Dacia Bigster: Τα πάντα για τον επερχόμενο μεγάλο αδερφό του Duster

Dacia Bigster

Η Dacia βρίσκεται στον «πυρετό» της προετοιμασίας του μεγαλύτερού της SUV, του νέου Bigster που αναμένεται ένα χρόνο μετά την καινούρια γενιά του Duster - με τιμή που φημολογείται ότι θα ξεκινά από τις 22 χιλιάδες ευρώ.

Με μήκος κατά προσέγγιση στα 4,6 μέτρα, το νέο Dacia Bigster θα είναι μια αξιόλογη αντιπρόταση στα Peugeot 5008 και Citroen C5 Aircross με εξαιρετική σχέση αξίας-τιμής, όπως συμβαίνει με όλα τα αυτοκίνητα που παράγει το ρουμανικό παρακλάδι του ομίλου Renault.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά συνέπεια, το Bigster θα είναι μια περισσότερο ευρύχωρη, οικογενειακή παραλλαγή του νέου Duster, καθώς και τα δύο θα υιοθετούν τη νέα σχεδιαστική «γλώσσα» που εισήγαγε το πρωτότυπο του Bigster το 2021. Όπως ακούγεται, η έκδοση παραγωγής του τελευταίου θα συνδυάζεται με το νέο υβριδικό σύστημα με τον κινητήρα βενζίνης 1.8 λίτρου, καθώς και με τετρακίνηση.

Από το μέσον του 2025, που θα ξεκινήσει η εμπορική του διάθεση, το Bigster θα είναι το πρώτο από τα τρία νέα μοντέλα που θα προστεθούν στη γκάμα της Dacia. Η αισθητική του έχει την υπογραφή του David Durand, επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού της εταιρείας, και θα είναι στην ουσία μια επιμηκυνμένη έκδοση του Duster.

Με την αύξηση του μήκους του μεταξονίου και τη μεγέθυνση του πίσω προβόλου και των πίσω θυρών, σε σχέση με το Duster, το Bigster θα ξεπερνά τα 4,60 μέτρα και έτσι θα έχει τη δυνατότητα προσθήκης και τρίτης σειράς καθισμάτων για τη μετατροπή του σε επταθέσιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με την αφαίρεση της τρίτης σειράς θα αποκαλύπτεται ιδιαίτερα μεγάλος χώρος αποσκευών για πέντε άτομα. Το εσωτερικό και το ταμπλό θα είναι πανομοιότυπο και στα δύο μοντέλα, με δύο ψηφιακές οθόνες αφής για τα όργανα και τα πολυμέσα και με πανοραμική ηλιοροφή.

Μηχανικά, όλες οι εκδόσεις του Bigster θα είναι εξηλεκτρισμένες - αν και άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι θα υπάρξει μια βασική βενζίνης με το τρικύλινδρο μοτέρ 1.2 λίτρου, 120 ίππων. Το μοτέρ αυτό θα συνδυάζεται, έπειτα, με το ήπιο υβριδικό σύστημα των 48V (MHEV) ανεβάζοντας συνδυαστικά την απόδοση στους 140 hp. Οι κορυφαίες του εκδόσεις θα διαθέτουν το αυτόματο κιβώτιου διπλού συμπλέκτη και την τετρακίνηση e-AWD με το ηλεκτρικό πίσω διαφορικό.

Εν συνεχεία, όπως συμβαίνει και με το Jogger και το νέο Duster, το Bigster θα έχει πλήρως υβριδική (HEV) έκδοση, όπου τη θέση του σημερινού θερμικού μοτέρ 1.6 λίτρου θα πάρει ο καινούριος κινητήρας 1.8 κύκλου Atkinson που θα συνεργάζονται με το νέο ηλεκτροκινητήρα της γαλλικής Whylot, τον οποίο θα κατασκευάζει η Renault.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέλος, αργότερα στο κύκλο ζωής του το Bigster θα αποκτήσει και plug-in υβριδική έκδοση με τον ίδιο κινητήρα 1.8 λίτρου, όπως και το Duster, για την περαιτέρω μείωση του μέσου όρου καυσαερίων της Dacia.

Το νέο, μεγάλο SUV αναμένεται να παράγεται επί ρουμανικού εδάφους, στο εργοστάσιο του Mioveni, και οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι τιμές θα ξεκινούν από τις 22.000 ευρώ, στη βασική του έκδοση. Κατά συνέπεια, αν αυτό ισχύσει μέχρι το 2025, το Bigster θα είναι κατά προσέγγιση 3.000 ευρώ ακριβότερο από το νέο Duster.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ