Τα λάθη που κάνουμε και το αυτοκίνητό μας «καίει» περισσότερη βενζίνη -Πώς να τα αποφύγεις

κατανάλωση καυσίμου

Με τις τιμές των καυσίμων να παραμένουν στα ύψη αυτά είναι τα πιο κοινά λάθη που κάνουμε στο αυτοκίνητο και σπαταλάμε έτσι δεκάδες ευρώ άσκοπα, ενώ θα μπορούσαμε εύκολα να τα αποφύγουμε.

Αν και έχουν μειωθεί σε σχέση με το περασμένο καλοκαίρι του 2022, οι τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα παραμένουν σε υψηλά επίπεδα και σε συνδυασμό με τον πληθωρισμό «πιέζουν» ακόμη περισσότερο την τσέπη των οδηγών.

Υπό αυτές τις συνθήκες οτιδήποτε μπορεί να προσφέρει στην εξοικονόμηση χρημάτων και να γλιτώσει ένα σεβαστό ποσό θεωρείται πολύτιμο. Πολύ περισσότερο όταν μπορούμε να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας και να εξοικονομήσουμε χρήματα, χωρίς να κάνουμε κάποια θυσία ή να εξαρτόμαστε από κάποιον άλλο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα λάθη που γίνονται πίσω από το τιμόνι και οδηγούν άσκοπα σε υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου είναι κοινά για τη πλειοψηφία των οδηγών, ωστόσο μπορούν να αντιμετωπιστούν εύκολα και γρήγορα εφόσον αναγνωριστούν. Ακολουθούν τα πιο κοινά λάθη που κάνουμε και καίμε έτσι περισσότερο καύσιμο αλλά και τι πρέπει να κάνουμε για να τα διορθώσουμε.

Ηρεμία και ομαλότητα στην οδήγηση

Οι νευρικές κινήσεις κατά την οδήγηση, ειδικά σε περιβάλλον πόλης, αυξάνουν σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου και δεν ωφελούν πουθενά, ούτε στον χρόνο που μπορεί να γλιτώσει ένας οδηγός πηγαίνοντας στον προορισμό του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να ξεκινάμε ομαλά από το φανάρι και να επιβραδύνουμε επίσης ομαλά κοιτάζοντας παράλληλα μακριά -όχι μόνο το αυτοκίνητο που βρίσκεται μπροστά μας- ώστε να μπορούμε να υπολογίσουμε πιο σωστά το σημείο που πρέπει να ακινητοποιηθούμε.

Οι δική μας συμπεριφορά πίσω από το τιμόνι είναι και αυτή που επηρεάζει περισσότερο την κατανάλωση καύσιμο από οποιονδήποτε άλλο λόγο.

Εκμετάλλευση των συστημάτων οικονομίας του αυτοκινήτου

Το σύστημα star-stop που φέρουν τα περισσότερα αυτοκίνητα της τελευταίας -τουλάχιστον- 10ετίας μπορεί να προσφέρει τα μέγιστα στην εξοικονόμηση καυσίμου στο αστικό περιβάλλον. Γι' αυτό άλλωστε δημιουργήθηκε και γι' αυτό πρέπει να είναι πάντα ενεργοποιημένο.

Πολλά πλέον αυτοκίνητα έχουν και πρόγραμμα «Eco» για την λειτουργία του κινητήρα τους, το οποίο και πρέπει να επιλέγουμε αφού μειώνει επιπλέον την κατανάλωση αλλάζοντας τα χαρακτηριστικά απόδοσης του μοτέρ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για τα αυτοκίνητα παλιότερης τεχνολογίας που δεν φέρουν start-stop σύστημα, εφόσον το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες και το μποτιλιάρισμα είναι μεγάλο, σβήστε τον κινητήρα και ενεργοποιήστε τον ξανά όταν χρειαστεί να κινηθείτε.

Ξεφούσκωτα ελαστικά και κατανάλωση πάνε μαζί

Όταν κυκλοφορούμε με ελαστικά που έχουν χαμηλότερη πίεση από εκείνη που συστήνει ο κατασκευαστής είναι δεδομένο ότι καίμε άσκοπα καύσιμο λόγω των υψηλότερης τριβής του ελαστικού με το οδόστρωμα αλλά και της επιπλέον ελαστικότητας που παρουσιάζει όταν γυρίζει ο τροχός.
Δύο με τρία λεπτά κάθε δύο εβδομάδες είναι αρκετά για να ελέγξουμε την πίεση των ελαστικών μας και να «ελαφρύνουμε» και από αυτό το σημείο του αυτοκινήτου την τσέπη μας.

Περιττό βάρος στο αυτοκίνητο

Όσο μεγαλύτερο είναι το βάρος ενός αυτοκινήτου τόσο περισσότερο καύσιμο ή ηλεκτρική ενέργεια καταναλώνει. Ένας γρήγορος έλεγχος στο πορτμπαγκάζ και τα πίσω καθίσματα, για τυχόν αντικείμενα που έχουμε ξεχάσει εκεί, είναι αρκετός για να «ενημερωθούμε» και να αφαιρέσουμε τα βαριά πράγματα που δεν χρειάζεται να είναι εκεί και αυξάνουν την κατανάλωση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εμπόδια στην αεροδυναμική απόδοση

Η σχάρα οροφής δεν πρέπει να βρίσκεται τοποθετημένη στο αυτοκίνητο όταν δεν χρησιμοποιείται αφού, ειδικά σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομο, συμβάλλει και αυτή στην αύξηση της κατανάλωσης. Την αφαιρούμε λοιπόν με την πρώτη ευκαιρία, ενώ φροντίζουμε να τοποθετήσουμε ξανά τυχόν τάπες και καλύμματα που μπορεί να υπήρχαν στις βάσεις της πριν την τοποθετήσουμε.

Παράλληλα, πάνω από τα 60-70 χλμ./ώρα πρέπει να κλείνουμε τα παράθυρα για να εκμεταλλευτούμε όσο το δυνατό περισσότερο την αεροδυναμική του απόδοση.

Σωστή θερμοκρασία στο air condition

Ο κλιματισμός του αυτοκινήτου και η σωστή χρήση παίζουν σημαντικό ρόλο στην κατανάλωση του αυτοκινήτου μας και γι' αυτό το λόγο πρέπει η θερμοκρασία να ρυθμίζεται σωστά. Τον χειμώνα ρυθμίζουμε το κλιματιστικό ιδανικά στους 20-21 βαθμούς Κελσίου, με μέγιστους τους 23, ενώ για το καλοκαίρι μεταξύ 21-24 βαθμών Κελσίου. Δεν χρειάζονται πιο ακραίες τιμές για την θερμοκρασία στην καμπίνα και με αυτό τον τρόπο βοηθάμε και το σύστημα start-stop να λειτουργεί πιο συχνά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ