Αυτά είναι τα αυτοκίνητα πόλης του 2024 -Πότε τα περιμένουμε

Renault 5

Πέντε μικρά, προσιτά, με βενζίνη αλλά κατα κύριο λόγο ηλεκτρικά, που περιμένουμε μέσα στη χρονιά και θα αλλάξουν την καθημερινότητα της πόλης.

Μια μεγάλη ιδιαιτερότητα των πέντε σημαντικότερων citycars του 2024 είναι ότι σχεδόν όλα αναβιώνουν είτε τους εμβληματικούς τους προγόνους, είτε ολόκληρες εταιρείες - όπως τη Lancia. Τρία εξ αυτών, μάλιστα, προέρχονται από τον όμιλο Stellantis, και μοιράζονται αρκετά μηχανικά ή και ηλεκτρικά μέρη. Ας τα δούμε πιο αναλυτικά:

Φεβρουάριος: Lancia Ypsilon
Η νέα Ypsilon είναι το αυτοκίνητο που επαναφέρει στη ζωή και στο προσκήνιο τη Lancia. Η παρουσίασή της έρχεται μέσα στον επόμενο μήνα, και η διάθεσή της στην αγορά το καλοκαίρι. Θα είναι ένα premium αυτοκίνητο πόλης, με εσωτερικό από τον ιταλικό οίκο επίπλων Cassina, καθώς αυτός είναι και ο προσανατολισμός της Lancia μέσα στον όμιλο Stellantis.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εν αρχή η νέα Ypsilon θα παρουσιαστεί στην αμιγώς ηλεκτρική της μορφή, με απόδοση 156 ίππων, και θα ακολουθήσουν οι mild-hybrid εκδοχές βενζίνης των 100 και 136 ίππων. Σε τρίτο χρόνο θα έρθει και η πιο σπορ έκδοση όλων, που θα αναβιώσει τα θρυλικά αρχικά HF. Το εσωτερικό θα έχει το νέο σύστημα πολυμέσων SALA (Sound Air Light Augmentation), μια ηλεκτρονική συσκευή ελέγου του ηχοσυστήματος, του κλιματισμού και του εσωτερικού φωτισμού. Διαβάστε περισσότερα εδώ για τη νέα Lancia Ypsilon.

Μάρτιος: Suzuki Swift
Οι Ιάπωνες προχώρησαν σε μια εις βάθος ανανέωση και αναβάθμιση του supermini τους με την υιοθέτηση τρικύλινδρου πλέον (αντί τετρακύλινδρου) κινητήρα 1.2 λίτρου, που υποστηρίζεται από ήπιο υβριδικό σύστημα 12V και αποδίδει 81 ίππους. Έτσι, το Swift τα καταφέρνει καλύτερα στον περιορισμό της κατανάλωσης και των ρύπων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Suzuki υποστηρίζει ότι πάντοτε το αυτοκίνητο πόλης της θα συνοδεύεται με την επιλογή της τετρακίνησης Allgrip. Οι διαστάσεις είναι παρεμφερείς με της τρέχουσας γενιάς, με εξαίρεση μια μικρή αύξηση του μήκους στα 3,86 μέτρα. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 265 λίτρα, ενώ το ταμπλό φιλοξενεί πια τη μεγαλύτερη οθόνη 9 ιντσών με φωνητικές εντολές. Διαβάστε περισσότερα εδώ για το νέο Suzuki Swift.

Απρίλιος: Citroen C3
Ανασχεδιασμένο ριζικά, αλλά σταθερά με SUV στοιχεία όπως τα πλαϊνά προστατευτικά και την αύξηση του ύψους από το έδαφος κατά 3 εκατοστά, το supermini της γαλλικής εταιρείας περνά στη νέα του γενιά με θερμικές/υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις. Η βασική του είναι με τον κινητήρα βενζίνης 100 ίππων με 6άρι μηχανικό κιβώτιο, και ακολουθεί η ίδια με υποστήριξη Mild Hybrid και με το αυτόματο κιβώτιο e-DCS6.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ηλεκτρική έκδοση e-C3 διαθέτει μοτέρ απόδοσης 113 ίππων, με μπαταρία που προσφέρει αυτονομία 320 χιλιομέτρων. Όμως η πιο εντυπωσιακή είναι η τιμή αυτού του EV πόλης, το οποίο στα 4 μέτρα του χωρά μια οικογένεια και παρότι ηλεκτρικό ξεκινά (στη Γαλλία) απί τα 23.300 ευρώ, χωρίς την αφαίρεση του οικολογικού μπόνους που διατηρούν πολλές χώρες. Διαβάστε περισσότερα εδώ για το νέο C3 και e-C3.

Ιούλιος - Fiat Panda
Η νέα γενιά του πάντα, ρηξικέλευθη σε σχέση με την υπάρχουσα, θα εγκαινιάσει και τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Fiat (πέραν της σειράς 500/600) όταν παρουσιαστεί, στις 11 Ιουλίου 2024. Θα βασίζεται στην πλατφόρμα Smart Car της Stellantis και θα υιοθετήσει τους ίδιους θερμικούς και ηλεκτρικούς κινητήρες με το Citroen C3.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με μήκος 4 μέτρων, το νέο Panda θα προσφέρει περισσότερο χώρο από τον έτσι κι αλλιώς εξαίρετο της τωρινής, τετραγωνισμένης γενιάς του. Ωστόσο, θα διατηρήσει τον SUV προσανατολισμό του αυξημένου ύψους από το έδαφος και τον off-road πλαστικών προστατευτικών. Στόχος είναι να γίνει το νέο Panda όσο cool και προσιτό ήταν το πρώτο, πριν από 4 δεκαετίες. Διαβάστε εδώ τις μέχρι στιγμής πληροφορίες για το νέο Fiat Panda.

Σεπτέμβριος: Renault 5 E-Tech
Άλλη μια αναβίωση, και μάλιστα φαντασμαγορική. Η Renault αναβιώνει το θρυλικό 5, ένα από τα πιο εμπορικά και λαοφιλή μικρά αυτοκίνητα του παρελθόντος, κάνοντας φέτος το πέρασμα στην ηλεκτρική εποχή της ιστορίας του. Η έκδοση παραγωγής θα παρουσιαστεί στο Σαλόνι της Γενέυης στο τέλος Φεβρουαρίου και τα πρώτα αντίτυπα του Renault 5 E-Tech θα παραδοθούν από τις αρχές του καλοκαιριού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σχεδιαστικά το R5 παραγωγής δεν αναμένεται να έχει σημαντικές διαφορές από το πρωτότυπο. Στη βάση του θα έχει την πλατφόρμα AmpR Small (η μέχρι πρότινος γνωστή ως CMF-B) και θα παράγεται στο Douai της Γαλλίας. Η τιμή της βασικής του έκδοσης πιστεύεται ότι θα ξεκινά κάτω από τις 25.000 ευρώ, ενώ στην κορυφή θα τοποθετηθεί η σπορ εκδοχή του από την Alpine, η Α290.Διαβάστε περισσότερα εδώ για το νέο Renault 5.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ