Ποια είναι η πρόταση-σοκ της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας για τα Plug-in Hybrid;
Τι προτείνουν οι Γερμανοί κατασκευαστές για τους ιδιοκτήτες PHEV που δεν φορτίζουν τις μπαταρίες των οχημάτων τους.
Αντιμέτωπη με αυτό που θεωρείται υπερβολικές εκπομπές άνθρακα από τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία υποβάλλει μια νέα πρόταση-σοκ! Αυτόματη μείωση της ισχύος του κινητήρα εάν οι οδηγοί δεν φορτίζουν την μπαταρία τους.
Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (PHEV) βρίσκονται υπό πίεση, καθώς βρίσκονται στο επίκεντρο μιας περιβαλλοντικής και οικονομικής διαμάχης από τον Σεπτέμβριο. Αυτά τα αυτοκίνητα, τα οποία είναι πολύ δημοφιλή - τα PHEV σημειώνουν θεαματική ανάπτυξη, φτάνοντας το 9% του μεριδίου αγοράς στην Ευρώπη σε σύγκριση με 6,9% ένα χρόνο νωρίτερα - είναι πολύ πιο ρυπογόνα από τους δηλωμένους στόχους τους.
BUY NOW
Αυτό είναι το αποτέλεσμα δύο μελετών, μίας από την Boston Consulting Group (BCG) για λογαριασμό της Chargemap, και της άλλης από την ΜΚΟ T&E, βασισμένη σε επίσημα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος (Σεπτέμβριος και Οκτώβριος 2025). Σύμφωνα με την BCG, τα plug-in υβριδικά οχήματα λειτουργούν ηλεκτρικά μόνο το 45 έως 50% του χρόνου για τους ιδιώτες και μόνο το 10 έως 15% του χρόνου για τα εταιρικά αυτοκίνητα. Αυτό απέχει πολύ από το 80% που αρχικά προέβλεπαν οι κατασκευαστές.
Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι οι χρήστες αυτών των αυτοκινήτων δεν τα φορτίζουν, μια συμπεριφορά που έχει ως αποτέλεσμα εκπομπές ρύπων σε πραγματικές συνθήκες δύο έως πέντε φορές υψηλότερες από τους επίσημους στόχους για αυτά τα οχήματα, σύμφωνα με την BCG (στοιχεία για ιδιωτικούς και εταιρικούς στόλους, αντίστοιχα). Ομοίως, σε ηλεκτρική λειτουργία, τα plug-in υβριδικά οχήματα καταναλώνουν κατά μέσο όρο 3 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα, εκπέμποντας έτσι 68 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο - 8,5 φορές περισσότερο από τις διαφημιζόμενες τιμές, σύμφωνα με την T&E.
Μια απροσδόκητη πρόταση από τη γερμανική βιομηχανία
Αντιμέτωπη με αυτή την αμήχανη κατάσταση, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία μόλις ανακοίνωσε μια εκπληκτική ιδέα. Η Hildegard Muller, πρόεδρος της Γερμανικής Ένωσης Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA), προτείνει μια μορφή υποχρεωτικής χρέωσης για τα PHEV.
«Στο μέλλον, τα plug-in υβριδικά οχήματα θα μπορούσαν να σχεδιαστούν έτσι ώστε η τακτική φόρτιση να είναι υποχρεωτική», δήλωσε η Hildegard Muller στην γερμανική εφημερίδα FAZ. Σε μια απόσταση που δεν έχει ακόμη καθοριστεί, η μπαταρία θα πρέπει να επαναφορτίζεται τουλάχιστον μία φορά, εξήγησε.
«Και το σύστημα θα ήταν καταναγκαστικό καθώς εάν ο οδηγός αγνοήσει τις προειδοποιήσεις να συνδεθεί σε σταθμό φόρτισης, η απόδοση του συστήματος θα μπορούσε να μειωθεί αυτόματα! Με άλλα λόγια όποιος αρνείται να φορτίσει το plug-in υβριδικό όχημά του θα έχει περιορισμένη ισχύ κινητήρα. Τέτοια μέτρα ενθαρρύνουν στην πραγματικότητα την ηλεκτρική οδήγηση», εξηγεί η πρόεδρος της VDA.
Αποφυγή προστίμων της ΕΕ
Αυτή η πρόταση έρχεται εν μέσω αυξανόμενης κανονιστικής πίεσης. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ξεκινήσει μια σταδιακή προσαρμογή του υπολογισμού των εκπομπών από τα plug-in υβριδικά οχήματα, με μια ενίσχυση που έχει προγραμματιστεί για τις αρχές του 2026 και τις αρχές του 2027.
Αυτοί οι νέοι υπολογισμοί θα μπορούσαν να αποδειχθούν εξαιρετικά δαπανηροί για τους κατασκευαστές. Εάν τα plug-in υβριδικά οχήματα εξετάζονται πλέον με βάση τις πραγματικές εκπομπές CO2, όπως αποκάλυψε ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος, θα γίνει πιο δύσκολο για τους κατασκευαστές να τηρήσουν τα κανονιστικά όρια. Το πρόβλημα είναι ότι εάν δεν συμμορφωθούν, οι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν πρόστιμα της ΕΕ ύψους 95 ευρώ ανά γραμμάριο περίσσειου CO2 ανά νέο πωλούμενο όχημα, που αντιπροσωπεύουν δισεκατομμύρια ευρώ σε πιθανές απώλειες. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθεί να αποφύγει αυτό το σενάριο με κάθε κόστος.