Το νέο Opel Astra απέναντι στον ανταγωνισμό

Opel Astra

Μετρώντας 30 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας στην ευρωπαϊκή αγορά, το Opel Astra αποτελεί μια παραδοσιακή δύναμη στην κατηγορία των μικρομεσαίων hatchbacks - το μέτρο σύγκρισης για εκείνους που εξακολουθούν να αναζητούν αξιόπιστες και συνάμα προσιτές λύσεις, μακριά από το φλύαρο και το πομπώδες δείγμα γραφής των SUVs.

Το γεγονός, λοιπόν, ότι το Astra περνά στην έκτη, κατά σειρά, γενιά του, αλλάζοντας σελίδα μετά και την πλήρη ενσωμάτωση της Opel στις τάξεις του ομίλου αυτοκινητοβιομηχανιών Stellantis, δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητο και να αφήσει ανεπηρέαστες τις ούτως ή άλλως εύθραυστες ισορροπίες στην κατηγορία των μικρομεσαίων διαστάσεων hatchbacks. Εκεί όπου εξακολουθούν να δραστηριοποιούνται ζωντανοί θρύλοι της αυτοκίνησης, όπως το Volkswagen Golf, την Toyota Corolla και το Ford Focus.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μολονότι, λοιπόν, απέχουμε μερικούς μήνες από την άφιξη του νέου Opel Astra στην ελληνική αγορά -καλώς εχόντων των πραγμάτων το λανσάρισμα του δημοφιλούς hatchback πρόκειται να πραγματοποιηθεί στα τέλη του χρόνου- η απευθείας σύγκριση του γερμανικού hatchback με τους βασικούς ανταγωνιστές του οδηγεί αν μη τι άλλο στα πρώτα κρίσιμα συμπεράσματα.

Η σχεδίαση

Ως η τελευταία χρονικά προσθήκη της κατηγορίας, το νέο Opel Astra διαθέτει ένα μικρό προβάδισμα σε σχέση με τους βασικούς ανταγωνιστές τους, οι οποίοι προηγήθηκαν όντας σχεδόν αναγκασμένοι να υιοθετήσουν ένα λιγότερο… προοδευτικό σχεδιαστικό προφίλ.

Opel Astra 2022

Η αλήθεια είναι ότι τη δεδομένη χρονική στιγμή το νέο Astra συνιστά μία από τις ελκυστικότερες προτάσεις της κατηγορίας του, ακολουθώντας πιστά τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της γερμανικής φίρμας. To Opel Visor -η κλειστή κεντρική εισαγωγή αέρα την οποία συναντήσαμε για πρώτη φορά στο ανασχεδιασμένο Crossland- αποτελεί ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα, χαρακτηρίζοντας το ρύγχος του αμαξώματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κι αν στην περίπτωση της Toyota Corolla, οι σχεδιαστικές επιλογές που έχουν πραγματοποιηθεί μπορούν να δικαιολογηθούν από την ίδια την καταγωγή του αυτοκινήτου, δεν μπορεί να ισχυριστεί κανείς το ίδιο για τo Volkswagen Golf, η όγδοη γενιά του οποίου δεν έχει καταφέρει -μέχρι σήμερα τουλάχιστον- να σταθεί αντάξια των υψηλών σχεδιαστικών προσδοκιών.

Opel Astra 2022

Για το τέλος αφήσαμε το Ford Focus, το οποίο διανύει την τρίτη χρονιά στην ευρωπαϊκή αγορά έχοντας να παρουσιάσει δύο σχεδιαστικά πρόσωπα. Εκείνο των συμβατικών εκδόσεων και αυτό των εκδόσεων ST-Line, οι οποίες διακρίνονται για τα δυναμικά χαρακτηριστικά τους.

Οι διαστάσεις

Oι διαστάσεις του αμαξώματος αποτελούν ακόμα έναν κρίσιμο παράγοντα, όχι μόνο για τη διαμόρφωση της εικόνας ενός αυτοκινήτου αλλά και για τους χώρους που προσφέρει αυτό στο εσωτερικό του.

Μπορεί, λοιπόν, οι εξωτερικές διαστάσεις του νέου Opel Astra να μην διαφοροποιούνται σημαντικά από εκείνες της απερχόμενης γενιάς του, ωστόσο, οι νέες αναλογίες του αποκλειστικά πεντάθυρου αμαξώματος προσφέρουν την ευκαιρία στο γερμανικό hatchback να κερδίσει σε επίπεδο άνεσης και πρακτικότητας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για του λόγου το αληθές, τα 422 λίτρα του χώρου αποσκευών φέρνουν το Opel Astra στην πρώτη θέση ανάμεσα στους τέσσερις διεκδικητές του τίτλου και μάλιστα με διαφορά 41 λίτρων από την αμέσως επόμενη πρόταση, ενώ εξίσου σημαντικό για την άνεση των επιβατών αποτελεί το γεγονός ότι το γερμανικό μικρομεσαίο διαθέτει και το μεγαλύτερο πλάτος.

Ford Focus

Από εκεί και πέρα, η σκυτάλη περνά στο Ford Focus, το οποίο έχει να παρουσιάσει το μεγαλύτερο μήκος καθώς και το μακρύτερο μεταξόνιο σε σχέση με τους ανταγωνιστές του. Με ύψος 1,49 μέτρα, το Volkswagen Golf είναι εκείνο που κόβει πρώτο το νήμα, αφήνοντας πίσω του την Toyota Corolla, η οποία ακολουθεί με διαφορά ενός χιλιοστού.


ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η γκάμα κινητήρων

Το νέο Opel Astra διαθέτει στη φαρέτρα του μια εξαιρετικά πλούσια γκάμα εκδόσεων, αποκτώντας πλήρη πρόσβαση στο οπλοστάσιο του ομίλου Stellantis. Την αρχή κάνει ο τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λίτρου, ο οποίος θα προσφέρεται σε υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις των 110 και των 130 ίππων.

Με ισχύ 130 ίππων θα προσφέρεται και ο κινητήρας diesel χωρητικότητας 1,5 λίτρου, ενώ για εκείνους που θα διεκδικήσουν το κάτι παραπάνω σε επίπεδο επιδόσεων και αποδοτικότητας, το Opel Astra θα προσφέρει plug-in υβριδικούς συνδυασμούς με ισχύ που θα φτάνει έως και τους 225 ίππους. Το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων θα αποτελεί τη βασική επιλογή για τις χαμηλής ισχύος εκδόσεις του γερμανικού hatchback με την αυτόματη μονάδα των οκτώ σχέσεων να έρχεται ως προαιρετική επιλογή.

Toyota Corolla
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Απέναντι στην πληθώρα των επιλογών που πρόκειται να προσφέρει η γκάμα εκδόσεων του νέου Opel Astra, το Ford Focus έχει να παρουσιάσει τον πολυβραβευμένο EcoBoost κινητήρα του 1,0 λίτρου, ο οποίος στην ήπια υβριδική εκδοχή του αποδίδει 125 ίππους.

Σε δύο εκδόσεις ισχύος, προσφέρεται ο κινητήρας diesel του 1,5 λίτρου, αποδίδοντας 95 και 120 ίππους, ενώ στην κορυφή της γκάμας του Ford Focus παραμένει η έκδοση με τα διακριτικά ST και τον EcoBoost κινητήρα των 2,3 λίτρων απόδοσης 280 ίππων.

Toyota Corolla

Έχοντας επενδύσει όσο κανείς άλλος κατασκευαστής αυτοκινήτων στην υβριδική τεχνολογία, η Toyota έχει χαρίσει στη γνωστή και μη εξαιρετέα Corolla το πλεονέκτημα των self charging κινητήριων συνόλων.

Στη σκιά, λοιπόν, των υβριδικών διαμορφώσεων του 1,8 και 2,0 λίτρων, οι οποίες μονοπωλούν το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού, τοποθετείται ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λίτρου και απόδοσης 116 ίππων.

Φήμες θέλουν την Toyota Corolla να αποκτά και μια έκδοση υψηλών επιδόσεων, ωστόσο, μέχρι να συμβεί αυτό τον πρώτο λόγο θα έχει το δίλιτρο υβριδικό σύνολο των 184 ίππων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Toyota Corolla

Κλείνοντας με το Volkswagen Golf, ο TSI κινητήρας βενζίνης του 1,0 λίτρου εξακολουθεί να διεκδικεί τη μερίδα του λέοντος σε price sensitive αγορές όπως η ελληνική. Με απόδοση 110 ίππων συνδυάζεται είτε με το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων είτε με το ημιαυτόματο DSG των επτά σχέσεων.

Αντίστοιχο είναι και το παράδειγμα του τετρακύλινδρου κινητήρα βενζίνης του 1,5 λίτρου, ο οποίος προσφέρεται και σε ήπια υβριδικές διαμορφώσεις αποδίδοντας 130 και 150 ίππους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με απόδοση 150 ίππων προσφέρεται και ο δίλιτρος κινητήρας diesel, πριν η σκυτάλη περάσει στα plug-in υβριδικά σύνολα των 204 και των 245 ίππων, τα οποία αξιοποιούν την παρουσία ενός TSI κινητήρα χωρητικότητας 1,4 λίτρου κάτω από το καπό τους.

Φυσικά, από την γκάμα του Volkswagen Golf δεν θα μπορούσε να λείπουν οι εκδόσεις υψηλών επιδόσεων, ξεκινώντας από το δίλιτρο-πετρελαιοκίνητο GTD των 200 ίππων, συνεχίζοντας με το θρυλικό GTI των 245 και των 300 ίππων και καταλήγοντας στο πανίσχυρο R των 320 ίππων.

Οι τιμές

Αν και είναι πολύ νωρίς ώστε να μπορεί κανείς να προβλέψει με ασφάλεια τις τιμές του νέου Opel Astra στην ελληνική αγορά, η λογική λέει πως το γερμανικό μικρομεσαίο hatchback δεν θα απέχει σημαντικά από το παράδειγμα του ανταγωνισμού.

Αυτό επί της ουσίας σημαίνει ότι στην εισαγωγική έκδοση βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λίτρου και απόδοσης 110 ίππων, το νέο Opel Astra θα τοποθετείται στην περιοχή των 20.000 ευρώ, έχοντας απέναντί του τις εκδόσεις τα «χιλιάρια» Ford Focus και Volkswagen Golf καθώς και την έκδοση 1,2Τ της Toyota Corolla.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:


https://www.carandmotor.gr/themata/ta-pio-prosita-diesel-suv-tis-agoras
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακολουθήστε το carandmotor.gr για να μαθαίνετε όλα τα ΝΕΑ για το αυτοκίνητο

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ