Παρά τα αρχικά προβλήματα που παρουσιάστηκαν στις δοκιμές του GR Yaris M Concept, η Toyota όχι μόνο δεν το εγκαταλείπει αλλά, αντιθέτως, το εξελίσσει γοργά -ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για την πολυαναμενόμενη νέα γενιά του MR2.
Η ιαπωνική εταιρεία έχει βάλει στο «μικροσκόπιο» ένα ειδικά διαμορφωμένο πρωτότυπο GR Yaris, το M Concept, με τον κινητήρα στο κέντρο και τετρακίνηση, επιδιώκοντας κάτι πολύ συγκεκριμένο: να εξαφανίσει την (όποια) υποστροφή του σημερινού GR Yaris και να φτιάξει ένα πακέτο ακόμη πιο οδηγικά απολαυστικό και ισορροπημένο.
Σύμφωνα με τους Ιάπωνες μηχανικούς, η τοποθέτηση του μοτέρ στο πίσω μέρος λύνει το χρόνιο θέμα της μεγαλύτερης φθοράς των εμπρός ελαστικών και μεταμορφώνει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στην είσοδο της στροφής.
BUY NOW
Το πρωτοτυπο συμμετείχε, μάλιστα, στον 6ο φετινό αγώνα του θεσμού Super Taikyu Series, κατακτώντας την τρίτη θέση στην κατηγορία του - αποδεικνύοντας ότι το πρόγραμμα έχει αποκτήσει σταθερό βηματισμό.
Υφίστανται ακόμα κάποια προβλήματα, όπως στο σύστημα ψύξης, όμως οι μηχανικοί ελυσαν το τελευταίο με τεράστιες εισαγωγές αέρα στο αμάξωμα -κι έτσι το μεγαλύτερο μέρος των δυσκολιών έχει πλέον αντιμετωπιστεί.
Το πραγματικό ενδιαφέρον όμως κρύβεται κάτω από το καπό. Η Toyota χρησιμοποιεί έναν ολοκαίνουργιο 2λιτρο turbo τετρακύλινδρο κινητήρα, με κωδική ονομασία G20E. Πρόκειται για ένα μοτέρ μικρότερο σε όγκο και ύψος από τον σημερινό 2.4 turbo, αλλά ισχυρότερο σε κάθε τομέα.
Η ιαπωνική εταιρεία δηλώνει ότι ο κινητήρας αυτός μπορεί να αξιοποιηθεί από βαριά οχήματα έως καθαρόαιμα σπορ μοντέλα, ενώ υπάρχει ήδη ακόμη πιο συμπαγής έκδοση σε εξέλιξη -πιθανότατα για μελλοντικά μοντέλα όπως η φημολογούμενη νέα Celica.
Αρχικά, η Toyota έκανε λόγο για ισχύ γύρω στους 395 ίππους. Ωστόσο, οι μηχανικοί παραδέχονται ότι με μεγαλύτερο turbo, ο G20E μπορεί θεωρητικά να ξεπεράσει τους 600 ίππους χωρίς καθόλου υβριδική υποβοήθηση. Ένα εντυπωσιακό νούμερο για δίλιτρο κινητήρα και ξεκάθαρο δείγμα της φιλοσοφίας «συμπαγές αλλά ακραία αποδοτικό» που ακολουθούν οι Ιάπωνες.
Κανείς, φυσικά, δεν περιμένει ότι θα δούμε ένα «κεντρομήχανο» GR Yaris στους δρόμους, όσο κι αν θυμίζει τη λογική του θρυλικού Renault Clio V6. Όμως οι ενδείξεις για ένα ολοκαίνουργιο MR2 με αυτό τον κινητήρα στο κέντρο και τετρακίνηση είναι πλέον πιο ισχυρές από ποτέ.