερα τους αναγκαίους χειρισμούς. Σε περίπτωση παράβασης της παραπάνω διάταξης προβλέπεται πρόστιμο 100 ευρώ καθώς και η επί τόπου αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης για τριάντα ημέρες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ