Έξι σπάνιες Porsche κατασχέθηκαν και βγαίνουν σε δημοπρασία

France Porsche Auction

Ένας Γάλλος επιχειρηματίας είχε μπελάδες με το Νόμο, και οι αρχές της χώρας προχώρησαν στην κατάσχεση -μεταξύ άλλων- και έξι σπάνιων, πανέμορφων αγωνιστικών Porsche που είχε στην ιδιοκτησία του.

Μετά από την κατάσχεση αυτή, οι αρχές ανέθεσαν σε έναν οίκο δημοπρασιών να πουλήσει τα κλασσικά αγωνιστικά αυτοκίνητα του Zuffenhausen, και αυτό θα συμβεί στο πλαίσιο του αγώνα Le Mans Classic στη διάσημη γαλλική πίστα του ποταμού La Sarthe στις 29 Ιουνίου 2023.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο φορέας διαχείρισης και αναστήλωσης κατασχεμένων περιουσιακών στοιχείων της Γαλλίας (AGRASC) ήρθε σε επαφή με τον οίκο Balsan για την πώληση των έξι αυτών Porsche, ο οποίο διοργάνωσε τη δημοπρασία με την ονομασία «The Six Racing Cars Auction». Οι έξι αυτές Porscheσυμμετείχαν στους σπουδαιότερους αγώνες αντοχής του παρελθόντος, όπως είναι οι 24 Ώρες του LeMans.

Η παλαιότερη μεταξύ αυτών είναι μια Porsche 906 K του 1966, αποκαλούμενη και ως «Carrera 6». Είναι το πρώτο πρωτότυπο που παρουσίασε το γερμανικό εργοστάσιο στον Τύπο, και μια από τις πρώτες 906 που συμμετείχαν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής (σήμερα γνωστό ως WEC). Το ατσάλινο χωροδικτύωμά της κρύβει τον εξακύλινδρο κινητήρα 2.0 λίτρων και 210 ίππων της 911.

Η 906Κ τερμάτισε στην 6η θέση της γενικής στις 24 Ώρες της Daytona το 1966 και κέρδισε την κλάση της. Το 2010 δέχθηκε ολοκληρωτική και αυθεντική αναπαλαίωση, διατηρώντας το αρχικό της μπλε χρώμα, και σήμερα η αξία της εκτιμάται ανάμεσα στα 1 έως 2 εκατομμύρια ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επόμενη είναι μια Porsche 907K του 1967, τροποποιημένη στις προδιαγραφές της κατηγορίας LH. Είναι το μοναδικό αντίτυπο της 907Κ -από τα συνολικά 21- στο οποίο η Porsche επέκτεινε την ουρά της, και τερμάτισε στην 4η θεση των 6 Ωρών του Brands Hatch το '67.

Η 907Κ είχε αρχικά το δίλιτρο εξακύλινδρο μοτέρ της 906, βελτιωμένο στους 220 hp, αλλά σε αυτό το αντίτυπό της μετέπειτα τοποθετήθηκε ένας οκτακύλινδρος εν σειρά 2.2 λίτρων με ισχύ 320 hp. Με τον αρχικό του κινητήρα, το βάρος των μόλις 600 κιλών και την εξαίρετη αεροδυναμική της, ξεπερνούσε σε τελικήταχύτητα τα 300 km/h. Πέρασε από τα χέρια έξι ιδιοκτητών, και η τιμή της σήμερα υπολογίζεται στα 1,5 έως 2,5 εκατομμύρια ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το τρίτο αγωνιστικό πρωτότυπο είναι μια Porsche 908 LH του 1968. Διέθετε επίπεδο οκτακύλινδρ κινητήρα 3.0 λίτρων, που απέδιδε 320 ίππους. Κατέκτησε την 11η θέση γενικής στα 1.000 km της Monza το '68 και την τρίτη θέση στην κατηγορία Prototype 3.0.

Για σχεδόν 40 χρόνια την 908 LH αυτή είχε στην ιδιοκτησία του ο Gerard Larrousse, οδηγός της Porsche την περίοδο 1969-'71 και μετέπειτα δις νικητής του LeMans. Το αυτοκίνητο δέχθηκε πλήρη αναστήλωση του κινητήρα και του κιβωτίου του, με κόστος 700 χιλιάδων ευρώ, και η τιμή εκκίνησής του στην επερχόμενη δημοπρασία θα κυμανθεί ανάμεσα στα 2 έως 3 εκατομμύρια ευρώ.

Μαζί με τα τρία εκθαμβωτικά πρωτότυπα, η δημοπρασία αυτή περιλαμβάνει και τρεις αγωνιστικές Porsche 911. Μία 911 2.3 ST Le Mans του 1971, μια 911 Carrera 2.8 RSR του 1973 και μία 911 Carrera 3.0 RSR του 1974.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πρώτη, η 911 2.3 ST Le Mans του 1971, κέρδισε τη 12η γενικής και την 6η θέση στην κατηγορία GTS του γαλλικού 24ωρου αγώνα του '71 με την επιμέλεια της αγωνιστικής ομάδας Paul Watson Race Organization. Διαθέτει τον επίπεδο εξακύλινδρο κινητήρα 2.3 λίτρων με 240 hp, και μετά την πλήρη ανακατασκευή της το 1977 σήμερα κοστολογείται μεταξύ 500.000 και 1.000.000 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Porsche 911 Carrera 2.8 RSR του 1973 είναι το 35ο αντίτυπο που παρήχθη και με την ομάδα Defense Mondiale κέρδισε το Γαλλικό πρωτάθλημα Αναβάσεων το 1973 και για τον Γύρο Κοσρικής την ίδια χρονιά τροποποιήθηκε στις προδιαγραφές των 911 των 24 Ωρών του LeMans. Έχει κινητήρα 2.8 λίτρων με 300 hp και μετέπειτα μετετράπη στις προδιαγραφές του Group 5, με αποτέλεσμα σήμερα να κοστολογείται στα 1 έωας 2 εκατομμύρια ευρώ.

Τέλος, η Porsche 911 Carrera 3.0 RSR του 1974 είναι μια μετεξέλιξη της 2.8 RSR, με ισχύ 330 ίππων για λιγότερα από 900 κιλά. Κατασκευάστηκε σε μόλις 54 αντίτυπα τη διετία 1974-'75, και το συγκεκριμένο πωλήθηκε αρχικά στην ισπανική ομάδα Ges Escuderia. Συμμετείχε σε αναρίθμητους αγώνες αντοχής στην Ευρώπη, μέχρι το 1982, και με όλα τα αυθεντικά της εξαρτήματα σήμερα τιμάται στα 1 έως 2 εκατομμύρια ευρώ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ