Στο σφυρί η λαμπρότερη συλλογή από McLaren στον πλανήτη -Σε ποιον άνηκε

McLaren Collection Mansour Ojjeh

Ο Mansour Ojjeh, που έφυγε από τη ζωή το 2021, ήταν ένας από τους συνιδιοκήτες της McLaren από τη δεκαετία του 1980, και η συλλογή του ήταν ένα κομμάτι της Ιστορίας της ένδοξης φίρμας του Woking.

Ο Ojjeh έγινε συνιδιοκτήτης της McLaren το 1984, αλλά -σε συνεργασία με τον Ron Dennis- βοήθησε ενεργά στη μεταμόρφωσή της από μια αποκλειστικά αγωνιστική ομάδα σε κορυφαίο κατασκευαστή υπεραυτοκινήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η συλλογή των αυτοκινήτων δρόμου της McLaren που συγκέντρωσε όλες αυτές τις δεκαετίες θεωρείται η κορυφαία ιδιωτική συλλογή McLaren στον κόσμο, ξεπερνώντας κατά πολλούς ακόμα και αυτή του ίδιου του εργοστασίου. Και τώρα, τέσσερα χρόνια μετά το θάνατο του Ojjeh, βγαίνει σε δημοπρασία από τον έμπορο Tom Hartley Jnr.

Το αστέρι της συλλογής είναι, χωρίς αμφιβολία, η McLaren F1 - και όχι οποιαδήποτε F1, αλλά η τελευταία από τις 106 που κατασκευάστηκαν ποτέ. Το αυτοκίνητο είναι βαμμένο στο μοναδικό χρώμα Yquem Orange, το οποίο η McLaren μετονόμασε αργότερα σε Mansour Orange προς τιμήν του. Πρόκειται για απόχρωση αποκλειστικά δική του, που δεν προσφέρθηκε σε κανέναν άλλον πελάτη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η υπόλοιπη συλλογή περιλαμβάνει τα τελευταία κομμάτια από σχεδόν όλα τα εμβληματικά μοντέλα της σύγχρονης McLaren: των Sabre, Speedtail, Senna, Elva, P1, καθώς και μοντέλα LT και LM (Longtail & Le Mans), σε ποικιλία εκδόσεων.

Τα περισσότερα μοντέλα φέρουν το χαρακτηριστικό πορτοκαλί χρώμα, ενώ άλλα ξεχωρίζουν για τις ειδικές διαμορφώσεις τους: η Senna, για παράδειγμα, διαθέτει αμάξωμα με γυμνά ανθρακονήματα και κίτρινες και πράσινες λεπτομέρειες, ενώ η 675LT Spider είναι ντυμένη εξ ολοκλήρου με γυμνό ανθρακόνημα και πορτοκαλί λεπτομέρειες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εντυπωσιακό είναι επίσης το γεγονός ότι τα περισσότερα αυτοκίνητα της συλλογής δεν έχουν οδηγηθεί παρά μόνο ελάχιστα. Η McLaren F1 έχει μόλις 1.810 χιλιόμετρα στο οδόμετρο, ενώ η P1 GTR χρησιμοποιήθηκε μόνο σε επιλεγμένα track days της εταιρείας. Είναι μια συλλογή που συντηρήθηκε για ιστορική αξία, όχι για καθημερινή χρήση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Ojjeh αρχικά συνέλεγε εμβληματικές Ferrari, αλλά πούλησε όλη τη συλλογή του όταν βοήθησε στην ίδρυση της McLaren Automotive. Μια χειρονομία που δείχνει την αφοσίωσή του όχι απλώς στη μάρκα, αλλά στο όραμα που εκπροσωπούσε.

Η ζήτηση για αυτοκίνητα όπως η F1 είναι ήδη κολοσσιαία, και το γεγονός ότι αυτό το συγκεκριμένο κομμάτι ανήκε στον άνθρωπο που βοήθησε να γεννηθεί το ίδιο το μοντέλο, το καθιστά ανεκτίμητο για συλλέκτες. Το ενδιαφέρον αναμένεται παγκόσμιο - και οι προσφορές ιστορικές και αστρονομικές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ