Πόσα χιλιόμετρα πρέπει να έχει ένα μεταχειρισμένο;

used cars αγορά μεταχειρισμένου

Αγοράζεις μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με βάση τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει ή δίνεις σημασία σε άλλα κριτήρια; Και αν τα χιλιόμετρα είναι το βασικό κριτήριο επιλογής, πόσα πρέπει να έχει τελικά;

Η οικονομική κρίση που βίωσε η Ελλάδα τα τελευταία δέκα χρόνια δημιούργησε, μεταξύ άλλων, πολλές στρεβλώσεις και στην αγορά του αυτοκινήτου και ειδικά στα μεταχειρισμένα. Οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων μειώθηκαν κατακόρυφα, οι ιδιώτες κράτησαν για περισσότερα χρόνια τα αυτοκίνητά τους και έτσι, οι μοναδικές πηγές τροφοδότησης της αγοράς μεταχειρισμένων ήταν οι εισαγωγές και τα οχήματα που έβγαιναν και βγαίνουν προς πώληση από τις εταιρείες leasing και ενοικιάσεων. Το περιβάλλον έγινε ακόμη «περίεργο» με την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης, με τις αθρόες εισαγωγές κάθε λογής αυτοκινήτου αγνώστου «πατρός και χιλιομέτρων».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιστρέφοντας στο σήμερα, όπου η έλλειψη των microchip ή ελληνιστί ημιαγωγών καθυστερεί τις παραγωγές των καινούργιων, η αγορά του μεταχειρισμένου επιστρέφει δριμύτερη και με ανοδικές τάσεις. Έτσι, στρεβλές καταστάσεις που είδαμε κυρίες τα προηγούμενα χρόνια έρχονται ξανά στο προσκήνιο, με το ενδιαφέρον να στρέφεται και πάλι στα γυρισμένα χιλιόμετρα. Αλήθεια, πόσα χιλιόμετρα πρέπει να έχει ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο για να νιώσετε ασφάλεια με την αγορά σας;

Σύμφωνα με τα όσα ισχύουν, ένα αυτοκίνητο διανύει κάθε χρόνο κατά μέσο όρο στην Ελλάδα περίπου 15.000 χιλιόμετρα, με τις πιο ακραίες περιπτώσεις να αφορούν οχήματα που καλύπτουν έως και 20.000 χιλιόμετρα το χρόνο. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως αν βρείτε μια «ευκαιρία» 5 ή 7 ετών με 40.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ…μάλλον θα πρέπει να μπείτε σε υποψίες και να μην παρασυρθείτε. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με τα εισαγωγής αυτοκίνητα που κατά βάση διανύουν πολλά περισσότερα συγκριτικά με τα ελληνικά δεδομένα. Ιδιαίτερα υποψιασμένοι πρέπει να είμαστε και με τα εγχώρια μεταχειρισμένα που προέρχονται από εταιρείες leasing και ενοικιάσεων. Έτσι, είναι φύσει αδύνατο να βρείτε ένα αυτοκίνητο που έχει χρησιμοποιηθεί σαν εταιρικό για μια πενταετία ή σαν ενοικιαζόμενο για κάποια χρόνια στην Κρήτη ή στην Ρόδο καλύπτοντας εκατοντάδες χιλιόμετρα κάθε μέρα.

Η άποψή μας είναι πως η εκάστοτε αγορά θα πρέπει να συνοδεύεται από το απαραίτητο αρχείο συντήρησης σε επίσημο δίκτυο και να μπορεί να ελεγχθεί η γνησιότητά του. Θυμηθείτε πως ένα όχημα με 100.000 χιλιόμετρα ή και παραπάνω που έχει συντηρηθεί σωστά είναι σαφώς καλύτερη επιλογή από ένα αντίστοιχης χρονολογίας με πολύ λιγότερα χιλιόμετρα που ενδεχομένως να είναι γυρισμένα. Άλλωστε, όπως έχουμε αναφέρει πολλές φορές, οι ευκαιρίες σπανίζουν και το κριτήριο της τιμής-χιλιομέτρων δεν είναι πάντα ο ενδεδειγμένος τρόπος για την τελική μας επιλογή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ