Αυτός είναι ο πιο συνηθισμένος διακόπτης που αυξάνει την κατανάλωση

Ανοιχτά παράθυρα και κατανάλωση καυσίμου

Πολλοί οδηγοί θεωρούν ότι ένα ανοιχτό παράθυρο αποτελεί τη λύση για τη συγκράτηση της κατανάλωσης καυσίμου σε χαμηλά επίπεδα. Πρόκειται, ωστόσο, για μία αντίληψη που απέχει πολύ από την πραγματικότητα.

Με τις τιμές των καυσίμων να συνεχίζουν να βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα, οι οδηγοί δεν έχουν εγκαταλείψει την προσπάθεια εύρεσης τρόπων προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα.

Ειδικά κατά τους θερμούς μήνες του έτους, πολλοί οδηγοί θεωρούν πώς μπορούν να αραιώσουν τις επισκέψεις στα συνεργεία εφόσον διατηρούν απενεργοποιημένο το σύστημα κλιματισμού του αυτοκινήτου τους, προτιμώντας να «δροσιστούν» μέσω του αέρα που εισέρχεται από τα παράθυρα.

Ανοιχτά παράθυρα και κατανάλωση καυσίμου
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό, ωστόσο, που ίσως δεν γνωρίζουν είναι ότι η οδήγηση με ανοιχτά παράθυρα ίσως επιφέρει το άκρως αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό επιθυμούν: Να οδηγήσει σε μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου, απ’ ό,τι το σύστημα κλιματισμού.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το δίλημμα «ανοιχτά παράθυρα ή κλιματισμός» αποτελεί ένα χρόνιο αντικείμενο… αντιδικίας στις τάξεις των οδηγών. Στο πλαίσιο αυτό, έχει διενεργηθεί πληθώρα ερευνών που είχαν ως στόχο να ρίξουν φως πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα.

Όταν τα παράθυρα είναι ανοιχτά, διαταράσσεται η αεροδυναμική του αυτοκινήτου και δεν υπάρχει ομαλή ροή του αέρα. Η αυξημένη αεροδυναμική αντίσταση επιβραδύνει το αυτοκίνητο και επομένως καταναλώνει περισσότερο καύσιμο για να διατηρήσει την ταχύτητά του. Μάλιστα, η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται σε τέτοιο βαθμό που μπορεί ακόμη και να ξεπεράσει αυτήν ενός αυτοκινήτου με ενεργοποιημένο το σύστημα κλιματισμoύ.

Ανοιχτά παράθυρα και κατανάλωση καυσίμου
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα, μάλιστα, με τα ευρήματα μιας έρευνας, η χρήση του aircondition αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου κατά 10%, αλλά τα ανοιχτά παράθυρα μπορούν να οδηγήσουν σε… εκτόξευση της τάξεως του 20%, εφόσον το αυτοκίνητο κινείται σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου.

Παράλληλα, ένας οδηγός που αποφεύγει τη χρήση του AC όπως ο… διάβολος το λιβάνι προκαλεί την εμφάνιση δυσάρεστων οσμών στο σύστημα αλλά και τον πολλαπλασιασμό των παθογόνων μικροβίων και επιβλαβών σωματιδίων μούχλας.

Ως εκ τούτου, προτού ενεργοποιήσουμε ένα κλιματιστικό που βρισκόταν επί μήνες στην αδράνεια, πρώτα πρέπει να το απολυμάνουμε και να το καθαρίσουμε.

Το μεγαλύτερο, βέβαια, πρόβλημα που είναι άρρηκτα συνυφασμένο με τα ανοιχτά παράθυρα αφορά στην κυκλοφορία εντός της πόλης, μιας και η μεγάλη ποσότητα σκόνης και λεπτών σωματιδίων που συσσωρεύονται στο δρόμο, αποτελούν απειλή για τους επιβάτες.

Ανοιχτά παράθυρα και κατανάλωση καυσίμου
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα μικροσωματίδια από τα ελαστικά, οι ρύποι των καυσίμων, η σκόνη από τα τακάκια των φρένων και άλλες ουσίες κατακάθονται στην άσφαλτο και ανασηκώνονται με το ρεύμα αέρα που δημιουργεί η κίνηση των αυτοκινήτων. Πρόκειται για ουσίες που συνιστούν απειλή για τον ανθρώπινο οργανισμό.

Στο πλαίσιο αυτό, κάθε οδηγός καλό είναι να κρατάμε κλειστά τα παράθυρα του αυτοκινήτου του μας και δίνουμε ψήφο εμπιστοσύνης στον κλιματισμό, αφού πρώτα τον «εξοπλίσουμε» με ένα καλό φίλτρο στην καμπίνα των επιβατών που θα συγκρατεί τη σκόνη, αλλά αντιμετωπίζει και τα καυσαέρια.

Επιπροσθέτως, τα ανοιχτά παράθυρα, πέρα από επιβλαβή για την υγεία μπορεί να αποτελέσουν «δέλεαρ» για τους κλέπτες προκειμένου να ασκήσουν το παράνομο έργο τους.

Ανοιχτά παράθυρα και κλοπές

Δεν είναι λίγα, άλλωστε, τα περιστατικά που οι συμμορίες έχουν προβεί στην κλοπή τσαντών και άλλων πολύτιμων αντικειμένων που ήταν εκτεθειμένα στο κάθισμα του συνοδηγού, «τρυπώνοντας» το χέρι τους μέσα από ένα ανοιχτό παράθυρο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μία σωρεία περιστατικών, μάλιστα, έχει σημειωθεί όταν το αυτοκίνητο ήταν ακινητοποιημένο σε ένα φανάρι, με τον οδηγό του να περιμένει τον πράσινο φωτεινό σηματοδρότη.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ