208

Ανατροπή - Πού επενδύουν περισσότερα χρήματα πλέον οι Κινέζοι;

ψηιναψαρσ

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ηλεκτρικών οχημάτων επένδυσαν περισσότερα στο εξωτερικό από ό,τι στο εσωτερικό.

Αντιμέτωπη με μια κορεσμένη κινεζική αγορά και την ενοποίηση των παικτών της, η αυτοκινητοβιομηχανία αναγκάζεται να επενδύσει πολύ περισσότερα εκτός των συνόρων της για να επιβιώσει.

Σύμφωνα με το Bloomberg, επικαλούμενο μελέτη του Rhodium Group, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ηλεκτρικών οχημάτων επένδυσαν περισσότερα στο εξωτερικό από ό,τι στο εσωτερικό για πρώτη φορά το 2024, αν και τα ξένα έργα αντιμετωπίζουν υψηλότερο κόστος, καθυστερήσεις και κινδύνους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι εταιρείες εφοδιαστικής αλυσίδας επένδυσαν περίπου 16 δισεκατομμύρια δολάρια στο εξωτερικό πέρυσι — κυρίως στην παραγωγή μπαταριών, και λίγο πάνω από τα 15 δισεκατομμύρια δολάρια που δαπανήθηκαν στο εσωτερικό, σύμφωνα με έκθεση της ερευνητικής εταιρείας Rhodium Group. Τα στοιχεία αντιπροσωπεύουν μια «ιστορική μετατόπιση» μετά από χρόνια που περίπου το 80% των επενδύσεων κατευθύνονταν στην εγχώρια αγορά, ανέφερε η Rhodium στην έκθεση.

Μια αντανάκλαση μιας κορεσμένης κινεζικής αγοράς

Οι κινεζικές εταιρείες δέχονται πιέσεις να επεκταθούν παγκοσμίως, καθώς η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα και ο μακροχρόνιος πόλεμος τιμών στην εγχώρια αγορά συμπιέζουν τα περιθώρια κέρδους σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού. Επιδιώκουν επίσης να παρακάμψουν τους τιμωρητικούς δασμούς στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες κατασκευάζοντας εγκαταστάσεις παραγωγής εκεί και υποκύπτοντας στις πιέσεις ξένων πελατών για πιο τοπική παραγωγή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Το γεγονός ότι οι επενδύσεις στο εξωτερικό ξεπερνούν πλέον τις εγχώριες επενδύσεις αντανακλά μια κορεσμένη κινεζική αγορά και τη στρατηγική ελκυστικότητα της επέκτασης στο εξωτερικό για υψηλότερες αποδόσεις», δήλωσε ο Armand Meyer, ανώτερος ερευνητικός αναλυτής στη Rhodium.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτοί οι Κινέζοι κατασκευαστές πρέπει επίσης να διαχειριστούν τις αυξανόμενες ανησυχίες του Πεκίνου σχετικά με τη μεταφορά τεχνολογίας, τις απώλειες θέσεων εργασίας και την βιομηχανική υποβάθμιση, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε αυστηρότερους ελέγχους στις εξερχόμενες επενδύσεις.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ