Στα σκαριά το μικρότερο και ηλεκτρικό Land Rover Defender

Land Rover Defender

H JLR θα εμπλουτίσει τη γκάμα της νέας μπράντας Defender με ένα τέταρτο μοντέλο, που θα είναι το πιο συμπαγές από όλα - αλλά διατηρώντας τις κορυφαίες off-road δυνατότητες των μεγαλύτερων αδερφών του.

Το μικρότερο σε διαστάσεις από όλα τα Defender φημολογείται εδώ και χρόνια, όμως δεν υπήρξε ποτέ στις επίσημες ανακοινώσεις της Jaguar Land Rover. Όμως, τώρα φαίνεται ότι θα γίνει πραγματικότητα, ως αδερφό μοντέλο της νέας γενιάς του Range Rover Evoque - όπως επιβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος Adrian Mardell στην πρόσφατη ενημέρωση των επενδυτών της εταιρείας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τόσο τα συμπαγή Defender και Evoque, όσο και τα Velar και Land Rover Discovery Sport, θα βασίζονται στην καινούρια ηλεκτρική πλατφόρμα της JLR που έχει την ονομασία ΕΜΑ - όπως αναφέρουν οι πληροφορίες του βρετανικού περιοδικού Autocar. Οι νέες αμιγώς ηλεκτρικές γενιές και των τεσσάρων αυτών τετρακίνητων θα κατασκευάζονται μαζί στο εργοστάσιο του Halewood.

Οι μέχρι στιγμής πληροφορίες αναφέρουν ότι το μικρότερο σε διαστάσεις Defender θα υιοθετήσει την ονομασία Defender Sport, που παραπέμπει σε περισσότερο ασφάλτινο προσανατολισμό στα αντίστοιχα Discovery Sport και Range Rover Sport, και θα παρουσιαστεί το 2027.

Το μήκος του δεν αναμένεται να ξεπερνά τα 4,6 μέτρα (με πλάτος σχεδόν 2,0 μ. και ύψος 1,8 μ.) - διαστάσεις παρεμφερείς π.χ. με του Skoda Kodiaq και του επερχόμενου Dacia Bigster, που βεβαίως δραστηριοποιούνται σε εντελώς διαφορετική κατηγορία ποιότητας και τιμής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με τη στρατηγική «House of Brands» η JLR έχει διαχωρίσει τα προϊόντα της σε τέσσερις νέες εταιρείες: τις Jaguar, Discovery, Range Rover και Defender. Η τελευταία ενσωματώνει όλη την off-road θρυλική κληρονομία της Land Rover.

Παρότι ο προσανατολισμός του Defender Sport θα κλίνει περισσότερο προς την ασφάλτινη επιφάνεια, είναι δεδομένο ότι θα υιοθετήσει όλες τις εκτός δρόμου τεχνολογίες των υπόλοιπων Defender - τόσο στην τετρακίνηση όσο και στα ηλεκτρονικά συστήματα βελτίωσης της off-road πρόσφυσης.

Όσο για την πλατφόρμα ΕΜΑ, είναι αρκετά ευμετάβλητη σε μέγεθος, ουδόλως πολύπλοκη, και μπορεί να φιλοξενήσει όλα τα προηγμένα συστήματα ηλεκτροκίνησης (κινητήρες και μπαταρίες) που θα κάνουν το Defedner Sport άκρως ανταγωνιστικό απέναντι στην αυξανόμενη πληθώρα των μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικών SUV.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φυσικά η αρχιτεκτονική θα είναι τεχνολογίας 800V που προσφέρει τη δυνατότητα τάχιστης φόρτισης, πιθανότητα με ρυθμό που θα αγγίζει τις 350kW. Οι μπαταρίες του θα προέρχονται από το εργοστάσιο της (μητρικής) Tata στο Somerset της Βρετανίας, και θα έχουν μεγαλύτερη ενεργειακή αποδοτικότητα από της Jaguar I-Pace.

Αυτό θα τις καταστήσει πιο συμπαγείς σε μέγεθος, ώστε να περιορίζουν τους συμβιβασμούς χώρου στο εσωτερικό - κάτι σημαντικό για να συνεχίσει (και αυτό) το Defender Sport να προσελκύει οικογενειάρχες και γενικώς ανθρώπους με αυξημένες μεταφορικές ανάγκες. Αντίστοιχα, με λεπτότερες μπαταρίες θα είναι πιο αυξημένο το ύψος από το έδαφος, για χάρη των off-road δυνατοτήτων του συμπαγούς βρετανικού 4x4.

Σημειώνεται ότι σήμερα το Defender είναι ένα από τα τρία αυτοκίνητα της JLR, μαζί με τα Range Rover και Range Rover Sport, που πετυχαίνουν τα υψηλότερα ποσοστά κέρδους μεταξύ των 185.000 ετήσιων πωλήσεων του ομίλου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η έλευση του συμπαγέστερου Defender Sport φαντάζει ικανή να εκτοξεύσει τον αριθμό αυτό, λόγω της εμπορικότητας της κατηγορίας στην οποία θα σταδιοδρομήσει από το 2027 και φυσικά της εμπορικής επιτυχίας που σημειώνουν τα Range Rover Evoque και Land Rover Discovery Sport.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ