Πιο εντυπωσιακό από ποτέ το νέο Audi A8

Audi Grandsphere

Η νέα ναυαρχίδα της Audi θα παρουσιαστεί το 2024, και η εταιρεία του Ingolstadt παραδέχεται ότι ο σχεδιασμός του θα είναι σχεδόν πανομοιότυπος με του εντυπωσιακού της πρωτοτύπου Grandsphere.

Το Grandsphere αποκαλύφθηκε το Φθινόπωρο του 2021 ως ένα από τα τέσσερα πρωτότυπα με ισάριθμες παραλλαγές της ονομασίας Shpere που έριχαν φως στα σχέδια της Audi για τα μελλοντικά ηλεκτρικά της αυτοκίνητα. Η γερμανική εταιρεία σκοπεύει να λανσάρει μόνο EV από το 2026, και να παύσει ολοκληρωτικά να πουλά αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα από το 2033.

Audi Grandsphere
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένα από τα ηλεκτρικά που θα αποκαλύψει το 2024 είναι η ναυαρχίδα των sedan αυτοκινήτων της, το νέο Α8. Ο χρόνος είναι πιεστικός στην κατηγορία αυτή για την Audi, καθώς η Mercedes έχει ήδη στην αγορά την ηλεκτρική EQS και η BMW μόλις πρόσφατα παρουσίασε την i7. Η διαφορά είναι ότι η εταιρεία του Ingolstadt θα διαθέτει το Α8 μόνο σε ηλεκτρική έκδοση, παρότι οι δύο εγχώριοι αντίπαλοί της θα συνεχίσουν να πουλούν τις αντίστοιχες Mercedes S-Class και BMW Σειρά 7.

Το νέο Audi A8, λοιπόν, θα είναι «πολύ κοντά» στο εκθαμβωτικό σχέδιο του πρωτοτύπου Grandsphere, σύμφωνα με τον διευθυντή του τμήματος σχεδιασμού της εταιρείας Marc Lichte. Χαρακτήρισε, μάλιστα, το πρωτότυπο ως ένα «αρκετά σαφές teaser» της έκδοσης παραγωγής της γερμανικής ηλεκτρικής λιμουζίνας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι αυτή θα έχει την ονομασία A8 e-tron, και θα βασίζεται στη νέα αρχιτεκτονική Premium Platform Electric (PPE) που εξελίσσει η Audi σε συνεργασία με την Porsche.

Φυσικά, δεν θα κάνει εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων, ούτε θα έχει τόσο μεγάλο μήκος όσο το όπως το Grandshpere. Το πρωτότυπο έφτασε τα 5,35 μέτρα μήκους, καθώς η Audi του έδωσε το χαρακτηρισμό «ιδιωτικό jet για το δρόμο», με γιγάντιο μεταξόνιο 3,19 μέτρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά τα άλλα, το Grandshpere διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, που επιτυγχάνουν φυσικά την τετρακίνηση quattro και αποδίδουν συνδυαστικά 710 ίππους και 960 Nm ροπής. Έτσι, είναι ικανό να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε λίγο πάνω από 4 δευτερόλεπτα, παρά το βάρος του.

Βάρος που δεν προέρχεται μόνο από το μεγάλο του αμάξωμα, αλλά και από τη θηριώδη μπαταρία των 120 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία 750 χιλιομέτρων και με την αρχιτεκτονική 800V είναι δεκτική σε φόρτιση με ρυθμό έως και 270 kW. Με τέτοιο ρυθμό, με φόρτιση 10 λεπτών αποκτά αυτονομία για 300 χιλιόμετρα, ενώ η πλήρωση της μπαταρίας σε ποσοστό 5-80% χρειάζεται 20 λεπτά.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ