Tο υδρογονοκίνητο αγωνιστικό Toyota GR Yaris H2 στο WRC του Βελγίου

Toyota GR Yaris H2 υδρογόνου WRC Βέλγιο 2022

Συμμετοχή στον αγώνα WRC στο Βέλγιο είχε το Toyota GR Yaris H2 που χρησιμοποιεί ως καύσιμο το υδρογόνο, έχοντας μάλιστα στο τιμόνι του το αφεντικό του ιαπωνικού κολοσσού.

Χρησιμοποιώντας αποκλειστικά υδρογόνο ως καύσιμο για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης του, το πρωτότυπο αγωνιστικό Toyota GR Yaris H2 έδωσε το δικό δυναμικό «παρών» στον 9o αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι που πραγματοποιήθηκε στο Βέλγιο στις 18-21 Αυγούστου.



ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρωτότυπο υδρογονοκίνητο GR Yaris δεν συμμετείχε κανονικά στον βελγικό αγώνα αλλά έλαβε μέρος ως αυτοκίνητο δοκιμών την 11η σούπερ ειδική της δεύτερης ημέρας του αγώνα και αυτή είναι η πρώτη φορά που οι υδρογονοκίνητοι κινητήρες της Toyota κάνουν «δημόσια εμφάνιση» εκτός Ιαπωνίας.

Η Toyota δίνει μεγάλο βάρος στην εξέλιξη αυτών των κινητήρων κάτι που φάνηκε και από το γεγονός ότι πίσω από το τιμόνι του υδρογονοκίνητου Yaris βρέθηκε το μεγάλο αφεντικό της ιαπωνικής εταιρείας, ο Akio Toyoda, ο οποίος είχε ως συνοδηγό τον θρύλο των Ράλι και τέσσερεις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Juha Kankkunen.

«Είμαι ευγνώμων στον Juha που είχε την ευγένεια να μου επιτρέψει να οδηγήσω», δήλωσε μετά τον αγώνα ο Toyoda, καθώς σε αυτόν τον «αγώνα» επίδειξης είχε δηλωθεί σαν οδηγός ο Kankkunen.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την πλευρά του ο μεγάλος Φινλανδός είπε ότι η οδήγηση του Toyoda, ο οποίος συνηθίζει να αγωνίζεται με το ψευδώνυμο «Morizo», ήταν φανταστική και πως ο κινητήρας υδρογόνου απέδιδε ικανοποιητικά επίπεδα ροπής που δεν διέφεραν σε σχέση με εκείνα ενός (σ.σ. αντίστοιχης απόδοσης) κινητήρα βενζίνης. «Καθώς εκπέμπουν μηδενικό CO2, πιστεύω ότι οι κινητήρες υδρογόνου θα αποτελέσουν μία από τις επιλογές στο δρόμο της επίτευξης ανθρακικής ουδετερότητας, όχι μόνο στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού αλλά και σε εκείνον των καθημερινών αυτοκινήτων», πρόσθεσε ο Kankkunen.

Να σημειωθεί πως η Toyota συμμετέχει κανονικά στην Ιαπωνία σε αγώνες του εγχώριου πρωταθλήματος τουρισμού με μία υδρογονοκίνητη Corolla η οποία χρησιμοποιεί το ίδιο υπετροφοδοτούμενο μοτέρ του 1,6 λίτρου με του GR Yaris, ως μέρος του προγράμματος εξέλιξης των κινητήρων υδρογόνου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ