citroen aposirsi

Η Toyota αλλάζει ό,τι ξέραμε για τα ηλεκτρικά: Αυτονομία 1.200 χλμ. από το 2027

Lexus LF-Z Electrified Concept

Η ιαπωνική εταιρεία επιβεβαίωσε ότι η πρώτη της μπαταρία στερεάς κατάστασης θα είναι έτοιμη για παραγωγή το 2027, ή το αργότερο το 2028, προσφέροντας εκπληκτική αυτονομία και φόρτιση σε μόλις 10 λεπτά.

Η ιαπωνική φίρμα ηγείται της ηλεκτροκίνησης εδώ και πάνω από δύο δεκαετίες - όμως με τον δικό της, ιδιόμορφο τρόπο. Πόνταρε από νωρίς στα υβριδικά συστήματα, τα εξέλιξε στo υψηλότερο επίπεδο και κυριάρχησε παγκοσμίως στις πωλήσεις εξηλεκτρισμένων μοντέλων. Ωστόσο, αυτή η προσήλωση στα hybrid προκάλεσε επικρίσεις για καθυστέρηση στη μετάβαση στα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τώρα, όμως, φαίνεται πως αυτή η περίφημη «ιαπωνική επιφυλακτικότητα» μπορεί να μετατραπεί σε τεχνολογικό πλεονέκτημα έναντι του παγκόσμιου ανταγωνισμού. Ο Keiji Kaita, επικεφαλής του Κέντρου Έρευνας και Εξέλιξης για την Ουδετερότητα CO2 της Toyota, επιβεβαίωσε κατά τη διάρκεια του Japan Mobility Show ότι το πλάνο παραμένει αμετάβλητο: οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης της εταιρείας θα περάσουν στην παραγωγή το 2027 ή το 2028.

Όπως τόνισε ο Kaita, δεν πρόκειται απλώς για εξέλιξη, αλλά για επανάσταση - ένα σύστημα που θα προσφέρει πάνω από 1.200 χιλιόμετρα αυτονομίας και χρόνο φόρτισης περίπου 10 λεπτών.

Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης χρησιμοποιούν στερεό ηλεκτρολύτη αντί για υγρό, βελτιώνοντας την ενεργειακή πυκνότητα, την ασφάλεια και τη διάρκεια ζωής. Το μικρότερο μέγεθος και βάρος τους θα επιτρέψουν πιο ελαφριά και αεροδυναμικά οχήματα, με μειωμένη κατανάλωση ενέργειας.

Σύμφωνα με το αγγλικό περιοδικό Autocar, το πρώτο μοντέλο που θα εξοπλιστεί με αυτή την τεχνολογία ενδέχεται να είναι ένα supercar της Lexus, ιδανικό για να παρουσιάσει τη δύναμη του νέου συστήματος πριν αυτό περάσει στα πιο προσιτά μοντέλα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Toyota, πάντως, δεν πορεύεται μόνη της. Πρόσφατα ανακοίνωσε συνεργασία με τη Sumitomo Metal για την εξέλιξη νέας γενιάς καθοδικών υλικών, απαραίτητων για τη βελτιστοποίηση των μπαταριών, αλλά και στρατηγική συμμαχία με την Idemitsu Kosan, έναν από τους μεγαλύτερους ενεργειακούς ομίλους της Ιαπωνίας, για την επιτάχυνση της βιομηχανικής παραγωγής.

Οι αναλυτές στη χώρα χαρακτηρίζουν την κίνηση αυτή ως απάντηση από το Τόκιο στην επιθετική προώθηση της Κίνας και της Νότιας Κορέας στον τομέα των μπαταριών. Το μεγάλο ερώτημα, βέβαια, είναι αν η Toyota θα καταφέρει να παράγει αυτές τις μπαταρίες μαζικά και σε ανταγωνιστικό κόστος.

Η μετάβαση από τα πρωτότυπα στη μαζική παραγωγή είναι ένα από τα πιο δύσκολα στάδια στην αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς ζητήματα όπως η αξιοπιστία, η θερμική σταθερότητα και η βιομηχανική κλιμάκωση παραμένουν εμπόδια που ακόμη δεν έχουν πλήρως ξεπεραστεί.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ