Προβλήματα λογισμικού καταστρέφουν τα ηλεκτροκίνητα πλάνα του ομίλου Volkswagen

Volkswagen ID.5

Πολλά από τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα των τριών εταιρειών του ομίλου Volkswagen, συμπεριλαμβανομένου του πρώτου Audi με αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4, μπορεί να καθυστερήσουν ακόμα και για τρία χρόνια.

Η αιτία είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Cariad, ο βραχίονας εξέλιξης του software των αυτοκινήτων του γερμανικού ομίλου. Σύμφωνα με πληροφορίες, τον περασμένο Μάιο η διοίκηση του ομίλου ζήτησε ένα αναθεωρημένο πλάνο από την Cariad, έχοντας τρεις μήνες νωρίτερα ανακοινώσει την έναρξη της συνεργασίας της VW με τη Bosch.

Audi Artemis prototype
Audi Artemis prototype
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η συνεργασία προέβλεπε την εξέλιξη -από τη Bosch- λογισμικού προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης. Πολλοί θεώρησαν αυτή τη συμφωνία ως παραδοχή των προβλημάτων της Cariad, που είχαν ήδη επηρεάσει σοβαρά την παραγωγή του ID.3 και της τελευταίας γενιάς του Golf.

Τώρα, τα προβλήματα αυτά περνούν και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του εγγύς μέλλοντος, των εταιρειών του ομίλου. Το σοβαρότερο πρόβλημα φαίνεται να υφίσταται για την υπό εξέλιξη ηλεκτρική «ναυαρχίδα» της Audi, το project που είναι γνωστό ως Artemis και προορίζεται να ανταγωνιστεί τις Tesla και Mercedes με αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4.

Το project Artemis θα βασιστεί σε μια εν λευκώ σχεδιασμένη και εξελιγμένη ηλεκτρική πλατφόρμα, και ο αρχικός προγραμματισμός της Audi προέβλεπε να το έχει έτοιμο μέχρι το 2024. Αλλά με τα προβλήματα του software αυτό μπορεί να καθυστερήσει για το 2026, αν και το πιθανότερο είναι να μετατεθεί για το 2027.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υπό το βάρος των προβλημάτων αυτών, η Audi αποφάσισε να το προχωρήσει χωρίς τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4, αλλά με μια εξελιγμένη έκδοση του υπάρχοντος λογισμικού των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης. Η έκδοση αυτή ήταν προγραμματισμένη για το 2021, αλλά έχει μείνει και αυτή πίσω από το πρόγραμμα.

Όσον αφορά στην Porsche, τα προβλήματα του λογισμικού επηρεάζουν μεταξύ άλλων την παραγωγή της επερχόμενης ηλεκτρικής Macan. Η προ-παραγωγή έχει ξεκινήσει στο εργοστάσιο της Λειψίας, αλλά ίσως να μην προχωρήσει κατά το προβλεπόμενο - διότι «το λογισμικό ακόμα λείπει», σύμφωνα με μια πηγή από το Zuffenhausen.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέλος, τα προβλήματα της Cariad επηρεάζουν και τη Bentley, περικυκλώνοντας με σοβαρές αμφιβολίες το πλάνο της βρετανικής εταιρείας να κατασκευάζει αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ