Η BYD αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να φέρει στην ήπειρό μας το Racco, το νέο της ηλεκτρικό kei car (όπως ονομάζονται τα μίνι αυτοκίνητα πόλης στην Ιαπωνία), εφόσον η Ευρωπαϊκή Ένωση δώσει τελικά «πράσινο φως».
Η έγκριση αυτή από την Ε.Ε. αφορά στη δημιουργία μίας νέας κατηγορίας (της E-Car) μικρών και οικονομικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων - μια απόφαση που θα μπορούσε να αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού στην ευρωπαϊκή αγορά των αυτοκινήτων πόλης.
Το Racco έκανε την πρώτη του εμφάνιση στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο, στην προσπάθεια της BYD να διεκδικήσει μερίδιο σε μια κατηγορία όπου επί δεκαετίες κυριαρχούν ιαπωνικά ονόματα όπως οι Honda, Suzuki, Toyota, Subaru και Mitsubishi.
BUY NOW
Παρά το μικρό μέγεθος, το Racco είναι μια σημαντική είσοδος από ξένο κατασκευαστή σε μια αγορά που αντιστοιχεί σχεδόν στο ένα τρίτο των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ιαπωνία. Και έχει ενδιαφέρον ότι η BYD, που έχει πουλήσει λιγότερες από 7.000 μονάδες στην Ιαπωνία από το 2022, την ίδια περίοδο σημειώνει εκρηκτική άνοδο στη Βρετανία.
Φτιαγμένο για να πληροί τους αυστηρούς κανονισμούς των kei cars, το μικροσκοπικό BYD έχει μήκος 3,40 μέτρα, πλάτος 1,47 μ. και ύψος 1,80 μ., υιοθετώντας τον χαρακτηριστικό «τετραγωνισμένο» σχεδιασμό των αντίστοιχων ιαπωνικών προτάσεων.
Τροφοδοτείται από μπαταρία χωρητικότητας 20 kWh, που χαρίζει αυτονομία περίπου 180 km, με δυνατότητα φόρτισης έως 100 kW, και κινεί έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα.
Η αντιπρόεδρος της BYD, Stella Li, άφησε να εννοηθεί ότι το Racco μπορεί να έχει και ευρωπαϊκή προοπτική, εάν το νέο νονοθετικό πλαίσιο της Ε.Ε. το επιτρέψει. Η υπό διαμόρφωση κατηγορία E-car αποτελεί πρωτοβουλία της προέδρου της Κομισιόν, Ursula von der Leyen, με στόχο την επιστροφή προσιτών, μικρών αυτοκινήτων στην Ευρώπη – μια ανάγκη που οι κατασκευαστές έχουν επαναφέρει δυναμικά, λόγω του ότι οι συνεχώς αυξανόμενες ρυθμιστικές απαιτήσεις έχουν «εκτοπίσει» τα μικρά μοντέλα από την αγορά.
Η μελλοντική κατηγορία έχει ήδη οδηγήσει πολλές εταιρείες να δείξουν τι θα μπορούσαν να προσφέρουν: η Dacia παρουσίασε πρόσφατα το Hipster concept ως ένα «ευρωπαϊκό kei car», ενώ η Honda ετοιμάζει το Super-N, μια ηλεκτρική εξέλιξη του N:One.
Αν τελικά η BYD θεωρήσει ότι το περιβάλλον στην Ευρώπη είναι ευνοϊκό, το Racco θα μπορούσε να αποτελέσει το νέο entry-level ηλεκτρικό της, κάτω από το Dolphin Surf, βάζοντας στο στόχαστρο μοντέλα όπως το Dacia Spring και το Leapmotor T03.
Ωστόσο, η εταιρεία ξεκαθαρίζει πως, για την ώρα, η ευρωπαϊκή εισαγωγή του Racco δεν αποτελεί προτεραιότητα, καθώς επενδύει μαζικά στη διεύρυνση της γκάμας των υβριδικών της σε όλες τις κατηγορίες - απαντώντας στη χαμηλή ζήτηση ηλεκτρικών στην Ευρώπη.