Η Nissan ξεκινά την παραγωγή της τρίτης γενιάς του LEAF. Το νέο μοντέλο θα κατασκευάζεται στο γιγα-εργοστάσιο μπαταριών, αξίας 500 εκατομμυρίων ευρώ, στο Sunderland του Ηνωμένου Βασιλείου.
Οι ιστορικές εγκαταστάσεις της ιαπωνικής εταιρείας βρίσκονται αυτή την στιγμή σε ριζική μεταμόρφωση, ώστε να είναι ικανές να μπορούν να ανταποκριθούν στην ηλεκτροκίνηση. Το καινούργιο κεφάλαιο στη μακρόχρονη διαδρομή του αρχίζει με το LEAF, το οποίο θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMF EV. Το μήκος του αμαξώματος θα φτάνει τα 4,35 μέτρα, ενώ ο συντελεστής οπισθέλκουσας θα είναι μόλις 0,25.
Αξίζει να αναφερθεί πως στο Sunderland (λειτουργεί κατά 20% από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας), ο αυτοματισμός έχει πάει σε άλλο επίπεδο. Οι πληροφορίες λένε πως τα 42 μέρη του εξωτερικού του οχήματος θα μοντάρονται από 78 ρομπότ τελευταίας γενιάς. Εκτός αυτού, εδώ θα πραγματοποιούνται συναρμολογήσεις και μπαταριών. Έτσι θα μειωθεί η εξάρτηση από την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού, βελτιώνοντας παράλληλα τους χρόνους παράδοσης για τις ευρωπαϊκές αγορές.
BUY NOW
Το Nissan LEAF θα χρησιμοποιεί δύο μεγέθη μπαταριών. Μια 52 kWh, που θα προσφέρει αυτονομία 300 χιλιομέτρων περίπου και μια 75 kWh, που θα ξεπερνά τα 330 χιλιόμετρα. Οι επιδόσεις για το 0-100 χλμ./ώρα λέγεται πως θα κυμαίνονται στα 7,6 και 7,8 sec αντιστοίχως. Η τελική ταχύτητα θα φτάνει τα 160 χλμ./ώρα.
Ένα από τα χαρακτηριστικά που θα κάνουν το crossover να ξεχωρίζει είναι η δυνατότητα V2L (Vehicle-to-Load), που επιτρέπει τη τροφοδοσία με ρεύμα εξωτερικές συσκευές έως 3,6 kW. Επιπλέον θα εξοπλίζεται και με την τεχνολογία Vehicle-to-Grid (V2G), η οποία σημαίνει ότι θα επιστρέφει την ενέργεια σε σταθερό ηλεκτρικό δίκτυο.
Οι παραγγελίες έχουν ήδη ξεκινήσει και οι πελάτες αναμένεται να παραλαμβάνουν τα οχήματά τους από την Άνοιξη του 2026.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ