Νέος ΚΟΚ - Για ποιους γίνονται αυστηρότερες οι ποινές

αδειεσ-περιπολικο

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προτείνει την διαβάθμιση των ποινών μετά την πρώτη παράβαση.

Αυστηρότερος με τους καθ΄ έξιν, παραβάτες οδικής ασφάλειας θα είναι ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, που συντάσσεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών καθώς προτείνεται διαβάθμιση των ποινών μετά την πρώτη παράβαση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο νέος ΚΟΚ, το σχέδιο του οποίου παρουσιάστηκε πρόσφατα στο Υπουργικό Συμβούλιο, αναμένεται, εντός συντόμου χρονικού διαστήματος να τεθεί σε διαβούλευση για μεγάλο χρονικό διάστημα προκειμένου να καταγραφούν όλα τα σχόλια και κατόπιν να κατατεθεί στη Βουλή προς ψήφιση. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΚΟΚ, αναμόρφωση του οποίου έχει να γίνει από το 2007, θα προβλέπει αύξηση του χρηματικού προστίμου και αυστηροποίηση της ποινής, εάν επαναληφθεί η ίδια παράβαση από τον ίδιο οδηγό.

Όπως δήλωσε η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χριστίνα Αλεξοπούλου: «Ο αναμορφωμένος ΚΟΚ θα έχει νέα πολιτική ποινών, επικεντρωμένη στην οδική ασφάλεια. Δεν μας ενδιαφέρει να τιμωρήσουμε τους παραβάτες, μας ενδιαφέρει να εφαρμόσουμε τις ποινές, να είναι δίκαιες και να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα και στην επικινδυνότητα κάθε παράβασης. Τι σημαίνει αυτό; Για πρώτη φορά κατηγοριοποιούνται  οι ποινές και αυστηροποιούνται, ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης (πχ. κινητό τηλέφωνο, κράνος, ζώνη κ.α.). Επίσης θέλουμε οι ποινές να αφορούν τον οδηγό και όχι το όχημα, καθώς αυτό μπορεί να ανήκει σε μια εταιρία, να οδηγείται και από άλλα μέλη της οικογένειας».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναφορικά με τη μείωση του ορίου ταχύτητας, «αυτό», όπως τόνισε πρόσφατα σε συνέντευξή της η Υφυπουργός: «Θα το αποφασίσουν με συγκοινωνιακές μελέτες οι Δήμοι. Δεν θα είναι οριζόντιο το μέτρο. Επίσης, από το καλοκαίρι του 2024 και συγκεκριμένα από τον Ιούλιο, τα νέα οχήματα, με ευρωπαϊκή οδηγία θα έχουν συστήματα τα οποία θα προειδοποιούν όταν γίνεται υπέρβαση ορίου που προβλέπεται στον νόμο της κάθε χώρας. Τείνουμε ως Ευρώπη να εφαρμόσουμε συγκεκριμένα όρια για να μην χάνουμε ανθρώπινες ζωές στην ασφάλτο. Δεν μπορεί να μην υπάρχει συνύπαρξη στους δρόμους της χώρας μας.»

Παράλληλα και ο Ποινικός Κώδικας έχει αυστηροποιήσει τις ποινές αλλά και το ποινικό κομμάτι μέσα στον ΚΟΚ αυστηροποιείται. «Δεν μπορεί να συνεχιστεί να χάνονται άδικα τόσες ανθρώπινες ζωές. Στόχος μας είναι να μηδενίσουμε τα θύματα» τόνισε η κα. Αλεξοπούλου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Στους κλειστούς αυτοκινητοδρόμους, που έχει η χώρα, έχουν ελαττωθεί πάρα πολύ τα τροχαία δυστυχήματα. Δυστυχώς ο μεγάλος αριθμός εντοπίζεται εντός των μεγάλων αστικών κέντρων. Αρα θα πρέπει να δούμε τις αλλαγές στον ΚΟΚ και τα όρια ταχύτητας συντεταγμένα, καθώς όπως λέει και ο Σύνδεσμος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων ένα τροχαίο που γίνεται στα 20 χλμ. έχει λίγες πιθανότητες της τάξεως του 20% να προκαλέσει σημαντικά προβλήματα στους εμπλεκόμενους στο τροχαίο ενώ ένα που γίνεται με 50 χλμ. το ίδιο ποσοστό αυξάνεται στο 80%, είτε με νεκρό, είτε με βαριά τραυματισμένο. Όταν μιλάμε για νούμερα και ταχύτητες, μιλάμε για ανθρώπινες ζωές, για τροχαία που κοστίζουν ανθρώπινες ζωές».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ