Το κόλπο των 1.000 στροφών για να μην καταστρέψεις τον κινητήρα του αυτοκινήτου σου

strofes kinitira autokinitou

Ακολουθώντας έναν πολύ απλό κανόνα μπορούμε να διασφαλίσουμε τη βέλτιστη λειτουργία του κινητήρα του αυτοκινήτου μας και να αποφύγουμε τις κοστοβόρες επισκέψεις στα συνεργεία.

Όσο βαδίζουμε στην «καρδιά» του χειμώνα, τόσο μειώνεται και η θερμοκρασία, κάτι που απαιτεί να προσαρμόσουμε ανάλογα τη συμπεριφορά μας πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου μας.

Ειδικής φροντίδας χρήζει – μεταξύ άλλων – και ο κινητήρας, ο οποίος αποτελεί το “Α” και το “Ω” του αυτοκινήτου μας και ως εκ τούτου πρέπει να βρίσκεται σε άριστη κατάσταση.

Ως γνωστόν, το μοτέρ απαρτίζεται από πολλά κινούμενα μέρη που έρχονται σε επαφή μεταξύ τους και επομένως χρειάζονται λιπαντικό, το οποίο μειώνει τις τριβές και τις καταπονήσεις ώστε να μην προκληθεί σοβαρή ζημιά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
κινητήρας αυτοκινήτου λιπαντικό

Κατά τις κρύες μέρες, ωστόσο, του χειμώνα, το λιπαντικό είναι πιο παχύρρευστο και επομένως προκειμένου να λειτουργήσει αποτελεσματικά πρέπει να «πιάσει» τη σωστή θερμοκρασία. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι όταν το αυτοκίνητο είναι ακίνητο για ώρες, το λάδι έχει «καθίσει» στον στροφαλοθάλαμο, και επομένως, όταν, εκκινούμε τον κινητήρα, το λάδι πρέπει να λιπάνει ξανά όλα τα κινούμενα μέρη.

Το κόλπο των 1.000 σ.α.λ.

Όταν, λοιπόν, «βάζουμε μπρος», το λάδι δεν έχει προλάβει να κυκλοφορήσει στα μηχανικά μέρη του, οπότε οι τριβές είναι αυξημένες. Επομένως, αυξάνονται οι στροφές του ρελαντί με στόχο να υπερνικηθούν αυτές οι δυνάμεις και μη σβήσει ο κινητήρας μας.

Ειδικότερα, οι στροφές του ρελαντί αυξάνονται πάνω από τις 1.000 σ.α.λ. και προοδευτικά αρχίζουν να μειώνονται στο φάσμα των 600-800 σ.α.λ. που είναι και η φυσιολογική λειτουργία.

Αυτό που έχουμε να κάνουμε εμείς είναι να μην ξεκινήσουμε την οδηγική διαδικασία όταν δούμε τις στροφές του ρελαντί να είναι πάνω από τις 1.000 σ.α.λ. αλλά να περιμένουμε τις στροφές να πέσουν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
κινητήρας αυτοκινήτου

Πρόκειται για μια διαδικασία που συνήθως διαρκεί μόλις ένα λεπτό από την εκκίνηση του μοτέρ. Μέσα σε αυτά τα 60 δευτερόλεπτα, δίνουμε χρόνο στο λιπαντικό να περάσει στο εσωτερικό του κινητήρα και να λιπάνει με αποτελεσματικότητα τα μηχανικά του μέρη.

Ο χρόνος αυτός είναι αρκετός για να κουμπώσουμε την ζώνη ασφαλείας, να βάλουμε τα μικροαντικείμενα μας στις θήκες, να ρυθμίσουμε το σύστημα πλοήγησης ή να ενημερώσουμε κάποιον για την διαδρομή μας.

κινητήρας αυτοκινήτου
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μόλις περάσει το λεπτό, ξεκινάμε την διαδρομή μας και οδηγούμε ήπια και στρωτά (όχι πάνω από τις 2.500 σ.α.λ.) μέχρι το λιπαντικό του κινητήρα μας να φτάσει στο βέλτιστο ιξώδες. Ο χρόνος που απαιτείται συνήθως για να ανεβάσει θερμοκρασία του λιπαντικό είναι περίπου 15 λεπτά από την εκκίνηση της διαδρομής.

Λαμβάνοντας αυτό το προληπτικό μέτρο, θα χαρίσουμε στον κινητήρα μας τον απαραίτητο χρόνο να ζεσταθεί και δεν θα καταπονήσουμε τα μηχανικά μέρη του.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ