5 θρυλικά αυτοκίνητα που έχουν επέτειο το 2023

Peugeot 205 GTi

Η νέα χρονιά φέρνει τα γενέθλια πέντε εμβληματικών ευρωπαϊκών αυτοκινήτων που σημείωσαν τεράστια εμπορική επιτυχία - και άλλαξαν την πορεία όχι μόνο των κατασκευαστών τους, αλλά και όλης της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Σύμβολα της γενιάς τους, τα Opel Kadett C, Peugeot 205, Fiat Uno, Ford Mondeo και Mercedes-Benz C-Class έχουν περίπτη θέση στην ιστορία του αυτοκινήτου - και κάποια εξ αυτών εξακολουθούν να αποτελούν πηγή έμπνευσης για τους σημερινούς τους διαδόχους, καθώς βαδίσουμε προς την εποχή της ηλεκτροκίνησης. Και μέσα στο 2023 γιορτάζουν τις σημαντικές τους επετείους. Ας τα δούμε ξεχωριστά:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Opel Kadett C - 50 χρόνια
Το εμβληματικό γερμανικό παρήχθη μόνο για επτά χρόνια, από το 1973 μέχρι το 1979, αλλά άφησε ανεξίτηλο στίγμα στην ευρωπαϊκή αυτοκίνηση. Έβγαινε σε κάθε είδους έκδοση: coupe, sedan και station wagon, και το κύριο χαρακτηριστικό του ήταν η τετραγωνισμένη εμφάνιση. Η ισχυρότερή του έκδοση, η GT/E, άγγιζε τους 105 ίππους με τον κινητήρα 1.9 λίτρου, ενώ ζύγιζε μόνο 900 κιλά.

Peugeot 205 - 40 χρόνια
Το αυτοκίνητο που έσωσε και γιγάντωσε την Peugeot τη δεκαετία του 1980, έμελλε να μείνει στην ιστορία ως ένα από τα θρυλικά αυτοκίνητα που έθεσαν νέα δεδομένα στην οδική συμπεριφορά των καθημερινών citycars. Ο προπάτορας των GTi αποδείχθηκε ικανός όχι μόνο να τα βάλει με τον αυξανόμενο ιαπωνικό ανταγωνισμό, αλλά και να κλέψει τις καρδιές εκατομμυρίων Ευρωπαίων - και όχι μόνο. Εξελισσόταν από την Peugeot από το 1978, και παρουσιάστηκε το Φεβρουάριο του 1983. Μέχρι το τέλος της διαδρομής του, το 1998, είχε πουλήσει 5,3 εκατομμύρια αντίτυπα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Fiat Uno - 40 χρόνια
Το εμβληματικό citycar της Fiat της χάρισε μια κρίσιμη οικονομική ανάσα σε μια από τις δυσκολότερες περιόδους της αυτοκινητοβιομηχανίας του Τορίνου, εν μέσω πτώσης των πωλήσεων και εντάσεων μεταξύ των εργαζομένων. Το Uno είχε τη σχεδιαστική υπογραφή του οίκου Giugiaro και παρουσιάστηκε το 1983 - γνωρίζοντας τεράστια επιτυχία. Έφερε στη Fiat τις χαμένες πωλήσεις, και το 1985 εξασφάλισε τον τίτλο του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς». Εκτός Ευρώπης η επιτυχία ήταν ανάλογη, καθώς το Uno συνέχιζε να παράγεται στη Βραζιλία έως το 2014.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ford Mondeo - 30 χρόνια
Σε έκδοση Sedan ή Station Wagon, το Mondeo αποκαλύφθηκε το 1993 και διέγραψε μια εντυπωσιακή εμπορική πορεία που έληξε στις αρχές της φετινής χρονιάς, μετά από 29 χρόνια. Το οικογενειακό σύμβολο της Ford στην Ευρώπη ήρθε το '93 να διαδεχθεί το δημοφιλές Sierra και εξελίχθηκε σε τέσσερις γενιές - η τελευταία εκ των οποίων είχε και υβριδικές εκδόσεις. Έπεσε και αυτό θύμα όμως, όπως και πολλά άλλα sedan, της επέλασης των SUV σε αυτή την κατηγορία μεγέθους.

Mercedes-Benz C-Class - 30 χρόνια
Ο διάδοχος της εμβληματικής Mercedes 190E γράφει από το 1993 τη δική του ιστορία. Το γερμανικό μεσαίου μεγέθους sedan κλείνει τρεις δεκαετίες ζωής, έχοντας από την πρώτη στιγμή αλλάξει τη χωροταξική, τεχνολογικη και σχεδιαστική φιλοσοφία των οικογενειακών Mercedes. Στην πορεία η C-Class αποκτούσε όλο και περισσότερες εκδόσεις, μέχρι τις κορυφαίες σε επιδόσεις παραλλαγές της από τον οίκο AMG - από τη C 36 μέχρι τη C 55. Όταν έφτασε στο τέλος της η πρώτη γενιά, το 2001, είχε πωλήσει συνολικά 1,8 εκατομμύρια αντίτυπα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ