Είκοσι-τρια χρόνια μετά το επίσημο λανσάρισμά του, το Toyota Probox συνεχίζει την εμπορική του πορεία με τιμές που θυμίζουν μια άλλη εποχή, δυστυχώς όμως μόνο για την αγορά της Ιαπωνίας.
Η τρέχουσα γενιά του Toyota Probox, αυτού του ιδιαίτερου πολυμορφικού οχήματος που θυμίζει κάτι σε Station Wagon και SUV, και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στις εκθέσεις το 2002, αφότου πέρασε στην επόμενη γενιά του 2014, ανανεώθηκε στα σημεία προκειμένου να πληροί τις τελευταίες προδιαγραφές ασφαλείας που απαιτούνται στην Ιαπωνία.
Ωστόσο παρά τις αλλαγές που υπέστη, ο τιμοκατάλογος του μονέλου παραμένει σε πολύ προσιτά επίπεδα, με την εισαγωγική έκδοση να κοστολογείται μόλις λίγο παραπάνω από τις 10.000 ευρώ!
BUY NOW
Οι κυριότερες διαφορές σε σχέση με την απερχόμενη έκδοση εντοπίζονται σχεδόν κατ' αποκλεστικότητα στο νέο βελτιωμένο πακέτο Toyota Safety Sense, που πλέον κρίνεται απαιτούμενο βάση νόμου. Αυτό περιλαμβάνει ένα αναβαθμισμένο σύστημα ασφάλειας πριν από τη σύγκρουση, το οποίο μπορεί πλέον να λειτουργεί σε διασταυρώσεις, καθώς και το Proactive Driving Assist που υποβοήθά στο τιμόνι και το φρενάρισμα.
Από σχεδιαστικής άποψης, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία παραμένει πιστή στο απερχόμενο "σουλουπι", χωρίς να προβαίνει σε αλλαγές στο εξωτερικό. Περνώντας στο εσωτερικό οι λακωνικές ανανεώσεις περιορίζονται μονάχα στο επανασχεδιασμένο πολυλειτουργικό τιμόνι που προέρχεται από το Corolla, και μια νέα οθόνη πολλαπλών πληροφοριών 4,2 ιντσών που βρίσκεται στον αναλογικό πίνακα οργάνων. Προαιρετικά διατίθεται και ένας αυτόματα αντιθαμβωτικός εσωτερικός καθρέπτης με ενσωματωμένη οθόνη μικρού μεγέθους, καθώς και πλενόμενα καλύμματα καθισμάτων δίνοτας έτσι έμφαση στην πρακτικότητα.
Στα μηχανολογικά μέρη το Toyota Probox βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στα Corolla Axio και Fielder, τα οποία προσφάτως αποσύρθηκαν από τη γκάμα της μάρκας εντός του τρέχοντος έτους. Για το ανανεωμένο μοντέλο η μάρκα αφαίρεσε από τη γκάμα τον βασικό κινητήρα των 1.300 κυβικών εκατοστών, διατηρώντας όμως το τετρακύλινδρο σε σειρά μοτέρ των 1.5 λίτρων που συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα αυτοματο κιβώτιο CVT και διοχετεύει 107 ίππους είτε στους εμπρός είτε και στους τέσσερεις τροχούς.
Ταυτόχρονα διατίθεται και μια υβριδική έκδοση που χρησιμοποιεί μεν το ίδιο σύνολο, με λιγότερη υποδύναμη ωστόσο, και σε συνεργασία με έναν ηλεκτρικό κινητήρα προσφέρει μια πιο οικονομική επιλογή από πλευράς κατανάλωσης και αυτονομίας. Αξίζει να αναφέρουμε επίσης πώς πάνω στο Probox βασίζεται το εμβληματικό Toyota JPN Taxi, που εξακολουθεί να βρίσκεται στην κυκλοφορία από το 2017 και αποτελέι σήμα κατατεθέν για τον λαό της χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου.
Οι τιμές διαμορφώνονται από τις 10.585 ευρώ και "τερματίζουν" στις 12.479 ευρώ για τη πλουσιότερη έκδοση. Παρολαυτα, το Toyota Probox παραμένει ακόμη κ' έτσι ένα από τα φθηνότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, αν και το απερχόμενο μοντέλο κόστιζε 1.161 ευρώ λιγότερο! Μάλιστα με την απόσυρση του Nissan AD από τις αντιπροσωπείες της Ιαπωνίας τον περασμένο μήνα, το Probox δείχνει να έχει μόνο έναν αντίπαλο, το Mazda Familia Van, που ουσιαστικά πρόκειται για το ίδιο μοντέλο με διαφορετικά σήματα.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ