H Tesla πάει για το απόλυτο ρεκόρ: Το «τρελό» σχέδιο για 20 εκατομμύρια πωλήσεις το χρόνο

Νέο Tesla Model 3 με αυτονομία έως 650 χιλιόμετρα 2023

Πως εξηγεί ο κόσμος της αυτοκίνησης τη δυσπιστία του για την τρελή φιλοδοξία του Elon Musk να κερδίσει η Tesla το 2030 -με 20 εκατομμύρια πωλήσεις ετησίως- το 20% της παγκόσμιας αγοράς.

Μεταξύ των μεγάλων και φαινομενικά υπερ-φιλόδοξων ονείρων του ισχυρού άνδρα της Tesla, Elon Musk -από την αποικία στον Άρη μέχρι τη στρατιά από ρομπότ για την παράδοση παραγγελιών- περιλαμβάνεται και ένας εξωφρενικός στόχος για την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία: η επίτευξη 20 εκατομμυρίων πωλήσεων ετησίως, από το 2030.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να πραγματοποιηθεί κάτι τέτοιο, πρώτα από όλα, θα απαιτηθούν τεράστιες επενδύσεις από την Tesla - τόσο στα εργοστάσια όσο και στην εξέλιξη πληθώρας νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η εταιρεία της Καλιφόρνια προς στιγμήν κατασκευάζει αυτοκίνητα σε τέσσερα εργοστάσια.

Για να αγγίξει το στόχο των 20 εκατ. ετησίως, θα χρειαστεί 18 έως 30 επιπλέον εργοστάσια, και επένδυση 90 έως 150 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε αυτά, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Sam Fiorani, αναλυτή της AutoForecast Solutions. Και πάλι, όμως, ακόμα κι αν υπάρξει αυτή η επένδυση τα εργοστάσια δεν θα αρχίσουν να παράγουν αυτοκίνητα άμεσα - οι μονάδες στο Τέξας και στο Βερολίνο δεν έχουν φτάσει καν ακόμη στη μέγιστη παραγωγή τους.

Επιπλέον, η εξέλιξη νέων αυτοκινήτων χρειάζεται επίσης αρκετά χρόνια, όπως φάνηκε με την μακροχρόνια καθυστέρηση των Tesla Cybertruck και Roadster να βγουν στην παραγωγή. Κάτι που θα συμβεί μόλις φέτος για το ηλεκτρικό pick-up και άγνωστο πότε για το supercar. Τέλος, κανείς δεν εγγυάται πως η ραγδαία αύξηση των πωλήσεων της Tesla θα συνεχιστεί μόλις τα αυτοκίνητά της γίνουν mainstream.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άλλωστε, είναι και η τιμή των Tesla που παίζει σημαντικό ρόλο. Το κόστος τους είναι ακόμα υπερβολικά υψηλό για την συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών παγκοσμίως, συνεπώς για πωλήσεις 20 εκατ. αυτοκινήτων το χρόνο η εταιρεία θα πρέπει να βρει τον τρόπο της μείωσης του κόστους παραγωγής τους. Πόσω μάλλον όταν σταματήσουν οι κυβερνήσεις τα κίνητρα αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

«Πιστεύω ότι αυτός ο στόχος είναι ανέφικτος» είπε ο Jeff Schuster, επικεφαλής του τμήματος υτοκινήτου της GlobalData. Σήμερα οι παγκόσμιοι ηγέτες των πωλήσεων αυτοκινήτων, οι Toyota και Volkswagen, έχουν περίπου 10 εκατομμύρια πωλήσεις το χρόνο. Η Tesla παρέδωσε 1,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα πέρσι, είναι ο παγκόσμιος ηγέτης στα ηλεκτρικά, αλλά πλέον απειλείται σθεναρά από την κινεζική BYD.

Οι προβλέψεις κάνουν λόγο για παραγωγή 100 εκατομμυρίων αυτοκινήτων παγκοσμίως το 2030. «Αν η Tesla καταλάβει το 20% της παγκόσμιας αγοράς από το 2030, αυτό σημαίνει πως δύο ή τρεις κορυφαίοι κατασκυαστές του κόσμου θα βάλουν λουκέτο. Κάτι τέτοιο θα έφερνε ανάποδα όλη τη βιομηχανία, αλλά είναι δύσκολο να συμβεί», συνέχισε ο Schuster.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκρίνοντας την Tesla στην αυτοκίνηση με την Apple στα smartphones, ο Musk πιστεύει ότι η πρώτη παρεμφερώς δεν είναι εταιρεία αυτοκινήτων αλλά εταιρεία τεχνολογίας. Διότι δίνει έμφαση, όπως η Apple, στη σοφιστικέ ψηφιακή τεχνολογία, στο απόλυτα πιστό κοινό της και στο αυστηρά ελεγχόμενο δικό της «οικοσύστημα» - καθώς διαθέτει δικό της δίκτυο φορτιστών, αντιπροσώπων και συνεργείων. Έτσι, η Tesla μοιάζει πιο πολύ στην Apple από όσο μοιάζει στην Toyota.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όμως, ο Fiorani λέει ότι τα Tesla δεν θα γίνουν σαν τα iPhones, λόγω της πληθώρας του ανταγωνισμού στην αυτοκίνηση που επενδύει όλο και περισσότερο στις ψηφιακές τεχνολογίες και φυσικά στην ηλεκτροκίνηση διαπιστώνοντας την τεράστια επιτυχία της εταιρείας της Καλιφόρνιας.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ