Το θρυλικό τρίτροχο Morgan Super 3 αναγεννήθηκε με νεό κινητήρα της Ford

Morgan Super 3 2022

Με ιστορία που εκτείνεται ήδη στα βάθη 113 ετών, το εμβληματικό τρίτροχο της Morgan, Super 3, πέρασε τώρα στη νέα του εποχή με κινητήρα της Ford απόδοσης 118 ίππων, νέο σχεδιασμό και καινούριο μονοκόκ σασί.

Η προηγούμενη γενιά του Morgan Super 3 διέθετε έναν ηχηρότατο δικύλινδρο V κινητήρα μοτοσικλέτας, αλλά αυτός χρειάστηκε τώρα να αντικατασταθεί λόγω των περιορισμών ρύπων. Η βρετανική εταιρεία, έτσι, τον αντικατέστηκε με έναν τρικύλινδρο 1.5 βενζίνης της Ford, ο οποίος φυσικά χρειάστηκε να ανασχεδιασμό του αμαξώματος για να τοποθετηθεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με το νέο κινητήρα του, το ολοκαίνουριο Super 3 έχει τώρα 50% περισσότερη ισχύ, ενώ ο ανασχεδιασμός του είχε ως αποτέλεσμα να αποκτήσει για πρώτη φορά σασί τύπου μονοκόκ. Τόσο το αμάξωμα σχήματος σταγόνας όσο και οι τροχοί 20 ιντσών μελετήθηκαν εκτενώς στην αεροσήραγγα, αλλά κατά τα άλλα το νέο Super 3 διατήρησε τα κλασσικά του χαρακτηριστικά των λεπτών ελαστικών και των εκτεθειμένων μηχανικών μερών και του χυτού αλουμινένιου πλαισίου στο ρύγχος.

Η αλλαγή του συστήματος ψύξης, από τον αερόψυκτο V2 στον υγρόψυκτο τρικύλινδρο της Ford, χρειάστηκε και την τοποθέτηση ψυγείων στις δύο πλευρές του αμαξώματος. Οι σχεδιαστές της Morgan αφομοίωσαν τα ψυγεία με το σχεδιασμό, κρύβοντάς τα πίσω από ορθογώνιες πρόσθετες επιφάνειες πίσω από τους μπροστινούς τροχούς. Οι επιφάνειες αυτές μπορούν να έχουν χρωματική αντίθεση με το αμάξωμα, καθώς και δίχτυα συγκράτησης αποσκευών για πιο μακρινές διαδρομές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια άλλη αλλαγή βρίσκεται στο σύστημα εξάτμισης, όπου τώρα οι κλασσικές εξατμίσεις στο πλάι του Super 3 έχουν αντικατασταθεί από μία μονή που βγαίνει από την πλευρά του οδηγού στο πίσω μέρος του αμαξώματος. Κατά τα άλλα, η νέα γενιά του βρετανικού κλασσικού τρίτροχου έχει νεό διπλό, διάφανο ή κίτρινο ανεμοθώρακα, αλλά οι αγοραστές του μπορούν να μην τον τοποθετήσουν καν και να επιλέξουν τα κλασσικά γυαλιά της Morgan.

Το πίσω μέρος έχει και πάλι το σχέδιο πρύμνης και καλύπτει ολοκληρωτικά τον πίσω τροχό, περιλαμβάνοντας έναν μικρό χώρο αποσκευών. Προαιρετικά, η Morgan διαθέτει και μια ειδικά σχεδιασμένη σχάρα, για την πρόσδεση επιπλέον αποσκευών.

Ο σχεδιασμός της μικρής καμπίνας των δύο επιβατών δεν έχει αλλάξει ιδιαίτερα. Οι επενδύσεις είναι αδιάβροχες και έχουν ειδική επένδυση που δεν συγκεντρώνει σκόνη, ενώ για πρώτη φορά στην ιστορία τα δύο όργανα στο κέντρο της -ασημί ή μαύρης- κονσόλας είναι ψηφιακά. Ο κάθετος διακόπτης εκκίνησης του κινητήρα, αντίθετα, παραμένει αναλλοίωτος, ενώ οι επενδύσεις των καθισμάτων μπορούν να αποτελούνται από ύφασμα, δέρμα ή και βινύλιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στα ψηφιακά όργανα μπορεί να συνδεθεί και σύστημα πλοήγησης σε σύνδεση με το smartphone, ενώ για την άνεση του οδηγού σε αυτό το στριμωγμένο χώρο είναι ρυθμιζόμενο όχι μόνο το τιμόνι, αλλά και τα πεντάλ. Επίσης, νέο είναι και το σύστημα θέρμανσης των ποδιών των επιβατών.

Η επιλογή του μονοκόκ πλαισίου έχει επιφέρει αρκετά και σημαντικά πλεονεκτήματα: τη βελτίωση της ακαμψίας και της ασφάλειας, τη μεώση του βάρους και την αύξηση του εσωτερικού χώρου. Ορισμένα τμήματα της κατασκευής έχουν δημιουργηθεί με ειδική επεξεργασία του αλουμινίου, που σύμφωνα με τη Morgan είναι πρωτοποριακή στην αυτοκινητοβιομηχανία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κινητήρας είναι τοποθετημένος πίσω από τον μπροστινό άξονα για καλύτερη κατανομή βάρους και συμπεριφορά, ενώ η ανάρτηση των εμπρός τροχών αποτελείται από διπλά ψαλίδια. Τα εμπρός ελαστικά Speedmaster είναι εξειδικευμένα και αποκλειστικά εξελιγμένα από την Avon, ενώ ο πίσω τροχός διαθέτει ένα τυπικό χειμερινό ελαστικό που επιτρέπει τα γλιστρήματα της ουράς για να καλύψει τις επιθυμίες οδηγικής ψυχαγωγίας του οδηγού του Super 3 - μιας και η ισχύς των 118 ίππων και η ροπής των 150 Nm μεταδίδεται στον πίσω τροχό, μέσω ιμάντα και ενός μηχανικού κιβωτίου 5 σχέσεων από το Mazda MX-5.

Το νέο Morgan Super 3 χρειάζεται 7 δευτερόλεπτα για να φτάσει από στάση τα 100 km/h και προσεγγίζει τελική ταχύτητα 220 km/h, χάρη και στα μόλις 635 κιλά του - που είναι, βεβαίως, με τον μεγαλύτερο κινητήρα είναι λιγάκι αυξημένα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του. Κι όλα αυτά ενώ η Morgan έχει φροντίσει για τη βέλτιση ηχητική εμπειρία ακόμα και από αυτό το σύγχρονο μοτέρ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

H τιμή του νέου Morgan Super 3 αγγίζει στη Βρετανία τα 49.970 Ευρώ (συγκεκριμένα 41,995 λίρες), πριν καν αρχίσει ο κάθε υποψήφιος αγοραστής του να προσθέτει τις δικές του επιλογές από την ατελείωτη λίστα των αξεσουάρ που προσφέρει η βρετανική εταιρεία - όπως τις διαθέσιμες κάμερες περιμετρικά, τις ράγες αποσκευών, τα διάφορα χρώματα και γραφικά και τα άγγιστρα των κρανών.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ