Renault 5: Τα πάντα για το νέο ηλεκτρικό μοντέλο των Γάλλων

Renault 5

H αναβίωση του θρυλικού Renault 5 στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης πλησιάζει, και οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι η τιμή του θα ξεκινά κάτω από τις 25.000 ευρώ.

Η Renault αποφάσισε να επαναφέρει στη ζωή το R5, ένα από το σημαντικότερά της αυτοκίνητα από τη δεκαετία του 1970, ως αμιγώς ηλεκτρικό και προσιτό αυτοκίνητο πόλης. Μετά από τρία χρόνια πρωτοτύπων, το 2024 θα κάνει την πρεμιέρα της η τελική έκδοση παραγωγής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στόχος των Γάλλων είναι να κρατήσουν τη διακύμανση της τιμής του στα 20.000-25.000 ευρώ, όπως επιβεβαίωσε ο αντιπρόεδρος μηχανολογίας Gilles Le Borgne - λέγοντας πως η πρόκληση για τη Renault είναι να κρατήσει το νέο R5 προσιτό και μαζί προσοδοφόρο.

Εξάλλου, από το 2021 ο διευθύνων σύμβουλος της Renault Luca De Meo είχε πει πως «η αποστολή αυτού του αυτοκινήτου ξεπερνά τη Renault. Η αποστολή του είναι να εκδημοκρατίσει την ηλεκτρική τεχνολογία στην Ευρώπη - και πετυχαίνεις κάτι τέτοιο αν καταφέρεις να κατασκευάζεις ένα ανταγωνιστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο εύρος τιμής μεταξύ 20.000 και 30.000 ευρώ, ενώ παράλληλα κερδίζεις χρήματα προφανώς».

Είναι ευνόητο ότι σε τέτοιο εύρος τιμής το νέο Renault 5 θα είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό απέναντι στο νέο Volkswagen ID.2, στο Mini Electric, στο Fiat 500e και σε όλα τα άλλα επερχόμενα συμπαγή ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης. Μεταξύ των οποίων και το νέο Micra EV, του ίδιου ομίλου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βασισμένο στην πλατφόρμα CMF-B EV της συμμαχίας Renault-Nissan, σχεδιασμένης αποκλειστικά για μικρά αυτοκίνητα, το R5 θα προσφέρει περίπου 420 χιλιόμετρα αυτονομίας με τη μπαταρία των 52 kWh των πιο ακριβών του εκδόσεων. Στις βασικές του θα διαθέτει μπαταρία 40 kWh με μικρότερη αυτονομία, αλλά και τιμή.

Η φόρτιση θα είναι ανάλογη με του Megane E-Tech, που φτάνει μέχρι και τα 130kW σε ταχυφορτιστή αποκτώντας 200 χιλιόμετρα αυτονομίας σε 30 λεπτά φόρτισης. Όσο για τον ηλεκτροκινητήρα του, θα διαθέτει τη κλασσική μονάδα των 134 ίππων που θα έχουν όλα τα συμπαγή ηλεκτρικά του ομίλου με στόχο τις οικονομίες κλίμακας και τη μεταφορά του μειωμένου κόστους στους αγοραστές.

Σημαντικό, επίσης, είναι πως το νέο R5 θα είναι το πρώτο ηλεκτρικό της γαλλικής εταιρείας με αμφίδρομη φόρτιση (V2G) - δηλαδή θα μπορεί και να παρέχει ρεύμα στο σπίτι ή σε άλλες συσκευές ή αυτοκίνητα. Για τη λειτουργία αυτή θα χρησιμοποιείται ένα ειδικό wallbox της Mobilize, σε χώρες που ο πάροχος ρεύματος το υποστηρίζει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πέραν της χρηστικότητας, η Renault θέλει να προσδώσει στο ηλεκτρικό της citycar και την κλασσική της δυναμική συμπεριφορά μέσω του ακριβούς συστήματος διεύθυνσης, των εξαιρετικά ισχυρών φρένων (brake-by-wire) και του χαμηλού κέντρου βάρους που προσφέρει η τοποθέτηση της μπαταρίας στο δάπεδο. Για τον ίδιο λόγο οι Γάλλοι βελτιστοποιούν και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης.

Το νέο R5 δεν θα ακολουθήσει την τάση μεγέθυνσης που παρατηρείται σε όλες τις κατηγορίες - ακόμα και στο Clio. Θα έχει μήκος 3,92 μέτρων, σημαντικά μικρότερο από το μήκος των θερμικών supermini αυτή τη στιγμή στην αγορά, που ξεπερνούν τα 4,0 μέτρα. Στόχος είναι, φυσικά, η ευελιξία και η άνεση της κίνησης στην πόλη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σχεδιαστικά, το αρχεόγονο R5 θα αποτελέσει πηγή έμπνευσης για τον απόγονό του με το τετραγωνισμένο του σχήμα και τις ορθές γωνίες στο ρύγχος του - αλλά φυσικά σε πιο μοντέρνα εκδοχή. Παράλληλα, εκεί που στον πρόγονό του βρισκόταν ένας αεραγωγός του εμπρός προφυλακτήρα, τώρα βρίσκεται η τάπα για την πρίζα της φόρτισης.

Σε ό,τι αφορά στους σχεδιαστικούς μοντερνισμούς του, το πεντάθυρο γαλλικό citycar θα έχει χωνευτές χειρολαβές των θυρών στην τρίτη κολόνα, και η διαχείριση των πίσω πλευρικών θυρών θα δίνει την εντύπωση ενός τρίπορτου και πιο σπορτίφ αυτοκινήτου.

Σε κάθε περίπτωση, η έκδοση παραγωγής θα προσεγγίζει σε πολύ μεγάλο βαθμό το πρωτότυπο του επικεφαλής σχεδιαστή Gilles Vidal, τον οποίο η Renault κατάφερε να αποκτήσει από την Peugeot. «Ο σχεδιασμός του Renault 5 Prototype είναι βασισμένος στο R5, ένα cult μοντέλο της κληρονομιάς μας. Αυτό το πρωτότυπο αφομειώνει απλώς το μοντερνισμό, για ένα όχημα σχετικό με τον καιρό του: αστικό, ηλεκτρικό, ελκυστικό» τόνισε ο Vidal.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μαζί με το R5 θα υπάρξει και μία έκδοση επιδόσεων και εντυπωσιακής εμφάνισης από την Alpine, που φυσικά θα υιοθετεί στοιχεία -όπως τους μυώδεις θόλους των τροχών- από τα Renault 5 Turbo που πρωταγωνίστησαν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι τη δεκαετία του 1980.

Προς το παρόν έχει κυκλοφορήσει μόνο ένα πολύ θεωρητικό σχέδιο του εσωτερικού, όμως πιστεύεται ότι αυτό θα είναι μινιμαλιστικό, λιτό και θα φιλοξενεί μόνο μια μεγάλη οθόνη στο κέντρο της κατά τα άλλα «καθαρής» επιφάνειας του ταμπλό.

Μιας και αναφερθήκαμε στο Clio, γεννάται το ερώτημα ποιό είναι το πεπρωμένο που περιμένει το γαλλικό δημοφιλές supermini. Ο Luca de Meo άφησε να εννοηθεί ότι το Clio μπορεί να συνεχίσει να παράγεται και να διατίθεται σε χώρες -εκτός Ευρώπης- όπου τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα αργήσουν ακόμη να απαγορευτούν.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ