Πόσες από τις 129 Κινεζικές μάρκες θα έχουν μείνει «ζωντανές» έως το 2030;

ψηινααα

Αντίθετα ιδιαίτερα αυξημένο αναμένεται να είναι το ποσοστό της παγκόσμιας αγοράς θα κατέχουν οι Κινέζοι μέσα στην επόμενη 5ετία.

Η Έκθεση Αυτοκινήτου IAA 2025 του Μονάχου επιβεβαίωσε τον δυναμισμό και τις βαθιές αλλαγές στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Από την πλευρά των κατασκευαστών, επιβεβαιώθηκε η άνοδος των κινεζικών μαρκών, οι οποίες τοποθετούνται ως άμεσοι ανταγωνιστές των παραδοσιακών Ευρωπαίων κατασκευαστών.

Όπως επισημαίνει η AlixPartners, η έκθεση σημαδεύτηκε από την παρουσίαση πολυάριθμων ηλεκτρικών οχημάτων στις κατηγορίες B, C και D, ενώ η κατηγορία A εξακολουθεί να υστερεί. Οι Κινέζοι premium παίκτες διακρίθηκαν επίσης με προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας, ανταγωνιζόμενοι άμεσα τις γερμανικές premium μάρκες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ακαταμάχητη άνοδος των κινεζικών εμπορικών σημάτων σε όλο τον κόσμο

Σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η AlixPartners, το μερίδιο αγοράς των κινεζικών μαρκών θα φτάσει το 67% της τοπικής εγχώριας αγοράς το 2025 και το 76% το 2030. Σε παγκόσμιο επίπεδο, το βάρος τους αναμένεται να φτάσει περίπου το 30% της αγοράς αυτοκινήτων έως το 2030.

Αυτή η δυναμική οφείλεται στην ταχεία επέκταση σε διάφορες γεωγραφικές περιοχές και πιο συγκεκριμένα στην Κίνα προβλέπεται ότι από το 61% το 2024 θα ανέλθει σε 76% το 2030, στην Ευρώπη (εκτός Ρωσίας) από 4% το 2024 θα φτάσει σε 10% το 2030, στη Νότια και Νοτιοανατολική Ασία από περίπου 3% το 2024 θα ανέλθει σε 17% το 2030, στη Μέση Ανατολή και Αφρική από περίπου 10% το 2024 θα αυξηθεί σε 18% το 2030 και στη Νότια Αμερική από περίπου 8% το 2024 θα αγγίξει το 15% το 2030

«Οι κινεζικές μάρκες καταλαμβάνουν συνεχώς μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς από τους παραδοσιακούς κατασκευαστές σε όλο τον κόσμο, ιδίως στις αναδυόμενες αγορές οι οποίες ιστορικά είναι πιο κερδοφόρες για τους δυτικούς παίκτες γεγονός που παρεμποδίζει την επενδυτική τους ικανότητα και ασκεί πίεση στην κερδοφορία τους», επιβεβαιώνει  ο Alexandre Marian, Partner & Managing Director της AlixPartners Paris.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναμενόμενη ενοποίηση των 129 κινεζικών εμπορικών σημάτων

Ωστόσο, αυτή η άνοδος θα μπορούσε να συνοδευτεί από ενοποίηση και από τις 129 κινεζικές μάρκες ηλεκτρικών οχημάτων που δραστηριοποιούνται το 2024, μόνο 15 αναμένεται να φτάσουν σε όγκους που θα τους επιτρέψουν να είναι κερδοφόρες το 2030. Ο πόλεμος των τιμών, ο οποίος συγκλονίζει τον κλάδο από το 2022, αναμένεται να τερματιστεί μεταξύ 2027 και 2029. Από την πλευρά της διανομής, τα νέα μοντέλα άμεσων πωλήσεων ή αυτά μέσω αντιπροσώπων δεν θα αντικαταστήσουν τα παραδοσιακά δίκτυα αντιπροσώπων, τα οποία παραμένουν απαραίτητα για τη διασφάλιση της εγγύτητας και της εξυπηρέτησης.

Ένας τομέας υπό πίεση

Η κερδοφορία της αυτοκινητοβιομηχανίας λαμβάνει χώρα σε ένα μικτό τοπίο. Τα τελευταία πέντε χρόνια, οι κατασκευαστές έχουν επωφεληθεί από τη δυνατότητα αύξησης των τιμών λόγω ελλείψεων σε εξαρτήματα. Αυτή η περίοδος έχει τελειώσει και η αβεβαιότητα παραμένει σχετικά με την ανάπτυξή τους, καθώς ο ανταγωνισμός στις τιμές και την προσφορά εντείνεται. Ταυτόχρονα, η οικονομική κατάσταση γίνεται πιο τεταμένη. Ο δείκτης καθαρού χρέους/EBITDA για τους 30 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυξάνεται, ενώ το καθαρό χρέος έχει αυξηθεί κατά 25% από το δεύτερο τρίμηνο του 2023. Σε απάντηση σε αυτές τις πιέσεις, οι στρατηγικές συνεργασίες μεταξύ δυτικών κατασκευαστών και Κινέζων παικτών αυξάνονται. Μεταξύ 2021 και 2024, αυτές οι συνεργασίες αυξήθηκαν κατά 42%, σε βασικούς τομείς όπως η ηλεκτροκίνηση (μπαταρίες, ηλεκτροκινητήρες, υποδομές φόρτισης), το λογισμικό (AI) και οι προηγμένες τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού (ADAS).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Αρχικά, οι Δυτικοί σχημάτισαν συμμαχίες με Κινέζους εταίρους για να εισέλθουν στην εγχώρια αγορά τους με αντάλλαγμα την πρόσβαση στην τεχνολογία», εξηγεί η Sophie d'Herbomez, υψηλόβαθμο στέλεχος της AlixPartners. «Σήμερα, βλέπουμε ένα φαινόμενο αντίστροφης κοινοπραξίας που επιτρέπει σε Κινέζους παίκτες να διεισδύσουν στην ευρωπαϊκή αγορά με αντάλλαγμα την ανταλλαγή τεχνογνωσίας, ιδίως σε μπαταρίες και ηλεκτροκινητήρες».

Η ποικιλομορφία των κινητήρων

Τα νέα πρότυπα εσωτερικού χώρου κυριαρχούνται από τον πολλαπλασιασμό των οθονών —γενικά δύο οθόνες ανά όχημα— καθώς και από την πανταχού παρουσία των Οχημάτων που Ορίζονται από Λογισμικό (SDV), με πολλά συνδεδεμένα χαρακτηριστικά. Τέλος, η ποικιλομορφία των κινητήρων —υβριδικά (HEV, PHEV), επεκτάσεις αυτονομίας (REEV)— επιβεβαιώνει ότι η ενεργειακή μετάβαση ακολουθεί πολλαπλές διαδρομές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ