Τέλος το «περίμενε» στα φανάρια -Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τους δρόμους των πόλεων

λάθος στο φανάρι αυτοκίνητα

Το αντίδοτο στο ενοχλητικό «σταμάτα-ξεκίνα» στα φανάρια υπόσχεται ότι έχει η Google, μέσω ενός πρωτοποριακού πρότζεκτ που υλοποιεί.

Το κυκλοφοριακό χάος στο κέντρο των πόλεων, όχι μόνο καθιστά εφιαλτικές τις μετακινήσεις των πολιτών, αλλά ταυτόχρονα αποτελεί μια βραδυφλεγή βόμβα για το περιβάλλον, λόγω των ρύπων που εκλύονται στην ατμόσφαιρα.

Καταλυτικό ρόλο σε αυτό διαδραματίζει το «σταμάτα-ξεκίνα» στις διασταυρώσεις με φανάρια, όπου σύμφωνα με τα στοιχεία της Google, οι εκπομπές ρύπων από τα οχήματα είναι έως και 29 φορές υψηλότερες σε σχέση με εκείνες σε ανοιχτό δρόμο.

Με δεδομένη την περιβαλλοντική καταστροφή που συντελείται στους φωτεινές σηματοδότες όταν τα ΙΧ επιταχύνουν από στάση, ο τεχνολογικός κολοσσός έχει εγκαινιάσει ένα ιδιαίτερα ελπιδοφόρο πρότζεκτ. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
φανάρια αθήνα δρόμος

Αυτό ονομάζεται “Green Light” και έχει ως στόχο τη δημιουργία των πιο αποτελεσματικών μοτίβων λειτουργίας των φαναριών -αφενός για τη βελτίωση της κυκλοφοριακής ροής και αφετέρου για τη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων.

Με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης η Google μπορεί να αναλύσει σε εύλογο χρονικό διάστημα τον τεράστιο όγκο δεδομένων που συλλέγει από τους Χάρτες της (Google Maps) αναφορικά με την κίνηση και τον ρυθμό της κυκλοφορίας στον εκάστοτε δρόμο.

Κατόπιν της ανάλυσης των συλλεχθέντων δεδομένων, ο τεχνολογικός κολοσσός μπορεί να προτείνει στην εκάστοτε αρμόδια αρχή τις ρυθμίσεις που πρέπει να γίνουν στο υφιστάμενο μοτίβο λειτουργίας των φαναριών μιας διασταύρωσης, ώστε να μειωθεί η συχνότητα των «σταμάτα-ξεκίνα» των οχημάτων.

Βελτιστοποιώντας, μάλιστα, τα μοτίβα λειτουργίας των φωτεινών σηματοδοτών, όχι μόνο μίας διασταύρωσης, αλλά πολλών παρακείμενων, είναι εφικτό να δημιουργηθούν «πράσινα κύματα» και επομένως να βελτιωθεί σε θεαματικό βαθμό η κυκλοφοριακή ροή και να μειωθούν περαιτέρω οι εκπομπές ρύπων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
φανάρι δρόμος ελλάδας

Σημειώνεται ότι το «έξυπνο» σύστημα της Google μπορεί να προτείνει στις αρμόδιες αρχές και τον ιδανικό χρόνο που ένα φανάρι πρέπει να παραμένει πράσινο ή κόκκινο.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της Google, το Green Light μπορεί να μειώσει έως και 30% τις ακινητοποιήσεις των οχημάτων και έως και 10% τις εκπομπές ρύπων στις διασταυρώσεις.

Το Green Light εφαρμόζεται σε περίπου 70 διασταυρώσεις 12 μεγάλων πόλεων σε παγκόσμιο επίπεδο.

Το αμερικανικό δίκτυο CBS επικοινώνησε με έναν ειδικό στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης που έχει μελετήσει τις λειτουργίες των σημάτων κυκλοφοριας, ο οποίος αποκάλεσε το εν λόγω σύστημα της Google πολλά υποσχόμενο.

«Στην πραγματικότητα, ο γάμος της τεχνητής νοημοσύνης και των μεταφορών είναι ένα λαμπρό παράδειγμα τεχνολογικής συνέργειας», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι η τεχνητή νοημοσύνη έχει την δυνατότητα να επαναστατικοποιήσει την προσέγγισή μας στη διαχείριση της κυκλοφορίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το AI μπορεί να συλλέξει να επεξεργαστεί μεγάλους όγκους δεδομένων από διάφορες πηγές, όπως κάμερες κυκλοφορίας, αισθητήρες και οχήματα και στη συνέχεια να προσομοιώσει διάφορα σενάρια κυκλοφορίας για να βρει τα πιο αποτελεσματικά μοτίβα.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ