Alpine A290: Οι τελευταίες πληροφορίες για το ηλεκτρικό hot-hatch

Alpine A290

Το “καυτό” ηλεκτρικό πόλης Alpine A290, η σπορ παραλλαγή του Renault 5 της νέας εποχής, θα κάνει την πρεμιέρα του στο τέλος του 2024. Διαβάστε όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για αυτό.

Η καρδιά του Alpine A290 χτυπά στο Les Ulis των Παρισίων, όπου περίπου 200 εξειδικευμένοι μηχανολόγοι και τεχνικοί εξελίσσουν τα σπορ αυτοκίνητα της Renault, και πλέον της Alpine - του σπορτίφ βραχίονα της γαλλικής εταιρείας. Το πλάνο τους είναι να παρουσιάσουν 7 τέτοια μοντέλα επιδόσεων μέχρι το 2030.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένα από αυτά είναι το Alpine A290. Βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το ηλεκτρικό R5, τη CMF-B EV, ενώ οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι μαζί με τη μπαταρία το βάρος του δεν θα ξεπερνά τα 1.500 κιλά. Κι ακόμη, ότι το μήκος του θα είναι 3,99 μέτρα, το μεταξόνιο 2,53 μ. και το ύψος 1,52 μ.

Το πιθανότερο σενάριο για το σύστημα ηλεκτροκίνησης το γαλλικού hot-hatch είναι να υιοθετήσει τον ηλεκτροκινητήρα του Megane E-Tech, που αποδίδει 220 ίππους. Στο μέλλον ενδέχεται να αποκτήσει και ισχυρότερη έκδοση, S. Το μέγεθος της μπαταρίας του θα είναι λίγο μεγαλύτερο από 50 kWh, με κυψέλες της γαλλικής εταρειίας Verkor που έχει στενή συνεργασία με τον όμιλο Renault.

Όπως είναι φυσικό, η Alpine δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ανάρτηση και στη σπορ οδική συμπεριφορά. Το Α290 θα υιοθετήσει επίσης την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων από το R5, αλλά με διαφορετικό στήσιμο για να υποστηρίξει την επιπλέον ισχύ που θα μεταδίδεται στον εμπρός άξονα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ανάρτηση επίσης περιλαμβάνει υδραυλικά bump stops, έτσι ώστε να εξομαλύνεται η απόκριση της ανάρτησης στο τέλος της διαδρομής της. Έτσι, αποφεύγονται οι συμβιβασμοί στην οδική συμπεριφορά με την εξασφάλιση περισσότερης άνεσης στις κακοτεχνίες του δρόμου.

Κατά τα άλλα, το Α290 θα υιοθετήσει την αγνή σπορ αίσθηση της Alpine A110: συγκεκριμένα, η απόκριση του γκαζιού θα είναι αρκετά ευαίσθητη - ειδικά στο σήκωμα του πεντάλ, γεγονός που θα γεννά ελεγχόμενες υπερστροφικές τάσεις της ουράς για την απόλαυση της σβέλτης οδήγησης με την ακριβή κατευθυντικότητα του ρύγχους.

Παράλληλα, η Alpine έχει συνεργαστεί με τη Michelin για την εξέλιξη δύο εξειδικευμένων τύπων ελαστικών για το Α290, με το έμβλημα της γαλλικής εταιρείας στα τοιχώματά τους. Τα ελαστικά αυτά συνδυάζουν δύο αρετές: την αυξημένη πρόσφυση και μαζί τη μείωση της αντίστασης στην κύλιση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για το σύστημα πέδησης εικάζεται ότι θα αποτελείται από τετραπίστονες δαγκάνες στα δισκόφρενα των εμπρός τροχών. Αυτή είναι η επιλογή που έγινε γίνει για την Α110, αλλά με σχεδόν 400 κιλά παραπάνω ίσως χρειαστεί κάτι ισχυρότερο για το Α290. Αν και το τελευταίο θα καρπώνεται και την πέδηση από το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας, καθώς και την πιο ισορροπημένη κατανομή βάρους.

Μετά από σχεδόν τέσσερα χρόνια εξέλιξης, πλέον η Alpine είναι έτοιμη να εφαρμόσει και να δοκιμάσει το τελευταίο πακέτο εξέλιξης στο Α290, ώστε να αρχίσει η παραγωγή των 200 πρωτοτύπων που θα χρειαστούν για τις τελικές δοκιμές της έκδοσης παραγωγής. Η διαδικασία αυτή αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2024.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ