Porsche: Οι Γερμανοί εξελίσσουν την πρώτη ηλεκτρική Macan

Porsche Macan T

Η Porsche θα παρουσιάσει το αμιγώς ηλεκτρικό της SUV Macan Electric μέσα στο 2023, με δύο ηλεκτροκινητήρες και αυτονομία μεγαλύτερη των 500 χιλιομέτρων.

Το δεύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της εταιρείας του Zuffenhausen, μετά την Taycan, μετρά ήδη τρία χρόνια στην αγορά - και τώρα η Porsche είναι σχεδόν έτοιμη για το επόμενό της βήμα στο δρόμο του εξηλεκτρισμού, για το πρώτο της ηλεκτρικό SUV, που θα έχει την ονομασία Macan Electric και αναμένεται να βγει στην παραγωγή στις αρχές του 2024.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ηλεκτρική έκδοση της Macan θα βασιστεί στη νέα πλατφόρμα PPE (Premium Platform Electric) που εξελίσσει η Porsche σε συνεργασία με την ομογάλακτη Audi. Η αρχιτεκτονική αυτή προσφέρει ορισμένα προτερήματα σε σχέση με την πλατφόρμα J1 της Taycan που βελτιώνουν την ισχύ, την οδική συμπεριφορά και την αυτονομία.

porsche macan electric

Η μπαταρία 12 κυψελών της Macan Electric θα έχει χωρητικότητα 100 kWh, λίγο περισσότερη από τη μεγαλύτερη μπαταρία των 93,4 kWh της Taycan. Η γερμανική εταιρεία την επέλεξε για να πετύχει καλύτερη ισορροπία αυτονομίας/ απόδοσης, αλλά η αρχιτεκτονική της πλατφόρμας πιθανότατα δεν θα επιτρέψει την τοποθέτηση της μπαταρίας χαμηλά όσο στην Taycan.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όμως, η PPE εννοείται ότι είναι επίσης δυναμικής 800V, η οποία επιτρέπει τη φόρτιση -στον κατάλληλο ταχυφορτιστή- της μπαταρίας σε ποσοστό 5-80 τοις εκατό σε 25 λεπτά. Και κάθε φόρτιση, όπως άφησε να εννοηθεί -αλλά δεν επιβεβαίωσε επίσημα- η Porsche, θα προσφέρει αυτονομία μεγαλύτερη των 500 χιλιομέτρων.

Η μπαταρία θα τροφοδοτεί τους δύο ηλεκτροκινητήρες που συνδυαστικά θα αποδίδουν περί τους 600 ίππους. Σε φυσιολογικές συνθήκες και ήπιους ρυθμούς κίνησης θα ενεργοποιείται μόνο το ηλεκτρικό μοτέρ του πίσω άξονα, στέλνοντας την ισχύ του στους πίσω τροχούς 22 ιντσών.

Φυσικά, αναλόγως της πρόσφυσης και των ρυθμίσεων, η ροπή θα είναι συνεχώς μεταβαλλόμενη μεταξύ των δύο αξόνων, αλλά και των τροχών - μέσω του torque vectoring. Στο πάτημα της Macan Electric στο δρόμο θα συμβάλλει η αερανάρτηση και το σύστημα τετραδιεύθυνσης -με μερικό στρίψιμο των πίσω τροχών- ώστε, παρά το βάρος της, να δίνει την οδηγική αίσθηση μιας γνήσιας Porsche.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι σχεδιαστές του Zuffenhausen τοποθέτησαν τον πίσω ηλεκτροκινητήρα σε «αρκετά πίσω» στο πίσω υποπλαίσιο της Macan Electric, που σημαίνει ότι η κατανομή βάρους τείνει προς τα πίσω σε ποσοστό 48:52. Πολλοί είδαν, σε αυτή την επιλογή, ένα πρώτο βήμα προς την πλατφόρμα μιας ηλεκτρικής 911, αλλά φυσικά η Porsche δεν επιβεβαίωσε τίποτα τέτοιο.

Κατά τα άλλα, η Macan Electric -σε αντίθεση με την Taycan- θα διαθέτει χώρο αποσκευών και κάτω από το καπό (frunk), αλλά όχι και σύστημα αναγεννητικής πέδησης που θα επιτρέπει την οδήγηση με ένα πεντάλ (του γκαζιού). Η Porsche ισχυρίζεται ότι κάτι τέτοιο δεν εμπίπτει στη φιλοσοφία της για το σχεδιασμό ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Όσο για το σχεδιασμό της νέας ηλεκτρικής Macan, πιθανότατα θα υιοθετήσει τη φιλοσοφία της Taycan -με λεπτά φωτιστικά σώματα- αλλά και τη χαρακτηριστική γρίλια της θερμικής Macan. Η Porsche δεν αποκάλυψε πολλά με τις φωτογραφίες του -επονομαζόμενου «Ludmilla»- έντονα καμουφλαρισμένου πρωτοτύπου που η ίδια έδωσε στη δημοσιότητα πρόσφατα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η απορία για την εμφάνισή της θα λυθεί μέσα στο 2023, που θα γίνει η επίσημη πρεμιέρα του ηλεκτρικού SUV του Zuffenhausen, πριν ξεκινήσει η παραγωγή του νωρίς το 2024 - με ιδιαίτερα υψηλές προσδοκίες πωλήσεων εκ μέρους της Porsche.

Η νέα πλατφόρμα PPE αναμένεται, μετά από τη Macan Electric, να αποτελέσει τη βάση και για τις επόμενες -διαφόρων μεγεθών και κατηγοριών- ηλεκτρικές Porsche - όπως τις επόμενες ηλεκτρικές 718 Cayman και Boxster, τη νέα Panamera και το καινούριο επταθέσιο ηλεκτρικό SUV.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ