audi q3

Αποκάλυψη: Τι φέρνει η ΕΕ για την υποχρεωτικότητα ηλεκτρικών ΙΧ που μισθώνονται;

Leasing-eyropi

Ο γενικός διευθυντής της Leaseurope μιλώντας στον ΣΤΕΕΑΕ αποκάλυψε το σχέδιο της Κομισιόν για τους στόλους αυτοκινήτων Ενοικιάσεων και Leasing!

Τις εκλογές για την ανάδειξη των νέων μελών του διοικητικού συμβουλίου πραγματοποίησε την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου ο Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΤΕΕΑΕ) στον οποίο ανήκουν οι επιχειρήσεις από τον κλάδο Ενοικιάσεων και Leasing αυτοκινήτων.

Το νέο διοικητικό συμβούλιο που εκλέχθηκε περιλαμβάνει τον κ. Ανδρέα Ταπραντζή, τον Ευτύχιο Βασιλάκη, την κ. Μαρία Τσακατούρα, τον κ. Βασίλη Κουρέλο, τον κ. Παναγιώτη Βουσδούκο, τον κ. Γεώργιο Παπαναγιωτόπουλο, τον κ. Νικόλαο Πασσιά, τον κ. Κωσταντίνο Πετρούτσο, και τον κ. Τζόκα Ηρακλή.

Αυτή την εβδομάδα αναμένεται να συγκληθεί το πρώτο διοικητικό συμβούλιο του ΣΤΕΕΑΕ όπου τα νέα μέλη θα αναδείξουν τις αρμοδιότητες που θα αναλάβει το κάθε εκλεγμένο μέλος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο απερχόμενος πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου κ. Ανδρέας Ταπραντζής, CEO της Avis, τόνισε ότι ο κλάδος του Leasing και των Ενοικιάσεων αυτοκινήτων συνεισφέρει στην ελληνική οικονομία πάνω από 2 δισ. ευρώ και βέβαια απασχολεί περισσότετους από 14.000 υπαλλήλους.

Ωστόσο η μεγάλη αποκάλυψη που αφορά ολόκληρο τον κλάδο έγινε από τον Γενικό Διευθυντή της Leaseurope και Eurofinas κ. Richard Knubben ο οποίος απευθυνόμενος στα μέλη του ΣΤΕΕΑΕ αποκάλυψε το σχέδιο που θα ανακοινώσει η Κομισιόν στις 10 Δεκεμβρίου το οποίο αφορά στην υποχρεωτικότητα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τις εταιρείες Leasing και Ενοικιάσεων.

Μάλιστα ο κ. Richard Knubben ξακαθάρισε ότι το σχέδιο που θα παρουσιάσει η Κομισιόν δεν πρόκειται να δεχθεί καμία εταιρεία Ενοικιάσεων και Leasing αλλά ούτε και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων! Πιο συγκεκριμένα ο κ. Richard Knubben ανέφερε ότι: «Σύμφωνα με πληροφορίες που έχουμε από τη Κομισιόν στις 10 Δεκεμβρίου θα ανακοινωθεί το σχέδιο της ΕΕ για την υποχρεωτικότητα στους στόλους αυτοκινήτων. Σύμφωνα με αυτό το 2027 η Κομισιόν θέλει να νομοθετήσει ότι 6 με 7 στα 10 καινούρια αυτοκίνητα που μισθώνονται να είναι αμιγώς ηλεκτρικά ενώ το 2030 ο αριθμός των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να αυξηθεί σε 9 στα 10 οχήματα! Το θετικό ωστόσο είναι ότι αυτές οι αποφάσεις για να ισχύσουν θα πρέπει να ψηφιστούν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και καμία εταιρεία Leasing ή Ενοικιάσεων αλλά ούτε και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν πρόκειται να αφήσουν να ψηφιστεί κάτι τέτοιο που θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στον κλάδο αλλά και στους πελάτες μας. Μέχρι λοιπόν να παρουσιαστεί επίσημα το σχέδιο και να κατατεθεί στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο όλοι θα δώσουμε τη δική μας μάχη για να το ανατρέψουμε!»

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημαντικός κλάδος για την ελληνική οικονομία

Ο απερχόμενος πρόεδρος του ΣΤΕΕΑΕ κ. Ταπραντζής κατά την διάρκεια της ομιλίας του τόνισε ότι σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποίησε το ΙΟΒΕ για λογαριασμό του ΣΤΕΕΑΕ ο κλάδος το 2023 αποτελείται από 2.400 επιχειρήσεις με ένα δίκτυο 8.100 καταστημάτων σημειώνοντας ένα τζίρο άνω του 1,4 δισ. ευρώ. Σήμερα αντίστοιχος τζίρος ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ!

Στην βραχυχρόνια μίσθωση ο κύκλος εργασιών το 2023 ανήλθε σε 577 εκατ. ευρώ και ο στόλος των οχημάτων της συγκεκριμένης δραστηριότητας ξεπερνά τις 105.000 μονάδες με μέση ηλικία τα 3,1 έτη. Ο μέσος κυβισμός του στόλου των αυτοκινήτων σε ποσοστό 50% ήταν μεταξύ 1.000 έως 1.500 κ.εκ. με την συντριπτική πλειοψηφία (50%) να είναι βενζινοκίνητα, το 31% diesel, το 14% υβριδικά και plug-in hybrid και μόλις το 2% αμιγώς ηλεκτρικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην μακροχρόνια μίσθωση ο κύκλος εργασιών το 2023 είχε ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ και ο στόλος του κλάδου ξεπερνούσε τις 175.000 μονάδες με μέση ηλικία 2,6 έτη. Ο μέσος κυβισμός του στόλου των αυτοκινήτων σε ποσοστό 63% ήταν μεταξύ 1.000 έως 1.500 κ.εκ. με την συντριπτική πλειοψηφία 34,8% να είναι υβριδικά και plug-in hybrid και ηλεκτρικά, το 32,7% να είναι diesel και το 32,5% βενζίνη.

Ο κλάδος των Επαγγελματικών Οχημάτων (LCV) σύμφωνα με την μελέτη του ΙΟΒΕ είχε τζίρο 70 εκατ. ευρώ το 2023 και ένα στόλο 16.000 οχημάτων με μέση ηλικία τα 4 έτη. Το 56% του στόλου κινούνταν από κινητήρες με κυβισμό από 1.000 έως 1.500 κ.εκ. ενώ η συντριπτική τους πλειοψηφία σε ποσοστό 91,5% αφορούσε σε οχήματα diesel και το 7% σε ηλεκτρικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως ξεκαθάρισε ο κ. Ταπραντζής τα φλέγοντα θέματα για τον ΣΤΕΕΑΕ περιλαμβάνουν την υποχρεωτικότητα και τις προθεσμίες που ορίζει ο Κλιματικός Νόμος 4963/2022 σύμφωνα με τον οποίο 1 στα 3 καινούρια οχήματα που μισθώνονται από την 1/1/2026 θα πρέπει να είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Η διαχείριση κλήσεων και παρακράτησης πινακίδων με την ανάγκη διαλειτουργικότητας όλων των ψηφιακών εργαλείων του κράτους. Την μίσθωση ΕΙΧ με οδηγό και την ανάγκη νέου κανονιστικού πλαισίου. Τέλος βασικός στόχος του ΣΤΕΕΑΕ είναι η καταπολέμηση της πειρατείας με την ανάγκη της εντατικοποίησης των ελέγχων και της λήψης άμεσων μέτρων από το κράτος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Την εκδήλωση αλλά και τις διαδικασίες για την ανάδειξη του νέου διοικητικού συμβουλίου συντόνισε η Γενική Διευθύντρια του ΣΤΕΕΑΕ κ. Μάρβα-Βασιλική Βιδάλη η οποία σε συνεργασία με τον κ. Richard Knubben δίνει τη δική της μάχη στην ΕΕ για την υιοθέτηση μιας δίκαιης νομοθεσίας από την Κομισιόν όσον αφορά στην μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση από τις εταιρείες Ενοικιάσεων και Leasing.

Webinar από την Leaseurope

Στις 3 Δεκεμβρίου 2025 (11:30) η Leaseurope και οRichard Knubben διοργανώνει webinar σχετικά με τους υποχρεωτικούς στόχους αγοράς αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα θέσει η Κομισιόν οι οποίοι θα μετατοπίσουν το περιβαλλοντικό βάρος στους ευρωπαϊκούς στόλους, τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές.

Η Leaseurope καλεί τους επαγγελματίες του κλάδου να συμπορευθούν ώστε να δουν τι έρχεται, ποιο είναι το κόστος και πώς η Ευρώπη χρειάζεται πραγματικά μια έξυπνη —όχι απότομη— προσέγγιση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι θα μάθετε

-Το πραγματικό κόστος της υιοθέτησης των BEV: και το νέο κόστος για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις.

-Δυναμική της βιομηχανίας: και πώς η κακή νομοθεσία απορροφά αξία από την πράσινη ατζέντα.

-Γιατί τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έχουν σημασία: πώς η καταναλωτική ζήτηση για μεταχειρισμένα οχήματα θα φέρει (ή θα καταστρέψει) την περιβαλλοντική επιτυχία.

Στο webinar της Leaseurope θα πρέπει να παραστούν Ευρωβουλευτές και προσωπικό πολιτικής, επιχειρηματικά/πολιτικά και αυτοκινητιστικά μέσα ενημέρωσης αλλά και κατασκευαστές, επιχειρήσεις leasing/ενοικίαση, πάροχοι καταναλωτικής χρηματοδότησης, φορείς εκμετάλλευσης στόλου και logistics, μεγάλοι φορείς εκμετάλλευσης πολλαπλών εγκαταστάσεων.

Πιέστε εδώ για να συμμετέχετε στο Webinar της Leaseurope.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ