οmoda

Βγήκε στους δρόμους το νέο πετρέλαιο -Πώς θα σώσει τους κινητήρες diesel

Κίνηση

Ένα νέου τύπου πετρέλαιο κίνησης παράγει πολύ λιγότερους ρύπους και αναμένεται να το βλέπουμε όλο και πιο συχνά στα βενζινάδικα ανά την Ευρώπη, ενώ η BMW εφοδιάζει με αυτό όλα τα καινούργια diesel μοντέλα της που φτάνουν στις εκθέσεις.

Παρόλο που η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει στρέψει το βλέμμα της στην ηλεκτροκίνηση, κρίνοντας ότι αποτελεί το βασικό μέσο για την απανθρακοποίηση των μεταφορών, στο προσκήνιο συνεχίζουν να βρίσκονται και κάποια εναλλακτικά καύσιμα που υπόσχονται ότι μπορούν να έχουν και αυτά συμβολή στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Σε αυτή την κατηγορία φαίνεται ότι ανήκει και το καύσιμο “HVO100” (hydrotreated vegetable oil), δηλαδή το «υδρογονωμένο φυτικό έλαιο» που αποτελεί μια μορφή ανανεώσιμου ντίζελ, και παρασκευάζεται από διάφορα απόβλητα, υπολείμματα και ανανεώσιμες πρώτες ύλες, συμπεριλαμβανομένου του χρησιμοποιημένου μαγειρικού λαδιού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
HVO 100 3

Όσον αφορά τον αριθμό «100» στην ονομασία του συγκεκριμένου καυσίμου, αυτός υποδηλώνει ότι το καύσιμο είναι 100% υδρογονωμένο φυτικό έλαιο, ήτοι δεν έχει αναμειχθεί με συμβατικό ντίζελ.

Μάλιστα από τον Ιανουάριο, όλα τα ντίζελ μοντέλα που παράγονται στα γερμανικά εργοστάσιά της BMW βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής με το ρεζερβουάρ γεμάτο με αυτό το καύσιμο. Ωστόσο η συμβατότητα με HVO100 δεν είναι αποκλειστικότητα της BMW: Dacia, Renault και Toyota προσφέρουν επίσης συμβατούς κινητήρες.

HVO 100 4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στόχος είναι να δοθεί η δυνατότητα στα περίπου 250 εκατομμύρια ντιζελοκίνητα οχήματα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη να μειώσουν τις εκπομπές τους χωρίς να αλλάξουν ούτε μία βίδα.

Τα μεγάλα πλεονεκτήματά του παραφινικού diesel είναι ότι σε σύγκριση με το ορυκτό καύσιμο, παράγει έως και 90% λιγότερο CO₂ σε όλο τον κύκλο ζωής του, και περιορίζει τις εκπομπές σωματιδίων κατά 65%. Είναι χαρακτηριστικό ότι είναι συμβατό με όλους τους υπάρχοντες πετρελαιοκινητήρες και δεν απαιτεί καμία τροποποίηση των αυτοκινήτων ή της υποδομής διανομής.

HVO 100 5

Αυτό σημαίνει ότι το νέο εναλλακτικό καύσιμο HVO 100 θα επιτρέψει στους ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων αυτοκίνητων παλαιάς τεχνολογίας να κινηθούν όπως πρώτα και φυσικά πολύ πιο «καθαρά».

Το καύσιμο αυτό ουσιαστικά αποτελεί ένα «χημικό αντίγραφο» του ορυκτού πετρελαίου κίνησης και επομένως λειτουργεί σε όλα τα diesel οχήματα, χωρίς τα τελευταία να χρειαστούν μετατροπές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
HVO 100 6

Όσον αφορά τη διάθεση, το HVO100 έχει αρχίσει να κάνει την εμφάνισή του σε αρκετά πρατήρια καυσίμων στη Γερμανία και την Ιταλία, ενώ ήδη διατίθεται σε χώρες όπως η Φινλανδία, το Βέλγιο, η Δανία, η Ολλανδία και η Σουηδία, και το δίκτυο διάθεσής του εκτιμάται ότι υπερβαίνει τα 1.000 πρατήρια.

Όσον αφορά στην τιμή του, το HVO100 (πληροί ήδη το πρότυπο DIN EN 15940) είναι λίγο ακριβότερο από το ορυκτό diesel, ενώ η δυσκολία να το βρει κανείς στον δρόμο αποτελεί σοβαρό πρόβλημα προς το παρόν.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ