citroen aposirsi

Τι είναι τα σφυρήλατα πιστόνια -Πότε τα χρειάζεται ο κινητήρας του αυτοκινήτου σου

engine pistons 2

Τα σφυρήλατα πιστόνια προσφέρουν σημαντικά πλεονεκτήματα, και χρησιμοποιούνται συνήθως σε αυτοκίνητα επιδόσεων, αφού η παραγωγή τους κοστίζει και διαρκεί περισσότερο.

Σε πολλά αυτοκίνητα επιδόσεων, όπως η Porsche 911 Turbo S, χρησιμοποιούνται σφυρήλατα πιστόνια αντί για χυτευμένα πιστόνια αλουμινίου, με τον βασικότερο λόγο να είναι η αυξημένη αντοχή τους. Η τεχνολογία των σφυρήλατων πιστονιών δεν είναι καινούργια, αφού οι κατασκευαστές την εφαρμόζουν εδώ και δεκαετίες σε κινητήρες υψηλών επιδόσεων.

Η χρήση σφυρήλατων πιστονιών είναι και ένα από τα χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν τους κινητήρες της BMW M Division από τους υπόλοιπους κινητήρες της μάρκας. Για παράδειγμα, ο 3λιτρος κινητήρας B58 της βαυαρικής εταιρείας είναι ένας «δουλευταράς» για καθημερινή χρήση που κατασκευάζεται από το 2015 και μεταξύ άλλων έχει ενσωματωθεί στην τέταρτη γενιά της X5.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
engine pistons 3

Από την άλλη μεριά, ο S58 είναι το υψηλών επιδόσεων “alter ego” μοτέρ της BMW, το οποίο για παράδειγμα τοποθετήθηκε κάτω από το καπό της δεύτερης γενιάς της M2 και αποδίδει πάνω από 500 ίππους, ενώ ενσωματώνει σφυρήλατα πιστόνια της Mahle.

Οι λάτρεις των σπορ αυτοκινήτων και του tuning έχουν πιθανότατα παρατηρήσει τη χρήση σφυρήλατων εσωτερικών εξαρτημάτων σε κινητήρες που προορίζονται για αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων, όπως στροφαλοφόροι, μπιέλες και πιστόνια.

engine pistons 4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πολλοί κατασκευαστές συμφωνούν ότι ορισμένοι κινητήρες υψηλών επιδόσεων απαιτούν σφυρήλατα πιστόνια επειδή η διαδικασία σφυρηλάτησης τα καθιστά πιο όλκιμα. Με άλλα λόγια, μπορούν να αντέξουν μεγαλύτερα μηχανικά και θερμικά φορτία χωρίς να ραγίσουν ή να σπάσουν.

Τα σφυρήλατα πιστόνια παράγονται μέσω διαδικασίας θέρμανσης και συμπίεσης του κράματος αλουμινίου σε καλούπι. Η σφυρηλάτηση αναγκάζει το μέταλλο να «ευθυγραμμιστεί», δημιουργώντας πιο συνεκτικό υλικό με αυξημένη ολκιμότητα και μηχανική αντοχή. Στα χυτευμένα πιστόνια από την άλλη, η μεταλλουργική επεξεργασία είναι πιο ακανόνιστη, δημιουργώντας πιθανά αδύναμα σημεία.

engine pistons 5

Το βασικό μειονέκτημα των σφυρήλατων πιστονιών είναι ο χρόνος και το κόστος παραγωγής, καθώς απαιτούν περισσότερη κατεργασία και πιο εξειδικευμένο εξοπλισμό σε σχέση με τα χυτευμένα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ