Η Toyota μελετά τη δημιουργία σπορ έκδοσης για το νέο bZ4X

Toyota bZ4X

Το τμήμα GR Sport της ιαπωνικής εταιρείας βρίσκεται ήδη σε διαδικασία έρευνας για την υλοποίηση μιας έκδοσης επιδόσεων του νέου ηλεκτρικού SUV της Toyota.

Οι μηχανικοί της Toyota ερευνούν τη σκοπιμότητα δημιουργίας μιας έκδοσης υψηλής απόδοσης του νέου ηλεκτρικού SUV bZ4X με τα σήματα της Gazoo Racing. Προς το παρόν όμως, δεν έχουν δεσμευτεί για την υλοποίηση του project, καθώς θέλουν να βεβαιωθούν ότι μπορεί να ανταποκριθεί στις υψηλές απαιτήσεις τους.

Toyota bZ4X 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το bZ4X είναι το πρώτο ηλεκτρικό SUV παραγωγής της ιαπωνικής εταιρείας και τον Ιανουάριο είχε παρουσιάσει στην Έκθεση του Τόκιο το πρωτότυπο της έκδοσης GR Sport του νέου μοντέλου. Σε εκείνη την παρουσίαση, η Toyota δεν έδωσε λεπτομέρειες για το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του πρωτότυπου και αρκέστηκε να μας πει ότι φοράει μεγαλύτερους τροχούς, διαθέτει σπορ καθίσματα και είναι βαμμένο σε μαύρο ματ χρώμα.

Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για ένα πρωτότυπο, το τμήμα GR Sport της Toyota εξετάζει μια έκδοση παραγωγής. Ο Daisuke Ido, αρχιμηχανικός του bZ4X, ανέφερε: “Μιλάμε με τα στελέχη της GR, αλλά ακόμα δεν έχουμε καταλήξει σε μια συγκεκριμένη ιδέα”. Ο Ido είπε ότι η μεγαλύτερη πρόκληση για την δημιουργία μίας έκδοσης επιδόσεων δεν είναι η επίτευξη επαρκούς ισχύος ή ροπής από το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, αλλά η αποτελεσματικότητα, η σπορ αίσθηση και οι επιδόσεις που πρέπει να ταιριάζουν με τα υπόλοιπα μοντέλα που φέρουν τον λογότυπο GR.

Toyota bZ4X 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο bZ4X είναι το πρώτο μοντέλο της Toyota που βασίζεται σε πλατφόρμα εξελιγμένη αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, την eTNGA. Διαθέτει δύο επιλογές συστήματος κίνησης, ένα προσθιοκίνητο με ηλεκτρομοτέρ 201 ίππων και 266 Nm, και ένα τετρακίνητο για ελευθερία κίνησης σε διάφορα τερέν με δύο ηλεκτρομοτέρ (ένα σε κάθε άξονα) συνδυαστικής απόδοσης 215 ίππων και 337 Nm.

Το αδελφό Lexus RZ από την άλλη, λανσάρεται με δύο e-Axle, έναν σε κάθε άξονα που του χαρίζουν χαρακτηριστικά τετρακίνησης και συνδυαστική απόδοση 314 ίππους και 435 Nm. Μάλιστα, οι επιδόσεις που ανακοινώνουν οι Ιάπωνες για το ηλεκτρικό SUV της Lexus κάνουν λόγο για 0-100 χλμ./ώρα σε 5,6 δλ.

Ο Ido είναι επίσης υπεύθυνος για την ανάπτυξη και άλλων ηλεκτρικών μοντέλων της Toyota που θα λανσαριστούν άμεσα. Τέσσερα μοντέλα που βασίζονται στην E-TNGA πρόκειται να κάνουν την εμφάνισή τους τα επόμενα χρόνια και θα αποτελούνται από ένα compact SUV, ένα επταθέσιο μεγάλο SUV, ένα αστικό crossover της μίνι κατηγορίας και ένα μεσαίο σεντάν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πλατφόρμα E-TNGA έχει σχεδιαστεί για αυτοκίνητα των κατηγοριών C και D, και ο Ido επιβεβαίωσε ότι η Toyota εργάζεται ήδη πάνω στην δημιουργία μίας νέας ηλεκτρικής πλατφόρμας για μοντέλα μικρότερων διαστάσεων.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ