Παρότι μας έχει ήδη συστηθεί, το ηλεκτρικό μοντέλο της βαυαρικής μάρκας έκανε μία δοκιμή… υπέρ-οικονομικής οδήγησης, που είχε εντυπωσιακό αποτέλεσμα.
Η iX3 που μπήκε στη δεύτερη γενιά της, πραγματοποίησε αυτό το «hypermiling test», ξεκινώντας το από το εργοστάσιο της BMW στο Ντέμπρετσεν της Ουγγαρίας, με προορισμό το περίφημο BMW Welt – το κέντρο επιχειρήσεων της μάρκας που βρίσκεται στο Μόναχο.
Στόχος αυτού του τεστ, ήταν οι Γερμανοί να διαψεύσουν τους εαυτούς του και να δείξουν πως το ηλεκτρικό μοντέλο μπορεί να ξεπεράσει την εργοστασιακή (και βάσει κύκλου WLTP) τιμή αυτονομίας η οποία οριζόταν στα 805 χιλιόμετρα. Και τα κατάφεραν!
BUY NOW
Μεγιστοποιώντας την απόδοση της μπαταρίας των 108,7 kWh, το ηλεκτρικό SUV κάλυψε 1007,7 χιλιόμετρα και μάλιστα είχε ακόμα 2% αυτονομίας – θα μπορούσε δηλαδή να καλύψει περίπου άλλα 20 χιλιόμετρα.
Όπως ήταν εύλογο, η BMW σχεδίασε προσεκτικά αυτό το ταξίδι ώστε να μεγιστοποιήσει τις πιθανότητες να ξεπεράσει τα 1.000 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση. Χρησιμοποιήθηκε μία iX3 50 xDrive η οποία απέφυγε τους αυτοκινητόδρομους, όπου η υψηλότερη ταχύτητα και η αντίσταση του αέρα θα μείωναν την απόδοση. Φόρεσε επίσης τους 20 ιντσών αεροδυναμικούς τροχούς M αντί των μεγαλύτερων 21 ή 22 ιντσών. Επίσης, ακολούθησε διαδρομή που ελαχιστοποιούσε την κίνηση και τα φανάρια.
Επιπλέον, οι οδηγοί απενεργοποίησαν θέρμανση, κλιματισμό, ακόμη και το ραδιόφωνο! Θα ήθελαν να μη χρησιμοποιήσουν ούτε τα μεσαία φώτα αλλά καθώς νύχτωσε, δεν υπήρχε άλλη επιλογή. Επίσης, είχε απενεργοποιηθεί το φωτιζόμενο πλαίσιο της kidney grille μάσκας. Όμως το όλο εγχείρημα έγινε αποκλειστικά σε δημόσιους δρόμους κι όχι σε ελεγχόμενο περιβάλλον.
Οι πρώτες παραδόσεις της νέας iX3 αναμένονται την Άνοιξη του 2026. Δείτε περισσότερα στο video που ακολουθεί...