Εδώ και καιρό υπάρχει φημολογία πως το πλάνο παύσης των πωλήσεων νέων οχημάτων με θερμικούς κινητήρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, θα αλλάξει.
Από το 2019, όταν και συμφωνήθηκε το περίφημο «Green Deal», το 2035 ορίστηκε ως η χρονιά που κάθε νέο όχημα που θα πωλούνταν εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα έπρεπε να είναι ηλεκτρικό. Όμως έκτοτε, τα φιλόδοξα όπως αποδείχθηκε πλάνα εξηλεκτρισμού, δεν έχουν εναρμονιστεί με την πραγματικότητα της αυτοκίνησης.
Κι αυτό είχε ως αποτέλεσμα, η πλειοψηφία των κατασκευαστών να κάνει… στροφή σε πλάνα και επενδύσεις, επεκτείνοντας τα προγράμματα των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
BUY NOW
Όπως φαίνεται, αυτό δεν έγινε τυχαία, αφού όπως διαρρέει τις τελευταίες ώρες από τις Βρυξέλλες, η Ε.Ε. είναι έτοιμη να κάνει ανακοινώσεις! Τι θα αφορούν; Παράταση ζωής για τους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, δηλαδή των πωλήσεων νέων οχημάτων με κινητήρες αυτών των τεχνολογιών, τουλάχιστον έως το 2040!
Αυτό θα είναι το νέο «point zero» αλλά βάσει των δεδομένων που έχουμε σήμερα. Πλησιάζοντας σε εκείνη την καταληκτική ημερομηνία, πιθανώς να υπάρξει νέα επανεξέταση.
Βέβαια όλα τα παραπάνω, δεν γίνονται για τα θέλω του… αγοραστικού κοινού αλλά αποτελούν μία αντίδραση στην αλλαγή ισορροπιών τα τελευταία χρόνια. Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές «βασίλευαν» στην ήπειρό μας όσο είχαμε μόνο θερμικούς κινητήρες.
Όμως τώρα, αυτή η στροφή σε τεχνολογία, άνοιξε διάπλατα την πόρτα στους κατασκευαστές από την Κίνα κι άλλαξε τα δεδομένα. Βλέπετε, η ασιατική χώρα ελέγχει μπαταρίες, σπάνιες γαίες, τεχνολογίες και μικροτσίπ - η Ευρώπη εξαρτάται πλήρως από αυτήν.
Η Γερμανία που είχε πρωτοστατήσει στην απαγόρευση των θερμικών κινητήρων, φέρεται να είναι τώρα αυτή που πάλεψε για να πάρουν παράταση ζωής. Και που πιέζει για μακροπρόθεσμες λύσεις με συνθετικά καύσιμα και plug-in hybrid οχήματα.