
Αποκλειστικά, σε πρώτη φάση, για το νέο Qashqai στην Ευρώπη, το πρωτοποριακό σύστημα συνδυάζει υψηλή θερμική απόδοση, αθόρυβη λειτουργία και κορυφαία οικονομία, ανοίγοντας νέο κεφάλαιο στην υβριδική τεχνολογία της Nissan.
Η Nissan ανεβάζει τον πήχη στα υβριδικά, παρουσιάζοντας την τρίτης γενιάς τεχνολογία e-POWER που κάνει πρεμιέρα στο νέο Qashqai. Πρόκειται για ένα μοναδικό σύστημα κίνησης, όπου ο βενζινοκινητήρας δεν κινεί τους τροχούς, αλλά λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια που τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα. Έτσι, το Qashqai προσφέρει την αίσθηση οδήγησης ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου, με την καθημερινή ευκολία ανεφοδιασμού ενός αυτοκινήτου με θερμικό μοτέρ.
Στην καρδιά της καινοτομίας βρίσκεται ο ολοκαίνουργιος τρικύλινδρος 1.5 λίτρων, σχεδιασμένος από λευκό χαρτί με μοναδικό στόχο την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Η ομάδα εξέλιξης στο ιαπωνικό R&D κέντρο του Atsugi έθεσε ως κορυφαία προτεραιότητα την επίτευξη υψηλότερης θερμικής απόδοσης, καταφέρνοντας να φτάσει το εντυπωσιακό 42%.
BUY NOW

Το ποσοστό αυτό σημαίνει ότι μεγαλύτερο μέρος της ενέργειας του καυσίμου μετατρέπεται σε χρήσιμη ισχύ, βελτιώνοντας θεαματικά την κατανάλωση καυσίμου και μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων.
Για να το πετύχει, η Nissan επιστράτευσε πρωτοποριακές λύσεις. Η τεχνολογία STARC (Strong Tumble & Appropriately stretched Robust ignition Channel) δημιουργεί έναν ισχυρό στροβιλισμό του μίγματος αέρα-καυσίμου στον θάλαμο καύσης, εξασφαλίζοντας σταθερή και αποδοτική ανάφλεξη ακόμη και με υψηλή ανακύκλωση καυσαερίων (EGR).
Παράλληλα, ένας υπερσυμπιεστής μεγαλύτερου μεγέθους, σε συνδυασμό με ειδικά σχεδιασμένο έμβολο και βελτιστοποιημένο χρονισμό βαλβίδων, επιτρέπει αναλογία συμπίεσης 13:1, σπάνια για υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα. Το αποτέλεσμα είναι ιδανική ισορροπία ανάμεσα στην ισχύ και την οικονομία.

Bέβαια κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης, η ομάδα αντιμετώπισε σημαντικές προκλήσεις, όχι μόνο στην επίτευξη υψηλής θερμικής απόδοσης αλλά και στη διατήρηση υψηλής ισχύος. Σε συνθήκες υψηλής αναλογίας συμπίεσης και υψηλής πίεσης υπερπλήρωσης, η μη φυσιολογική καύση (αυτανάφλεξη), όπου το καύσιμο αναφλέγεται πριν από τον σπινθήρα, τείνει να εμφανίζεται πιο εύκολα, ενδεχομένως καταστρέφοντας τον κινητήρα. Ωστόσο, μέσω σχολαστικού ελέγχου, η ομάδα κατάφερε να την αποτρέψει.
Επιπλέον, οι μεγάλοι υπερσυμπιεστές καυσίμου συνήθως προκαλούν «lag», που προκαλεί καθυστέρηση στην απόκριση της ροπής του κινητήρα. Αξιοποιώντας όμως τις λειτουργίες διαχείρισης ενέργειας του συστήματος e-POWER, η ομάδα διασφάλισε ότι η επιτάχυνση του οχήματος δεν επηρεάζεται, ξεπερνώντας και αυτό το ζήτημα.
Επιπλέον για να επιτευχθεί η ιδανική ροή αέρα στη θύρα εισαγωγής, οι μηχανικοί της Nissan εξέτασαν πολλές επιλογές σε βάθος χρόνου για να αντιμετωπίσουν αυτή την πρόκληση και κατέληξαν ότι η τεχνολογία ψυχρού ψεκασμού, η οποία έχει υιοθετηθεί ευρέως στην αεροδιαστημική βιομηχανία, την ενέργεια, την βαριά βιομηχανία, τις βιομηχανίες πετρελαίου και φυσικού αερίου, καθώς και σε άλλες κατασκευαστικές βιομηχανίες, προσέφερε σημαντικό πλεονέκτημα όσον αφορά την αξιοπιστία και την ποιότητα.

Η διαδικασία ενσωματώνει ένα ειδικά ανεπτυγμένο κράμα και ακροφύσια ειδικής κατασκευής, σηματοδοτώντας την παγκόσμια πρώτη εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας σε κινητήρα αυτοκινήτου. Ταυτόχρονα η ελαφριά ενσωματωμένη μονάδα 5-σε-1 συγκεντρώνει τα βασικά εξαρτήματα του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, περιορίζοντας το βάρος και βελτιώνοντας τη λειτουργική ακαμψία.
Στην πράξη, το Qashqai e-POWER 3ης γενιάς προσφέρει μέχρι 16% χαμηλότερη κατανάλωση σε καθημερινές συνθήκες και 14% σε ταξίδι, με ακόμα πιο αθόρυβη λειτουργία. Το σύστημα κρατά σταθερές στροφές ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, συμβάλλοντας σε κορυφαία ποιότητα κύλισης και άνεση που θυμίζει premium κατηγορία.
Η νέα τεχνολογία δεν θα μείνει μόνο στην Ευρώπη. Μετά το Qashqai, η Nissan προγραμματίζει να τη φέρει σε ΗΠΑ, Καναδά και Ιαπωνία, ενώ θα αποτελέσει τη βάση για επόμενες εφαρμογές e-POWER σε περισσότερα μοντέλα. Στόχος είναι ακόμη υψηλότερη θερμική απόδοση και συνεχής μείωση κατανάλωσης και εκπομπών, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση της μάρκας για βιώσιμη κινητικότητα.

Ο νέος κινητήρας σηματοδοτεί ένα σημαντικό άλμα στην προσπάθεια της ομάδας να δημιουργήσει τον απόλυτο κινητήρα e-POWER. Οι μηχανικοί στο κέντρο R&D της Nissan στο Atsugi της Ιαπωνίας συνεχίζουν να εργάζονται για τον φιλόδοξο, μακροπρόθεσμο στόχο της υψηλότερης θερμικής απόδοσης στους κινητήρες e-POWER, ενώ παράλληλα εφαρμόζουν τεχνολογίες όπως το STARC σε ένα ευρύ φάσμα κινητήρων Nissan.
Όλα αυτά αποτελούν μέρος της συνεχούς προσπάθειας της Nissan να μειώνει την κατανάλωση καυσίμου, να αυξάνει την αυτονομία και να μειώνει τις εκπομπές ρύπων, προωθώντας πιο βιώσιμη κινητικότητα και προσφέροντας ακόμα μεγαλύτερη ικανοποίηση στους πελάτες παγκοσμίως.