Κάτω από τις μεγάλες πιέσεις που προκαλεί η επιβράδυνση της ηλεκτροκίνησης, οι κατασκευαστές ελπίζουν ότι η Κομισιόν θα χαλαρώσει την προγραμματισμένη απαγόρευση των θερμικών κινητήρων το 2035.
Οι μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται σε δεινή θέση, σε μια από τις δυσκολότερες περιόδους τους, καθώς η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αποδεικνύεται πολύ πιο αργή και προβληματική απ’ ό,τι είχε αρχικά σχεδιαστεί.
Πολλές εταιρείες έχουν ήδη «πατήσει φρένο» στα σχέδιά τους για την περαιτέρω επέκταση της ηλεκτρικής τους γκάμας και περιμένουν με αγωνία το νέο πακέτο μέτρων της Ε.Ε., που αναμένεται να παρουσιαστεί στις 10 Δεκεμβρίου.
BUY NOW
Τα τελευταία δέκα χρόνια επένδυσαν τεράστια ποσά στην ηλεκτρική επανάσταση, υιοθετώντας φιλόδοξους στόχους και ανακοινώνοντας γενναίες στρατηγικές. Όμως η πραγματικότητα τους διαψεύδει: οι επενδύσεις επιβραδύνονται, κάποια σχέδια μπαίνουν στον πάγο και η αρχική αισιοδοξία έχει εξαφανιστεί.
Η αιτία; Η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένει πολύ χαμηλότερη από τις προβλέψεις, την ώρα που η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία έχει σκαρφαλώσει στην κορυφή παγκοσμίως, ασκώντας ασφυκτική πίεση στους Ευρωπαίους κατασκευαστές.
Το κλίμα του 2023, γεμάτο αυτοπεποίθηση και φιλόδοξες δηλώσεις, έχει δώσει τη θέση του σε ανοιχτή ανησυχία για το τι θα συμβεί όταν ενεργοποιηθούν οι ρυθμίσεις του 2035.
Οι Γερμανοί κατασκευαστές, σε συντονισμό με την ACEA, πιέζουν δυναμικά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να χαλαρώσει τους κανονισμούς. Την ίδια στιγμή, ο όμιλος Stellantis προειδοποιεί με δραματικούς τόνους ότι, χωρίς στήριξη, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία κινδυνεύει με «μη αναστρέψιμη κατάρρευση».
Οι εταιρείες δεν θέλουν πλέον να περιορίζονται αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση. Ζητούν επίσημη αναγνώριση των συνθετικών και βιώσιμων καυσίμων, της plug-in υβριδικής τεχνολογίας και των συστημάτων επέκτασης αυτονομίας ως ισότιμων λύσεων στο μέλλον της κινητικότητας.
Στο ίδιο μήκος κύματος, ο Όμιλος Volkswagen δηλώνει καθαρά ότι δεν είναι η νομοθεσία που πρέπει να ορίζει πότε θα τελειώσει η εποχή των θερμικών κινητήρων, αλλά η αγορά. Οι καταναλωτές, λέει, και όχι τα διατάγματα, θα δείξουν πότε έχει έρθει η ώρα για το επόμενο μεγάλο βήμα.