οmoda

H απάντηση της Toyota στα ηλεκτρικά -Ένας κινητήρας βενζίνης 2,0 λτ. με 600 ίππους

Toyota

Σε ένα κλίμα αυτοκίνησης που στρέφεται όλο και περισσότερο στον εξηλεκτρισμό, η ιαπωνική φίρμα αποδεικνύει στην πράξη ότι οι εκρηκτικοί βενζινοκινητήρες δεν έχουν πει ακόμη την τελευταία τους λέξη.

Μπορεί η ηλεκτροκίνηση να αποτελεί αναμφίβολα προτεραιότητα για τους περισσότερους κατασκευαστές, ενόψει των ολοένα και αυστηρότερων περιορισμών εκπομπών ρύπων και την επικείμενη απαγόρευση στα θερμικά μοτέρ από το 2035 και έπειτα στην Ευρώπη, ωστόσο υπάρχουν ακόμη ορισμένες μάρκες που δεν είναι έτοιμες να εγκαταλείψουν τους κλασσικούς βενζινοκινητήρες, ακόμη και για τις σπορ εκδόσεις τους.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Toyota, η οποία από πολύ νωρίς αποφάσισε να ακολουθήσει μια συντηρητική προσέγγιση στα ηλεκτρικά, ποντάροντας φυσικά στην επιτυχία των υβριδικών της, και συνεχίζοντας παράλληλα την εξέλιξη των θερμικών μοτέρ βενζίνης. Μάλιστα, η ιαπωνική φίρμα δεν περιορίστηκε μόνο στην εξέλιξη της υφιστάμενης γκάμας κινητήρων εσωτερικής καύσης, άλλα εδώ και καιρό εργάζεται πάνω σε μια νέα γενιά κινητήρων βενζίνης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ανάμεσα σε αυτούς, αναμφίβολα ξεχωρίζει ο κινητήρας G20E, ένα νέο μοτέρ 2,0 λίτρων με διάταξη 4 κυλίνδρων εν σειρά, το οποίο σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες μπορεί να φτάσει μέχρι και τους 600 ίππους χωρίς καμία ηλεκτρική υποβοήθηση.

Το νέο μοτέρ θα περιορίζεται στους 400 ίππους για τις εκδόσεις που προορίζονται για χρήση στον δρόμο, ενώ η ιπποδύναμη θα εκτοξεύεται στους 600 ίππους για τις racing εκδόσεις.

Η παρουσιάση του συγκεκριμένου μοτέρ έγινε λίγους μήνες νωρίτερα στο εκρηκτικό πρωτότυπο GR Yaris M-Concept, και εκτότε η Toyota έχει προχωρήσει σε δοκιμές στον δρόμο άλλα και σε διαδικασίες competition, τεστάροντας τον κινητήρα στο πρωτάθλημα Super Taikyu.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για τις ανάγκες των δοκιμών, ο κινητήρας έχει τοποθετηθεί σε ένα κεντρομήχανο GR Yaris. Αυτό για τώρα βέβαια, αφού στο μέλλον αναμένεται να αποτελέσει την καρδία ολοκλήρης της σπορ γκάμας της Toyota και να εξοπλίσει,εκτός από το GR Yaris, μοντέλα όπως το GR Corolla και το νέο MR2. 

Η Toyota έχει ξεκινήσει ήδη βελτιώσεις σε μια σειρά από παραμέτρους, μεταξύ των όποιων στο σύστημα ελέγχου θερμοκρασίας, στην ανθεκτικότητα του μοτέρ άλλα και στις συνολικές επιδόσεις του .

Βασικός της στόχος είναι να αναβαθμίσει ακόμη περισσότερο την αποδοτικότητα και το χειρισμό του νέου της κινητήρα, ενώ, για να το καταφέρει, η τακτική που ακολουθεί είναι ο περιορισμός του μεγέθους και του βάρους.

Προς το παρόν, βέβαια, η ιαπωνική φίρμα παραμένει συγκρατημένη, υποστηρίζοντας πως έχει ακόμη αρκετό δρόμο μπροστά της για να εξελίξει τον κινητήρα στα επίπεδα που θέλει, ωστόσο είναι αρκετά αισιόδοξη για το υπάρχον πλάνο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε κάθε περίπτωση, περισσότερες πληροφορίες για τον νέο κινητήρα αναμένονται εντός της επόμενης χρονιάς, όταν η Toyota παρουσιάσει την νέα γενιά του MR2 που θα εξοπλίζεται από τον νέο δίλιτρο κινητήρα.

Τέλος, εκτός από μοντέλα της Toyota, ο G20E αναμένεται να βρεθεί και κάτω από το καπό ορισμένων Lexus, ενώ θα κυκλοφορήσει σε εκδόσεις που θα συνεργάζεται τόσο με αυτόματα όσο και με χειροκίνητα κιβώτια.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ