
Το Honda N-One e: είναι ένα μικροσκοπικό, προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ο ορισμός του ιαπωνικού kei-car, που όμως δεν θα περιοριστεί στην εγχώρια αγορά αλλά φαίνεται ότι θα ταξιδέψει και στη Ευρώπη για να τα βάλει με το Dacia Spring.
Στην Ιαπωνία το όνομα N-One μόνο άγνωστο δεν είναι. Η πρώτη γενιά παρουσιάστηκε το 2012, ενώ η τρέχουσα κυκλοφορεί από το 2020. Το γράμμα «Ν» παραπέμπει ιστορικά στα N360 και N600 της δεκαετίας του ’60, ενώ σήμερα στη σειρά προστίθεται και η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση N-One e:.

Το μοντέλο παρουσιάστηκε με καμουφλάζ στο πρόσφατο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood, όπου η Honda το αποκάλεσε Super EV και το περιέγραψε ως ένα διασκεδαστικό EV πόλης για την κατηγορία Α.
BUY NOW
Το project εντάσσεται σε ένα μεγαλύτερο παγκόσμιο πρόγραμμα, σύμφωνα με τη Honda, και θεωρείται η πνευματική συνέχεια του Honda e - του στιλάτου μικρού EV που αποσύρθηκε. Από τότε, η μοναδική ηλεκτρική πρόταση της Honda στην Ευρώπη είναι το e:Ny1, το οποίο όμως ξεκινά από τις 43.390 ευρώ.

Αν και οι πλήρεις τεχνικές λεπτομέρειες για το N-One e: δεν έχουν ακόμη δημοσιευθεί, είναι σχεδόν βέβαιο ότι το μήκος του φτάνει κοντά στα 3,4 μέτρα - το ανώτατο όριο για τα ιαπωνικά kei cars. Η αυτονομία του ανακοινώνεται στα 270 km (κατά τον ελαφρώς αισιόδοξο ιαπωνικό κύκλο WLTC). Ενσωματώνει επίσης τεχνολογία V2H (vehicle-to-home), δηλαδή μπορεί να τροφοδοτεί το σπίτι με ρεύμα - τουλάχιστον στην Ιαπωνία.
Σχεδιαστικά, η N-One e: παραπέμπει ξεκάθαρα στην υπάρχουσα βενζινοκίνητη εκδοχή, με διαφορές στο μπροστινό τμήμα: νέα φτερά, διαφορετικό καπό και ανασχεδιασμένο «πρόσωπο». Το εσωτερικό είναι επίσης αποκλειστικό για την ηλεκτρική έκδοση.

Το μοντέλο θα κυκλοφορήσει στην Ιαπωνία το φθινόπωρο, ενώ για την ευρωπαϊκή έκδοση δεν υπάρχουν ακόμη συγκεκριμένες ημερομηνίες. Ωστόσο, είναι γνωστό ότι η έκδοση που θα έρθει στην Ευρώπη θα έχει φαρδύτερα μετατρόχια εμπρός και πίσω, μαζί με έντονες καμπύλες στα φτερά για να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις ασφάλειας της ηπείρου μας.

Στην Ιαπωνία, το μικρό ηλεκτρικό της Honda διατίθεται σε δύο εξοπλιστικές εκδόσεις, τις N-One e: L και N-One e: G. Κάνοντας το ταξίδι για την Ευρώπη, αναμφίβολα θα πρέπει να έρθει σε τιμή αρκετά κάτω από τις 20 χιλιάδες ευρώ για να μπορέσει να σταθεί απέναντι στο καθιερωμένο, προσιτό ηλεκτρικό πόλης Dacia Spring και στο ολοκαίνουριο αντίστοιχο ηλεκτρικό citycar που εξελίσσει η ρουμανική εταιρεία.