audi q3

Τι θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων το 2026 -Αναλυτικά τα ποσά

autokinhta poliseis

Κατατέθηκε στη Βουλή από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ο Προϋπολογισμός της επόμενης χρονιάς.

Αυξημένα είναι τα κρατικά έσοδα από τον κλάδο του αυτοκινήτου που αναγράφει ο Προϋπολογισμός 2026 ο οποίος θα ψηφιστεί από τη Βουλή των Ελλήνων.

Τα επιπλέον κρατικά έσοδα που αναγράφει ο Προϋπολογισμός 2026 θα κληθούν, για ακόμη μία φορά, να πληρώσουν οι Έλληνες ιδιοκτήτες οχημάτων αλλά και οι εμπορικές και εισαγωγικές εταιρείες του κλάδου, ώστε να τονώσουν περισσότερο τα κρατικά έσοδα και να στηρίξουν περαιτέρω την Ελληνική οικονομία.

Τα συνολικά έσοδα από φόρους αναμένεται να ανέλθουν στα 65,5 δισ. ευρώ από 62 δισ. ευρώ είναι αυξημένα κατά 3,5 δισ. ευρώ σε σχέση με τα αντίστοιχα έσοδα που ανέγραφε ο Προϋπολογισμός του 2025 καταγράφοντας άνοδο 5,6%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσον αφορά στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» δεν υπάρχει καμία απολύτως αναφορά στον Προϋπολογισμό 2026.

Ειδικά στα έσοδα από τα αυτοκίνητα ο Προϋπολογισμός που ψηφίστηκε στη Βουλή προβλέπει άνοδο σχεδόν 2% (1,88%) το 2026 σε σχέση με το 2025 με την συνολική συνεισφορά των Ελλήνων οδηγών αλλά και των εταιρειών του κλάδου να υπολογίζονται σε 6,719 δισ. ευρώ έναντι 6,595 δισ. ευρώ το 2025 και έναντι 6,468 δισ. ευρώ το 2024. Τα αντίστοιχα έσοδα το 2023 ανέρχονταν σε 6,11 δισ. ευρώ.

Πάντως θα πρέπει να επισημάνουμε ότι τα έσοδα που προβλέπονται για το 2026 είναι αισθητά χαμηλότερα από τα αντίστοιχα έσοδα του Προϋπολογισμού του 2019 που τα έσοδα κυμαίνονταν σε 7,7 δισ. ευρώ!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικότερα για το 2026 ο Προϋπολογισμός που θα ψηφιστεί από τη Βουλή προβλέπει έσοδα:

Αυξημένα κατά 3 εκατ. ευρώ (0,51%) σε σχέση με το 2025 καταγράφονται τα έσοδα από τον ΦΠΑ στα οχήματα το 2026 (κωδικός 1110202) καθώς ανέρχονται σε 586 εκατ. ευρώ έναντι 583 εκατ. ευρώ το 2025. Το 2024 τα αντίστοιχα έσοδα ανέρχονταν σε 569 εκατ. ευρώ, το 2023 σε 424 εκατ. ευρώ από τον ΦΠΑ στα οχήματα και το 2022 τα αντίστοιχα έσοδα κυμαίνονταν σε 374 εκατ. ευρώ.

Αυξημένα κατά 2 εκατ. ευρώ εμφανίζεται η Εφάπαξ εισφορά στα φορτηγά που μπαίνουν σε κυκλοφορία (Κωδικός 1110317) καθώς ανέρχεται σε 13 εκατ. ευρώ από 11 εκατ. ευρώ που ήταν το 2025 με αποτέλεσμα να καταγράφεται αύξηση 18,1%. Το 2024 τα αντίστοιχα έσοδα ανήλθαν σε 9 εκατ. ευρώ και το 2023 σε 10 εκατ. ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αμετάβλητα προβλέπεται να παραμένουν τα έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης (Κωδικός 11106) με τα τελικό ποσό που θα εισέλθει το 2026 στα κρατικά ταμεία να υπολογίζεται σε 466 εκατ. ευρώ όπως επίσης είχε υπολογιστεί και το 2025 έναντι 480 εκατ. ευρώ το 2024. Τα αντίστοιχα έσοδα το 2023 ανήλθαν σε 395 εκατ. ευρώ.

Λίγο πάνω από 2 δισ. ευρώ (2,095 δισ. ευρώ) διατηρούνται το 2026 τα έσοδα που προέρχονται από το φόρο στη βενζίνη (Κωδικός 1110302) όπως και φέτος. Τα αντίστοιχα έσοδα στον Προϋπολογισμό του 2025 ανήλθαν σε 2,066 δισ. ευρώ του 2024 ανήλθαν σε λίγο πάνω από τα 2 δισ. ευρώ και το 2023 σε 2,1 δισ. ευρώ.

Ο ΕΦΚ στο diesel κίνησης αναμένεται να καταγράψει άνοδο 2,85% καθώς στον Προϋπολογισμό του 2026 εκτιμάται ότι θα εισπραχθούν 1,5 δισ. ευρώ έναντι 1,44 δισ. ευρώ το 2025 και έναντι 1,4 δισ. ευρώ το 2024. Το 2023 είχαν προϋπολογιστεί έσοδα 1,5 δισ. ευρώ. (Κωδικός 1110303).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυξημένα κατά 1 εκατ. ευρώ υπολογίζονται τα έσοδα που προέρχονται από το Ειδικό Τέλος διενέργειας Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων τα οποία το 2026 τα οποία θα ανέλθουν σε 23 εκατ. ευρώ έναντι 22 εκατ. ευρώ το 2025 και από 20 εκατ. ευρώ το 2024 τα οποία ήταν αμετάβλητα και το 2023. (Κωδικός 1140103).

Μειωμένα σε ποσοστό 1,1% θα είναι τα έσοδα που προέρχονται από τα Τέλη Κυκλοφορίας το 2026 (Κωδικός 1190101) σύμφωνα με τον Προϋπολογισμό που αναμένεται να ψηφιστεί στη Βουλή τα οποία θα ανέλθουν σε 1,241 δισ. ευρώ έναντι 1,255 δισ. ευρώ το 2025 και έναντι 1,206 δισ. ευρώ το 2024. Να υπενθυμίσουμε πως τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας το 2023 ανήλθαν σε 1,216 δισ. ευρώ το 2023 και 1,227 δισ. ευρώ το 2022.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άνοδο 7,6% προβλέπεται να καταγράψουν τα έσοδα που προέρχονται από το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης (Κωδικός 1190201) καθώς στον Προϋπολογισμό του 2026 εκτιμάται ότι θα εισπραχθούν 42 εκατ. ευρώ έναντι 39 εκατ. ευρώ το 2025 και έναντι 38 εκατ. ευρώ το 2024. Να υπενθυμίσουμε ότι το 2023 τα αντίστοιχα έσοδα ανήλθαν σε 39 εκατ. ευρώ και σε 34 εκατ. ευρώ το 2022.

Αισθητά αυξημένα σε ποσοστό 16,17% είναι και τα κρατικά έσοδα που προέρχονται από τις Ιατρικές Εξετάσεις Οδηγών (Κωδικός 1190301) καθώς ο Προϋπολογισμός του 2026 προβλέπει ότι θα αντληθούν 79 εκατ. ευρώ έναντι 68 εκατ. ευρώ το 2025 και έναντι 65 εκατ. ευρώ το 2023. Να υπενθυμίσουμε ότι τα αντίστοιχα έσοδα το 2023 ανήλθαν σε 77 εκατ. ευρώ και σε 48 εκατ. ευρώ το 2022.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μειωμένα κατά 1 εκατ. ευρώ θα είναι τα κρατικά έσοδα που προέρχονται από εκποίηση κατασχεμένων οχημάτων το 2026 (Κωδικός 1490901) και θα ανέλθουν σε μόλις 1 εκατ. ευρώ έναντι 2 εκατ. ευρώ το 2025 και έναντι 4 εκατ. ευρώ το 2024. Τα αντίστοιχα έσοδα το 2023 ανήλθαν σε 3 εκατ. ευρώ.

Αυξημένα έσοδα σε ποσοστό 12,2% προβλέπει ο Προϋπολογισμός 2026 τα οποία προέρχονται από το Φόρο Ασφαλίστρων (Κωδικός 1110820) καθώς προβλέπονται έσοδα 658 εκατ. ευρώ έναντι 586 εκατ. ευρώ το 2025 και έναντι 550 εκατ. ευρώ το 2024. Το 2023 τα αντίστοιχα έσοδα ήταν 520 εκατ. ευρώ και 485 εκατ. ευρώ το 2022.

Στον Προϋπολογισμό του 2025 διατηρούνται και οι δύο νέες επιβαρύνσεις που είδαμε για πρώτη φορά το 2022 και αφορούν στο Πράσινο Τέλος στο diesel κίνησης με τα κρατικά έσοδα να παραμένουν στα 110 εκατ. ευρώ όπως και το 2025 και το 2024 από 101 εκατ. ευρώ το 2023.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έκπληξη αποτέλεσε το γεγονός ότι από το Προϋπολογισμό του 2026 λείπει το Έκτακτο Περιβαλλοντικό Τέλος Οχημάτων το οποίο το 2025 υπολογίζονταν σε 13 εκατ. ευρώ από 17 εκατ. ευρώ που ήταν για το 2024 ενώ το 2023 τα αντίστοιχα έσοδα ανήλθαν σε 10 εκατ. ευρώ. Ωστόσο μετά από ερώτηση του Carandmotor.gr στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ξεκαιθαρίστηκε ότι τα έσοδα από το Έκτακτο Περιβαλλοντικό Τέλος εισπράττονται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και για αυτό τον λόγο δεν φαίνονται πλέον στον Προϋπολογισμό. Οπότε το Έκτακτο Περιβαλλοντικό Τέλος δεν καταργείται...

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ