Porsche: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνουν πιο κερδοφόρα από τα θερμικά

Porsche Taycan Sport Turismo

Ο τεράστιος μετασχηματισμός των αυτοκινητοβιομηχανιών, από την κατασκευή αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε αμιγώς ηλεκτρικά, δεν τους αποφέρει ακόμη αρκετά κέρδη για να αποσβέσουν τις τεράστιες επενδύσεις τους.

Ωστόσο αυτό μπορεί σύντομα να αλλάξει, όπως υποστηρίζει η Porsche. Οι επενδύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ για την εξέλιξη της τεχνολογίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων σταδιακά θα αρχίσουν να αποδίδουν για τους κατασκευαστές, καθώς τα EV μπορούν να γίνουν για αυτούς περισσότερο προσοδοφόρα από τα θερμικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Οικονομικός Διευθυντής της Porsche Lutz Meschke εξέφρασε πρόσφατα την εκτίμηση ότι τα περιθώρια κέρδους για τις εταιρείες από την πώληση των EV θα ισοσταθμιστούν με των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης σε περίπου δύο χρόνια από σήμερα. Και σε ορίζοντα πενταετίας, τα περιθώρια αυτά θα αυξηθούν ακόμη περισσότερο, καθώς οι αγοραστές αυτοκινήτων θα είναι διατεθειμένοι να πληρώνουν περισσότερα χρήματα για να αποκτούν τις νέες τεχνολογίες.

Η Porsche υπολογίζει ότι μέχρι το τέλος της δεκαετίας περίπου οι μισές πωλήσεις πολυτελών αυτοκινήτων θα αντιστοιχούν σε αμιγώς ηλεκτρικά. Για το σκοπό αυτή, η εταιρεία του Zuffenhausen προγραμματίζει το 80% της γκάμας της το 2031 να αποτελείται αποκλειστικά από EV.

Ανεπίσημο σχέδιο ιδιώτη designer για την πιθανή εμφάνιση της νέας Porsche Macan EV
Ανεπίσημο σχέδιο ιδιώτη designer για την πιθανή εμφάνιση της νέας Porsche Macan EV

Όπως εξήγησε πρόσφατα ο CEO της εταιρείας, Oliver Blume, «στόχος μας είναι να επεκταθούμε σε κατηγορίες μεγαλύτερου περιθωρίου κέρδους και να αξιοποιήσουμε όλες τις ευκαιρίες τιμολόγησης των ηλεκτρικών οχημάτων». Η γερμανική εταιρεία θέλει να ανεβάσει ξανά το μερίδιό της στην αγορά των πολυτελών αυτοκινήτων πάνω από το 20%, σε σχέση με το 16% που αυτό έπεσε πέρσι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έντονο κοντράστ σε όλα αυτά, ωστόσο, προκαλούν τα στοιχεία των πωλήσεων: η Porsche 911 με τον θερμικό της κινητήρα εξακολουθεί να είναι το πιο προσοδοφόρο αυτοκίνητο του Zuffenhausen, αρκετά μπροστά από την ηλεκτρική Taycan - τη μοναδική, μέχρι στιγμής, αμιγώς ηλεκτρική Porsche, τουλάχιστον μέχρι την έλευση της Macan EV, που μετατίθεται προς το 2024 λόγω προβλημάτων με τα συστήματα λογισμικού που αντιμετωπίζει ο όμιλος Volkswagen.

Μετά από τη Macan, η τρίτη αμιγώς ηλεκτρική Porsche που θα ακολουθήσει θα είναι ένα μεγάλο και πολυτελές SUV, σε εύρος τιμής περίπου 85.000 ευρώ, το οποίο θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Λειψίας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ