Παράταση ζωής για τους θερμικούς κινητήρες έως το 2040

kaysimo 15 eyro

Προ των πυλών δείχνει να βρίσκεται η ΕΕ σχετικά με την αναβολή της απαγόρευσης πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έως το 2040.

Η απαγόρευση αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από το 2035 σε όλη την Ευρώπη, ωστόσο η βρετανική Sunday Times επικαλείται «ανώτερους ηγέτες της βιομηχανίας» που έχουν επιβεβαιώσει κατ' ιδίαν ότι η καθυστέρηση θα ανακοινωθεί και ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν ήδη ενημερωθεί.

Η ΕΕ δέχεται πιέσεις να επανεξετάσει την προγραμματισμένη απαγόρευση εδώ και αρκετό καιρό, όχι μόνο από τη γερμανική κυβέρνηση αλλά και από τις αρχές της Ιταλίας, της Πορτογαλίας, της Σλοβακίας και της Βουλγαρίας, οι οποίες παρουσίασαν ένα εναλλακτικό σχέδιο το καλοκαίρι. Υποστηρίζουν έναν τεχνολογικά ουδέτερο στόχο που θα επιβάλει μείωση των εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων κατά 90% έως το 2035 και στόχο 100% έως το 2040. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα έχουν ευελιξία ως προς τον τρόπο επίτευξης του στόχου. Οποιαδήποτε ανακοίνωση της ΕΕ θα έρθει επίσης μετά την ανάκληση από τον πρόεδρο των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, πολιτικών που είχαν σχεδιαστεί για να ενθαρρύνουν τους Αμερικανούς καταναλωτές να στραφούν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
autokinita

Παρόλο που οι Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν εκφράσει ένθερμα την αντίθεσή τους στην απαγόρευση, ορισμένοι άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων που βρίσκονται πιο κοντά στον πλήρη εξηλεκτρισμό των προϊόντων τους έχουν παροτρύνει την ΕΕ να επιμείνει. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo, Χάκαν Σάμουελσον, δήλωσε πρόσφατα: «Δεν βλέπω τη λογική στην επιβράδυνση».

ergostasio autokiniton

Τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 στην Ευρωπαϊκή Ένωση ταξινομήθηκαν, 1.300.188 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καταλαμβάνοντας το 16,1% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές στην ΕΕ, που αντιπροσωπεύουν το 62% των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σημείωσαν αύξηση: η Γερμανία (+38,3%), το Βέλγιο (+12,4%) και η Ολλανδία (+3,9%). Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τη Γαλλία, η οποία σημείωσε μικρή πτώση 0,2%, παρά την και πάλι αύξηση 11,2% σε ετήσια βάση τον Σεπτέμβριο του 2025.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσον αφορά τη χώρα μας, τα επίσημα στοιχεία από την αρχή του έτους έως τον Οκτώβριο του 2025 δείχνουν πως μόλις το 5,7% των ταξινομήσεων είναι ηλεκτρικά, ενώ γίνεται ξεκάθαρη η επιλογή των αγοραστών για τα υβριδικά αυτοκίνητα που καταλαμβάνουν το 50,0% του μεριδίου αγοράς. Ακολουθούν τα αυτοκίνητα με κινητήρα βενζίνης σε ποσοστό 30,4%, τα Plug in υβριδικά με ποσοστό 3,3%, τα πετρελαιοκίνητα με ποσοστό 3,3% και τέλος τα υγραεριοκίνητα με ποσοστό 3,1%.

Σε απόλυτα νούμερα οι ταξινομήσεις για το προαναφερθέν διάστημα ανέρχονται σε 6.957 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παρουσιάζοντας αύξηση 6,7% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του προηγούμενου έτους. Τα επαναφορτιζόμενα ηλεκτρικά ανέρχονται σε 9.256 μονάδες, φανερώνοντας επίσης αύξηση 35,9%.

kausima

Θυμίζουμε πως αντίστροφα μετρά ο χρόνος για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», το οποίο με τη πάροδο του έτους ρίχνει αυλαία. Βέβαια ο νόμος ξεκαθαρίζει ότι αν οι διαθέσιμοι πόροι εξαντληθούν νωρίτερα τότε η πλατφόρμα σταματά να δέχεται νέες αιτήσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε περισσότερα

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ