Ολοκληρώνεται το τελευταίο τμήμα του Πάτρα – Πύργος -Πότε δίνεται στην κυκλοφορία

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποίησε αυτοψία στο τελευταίο τμήμα του μεγάλου οδικού έργου που αναδιαμορφώνει το οδικό δίκτυο της Πελοποννήσου, ανακοινώνοντας παράλληλα την ημερομηνία ολοκλήρωσής του.
Η αντίστροφη μέτρηση για την πλήρη ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος έχει ξεκινήσει. Σύμφωνα με πρόσφατη ενημέρωση από αυτοψία που πραγματοποιηθήκε από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρίστο Δήμα, το τελευταίο τμήμα του έργου, μήκους 10 χιλιομέτρων, παραδίδεται στην κυκλοφορία στις 30 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας και επίσημα το τέλος ενός από τα πιο σημαντικά έργα υποδομής των τελευταίων ετών στην Πελοπόννησο.
«Αυτή τη στιγμή απασχολούνται περισσότεροι από 410 εργαζόμενοι και οι εργασίες προχωρούν με πολύ υψηλό ρυθμό. Στόχος μας είναι του Αγίου Ανδρέα να παραδοθούν στην κυκλοφορία και τα 10 χιλιόμετρα που υπολείπονται, ώστε να έχουμε έναν ασφαλή και άνετο αυτοκινητόδρομο που θα συνδέει την Ελευσίνα, την Κόρινθο, την Πάτρα και τον Πύργο. Είμαστε αισιόδοξοι ότι – καιρού επιτρέποντος – θα επιτύχουμε αυτόν τον στόχο. Ζητούμε, έως τότε, την κατανόηση των κατοίκων της Πάτρας, οι οποίοι υφίστανται μια ταλαιπωρία εξαιτίας του αποκλεισμού της κυκλοφορίας στην παράκαμψη», ανέφερε σχετικά ο Υπουργός Χρίστος Δήμας.
BUY NOW

Με την ολοκλήρωση και του τελικού αυτού κομματιού, ο νέος αυτοκινητόδρομος θα συνδέει πλέον απρόσκοπτα την Πάτρα με τον Πύργο, μειώνοντας τον χρόνο της διαδρομής κατά περίπου 40 λεπτά και καθιστώντας τη μετακίνηση πολύ πιο ασφαλή και άνετη. Το έργο φτάνει έτσι στο 100% της ολοκλήρωσής του, μετά την παράδοση, τον περασμένο Ιούλιο, των πρώτων 65 χιλιομέτρων από τον Αλισσό έως τον Πύργο.
Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Δημήτρης Αναγνώπουλος, που βρέθηκε και αυτός στο σημείο, προχώρησε σε δηλώσεις, επισημαίνοντας: «Η σημερινή αυτοψία στα τελευταία 10 χλμ. του δρόμου ήταν πολύ σημαντική, γιατί διαπιστώσαμε ότι υπάρχει εντατικοποίηση των εργασιών σε ένα σύνθετο τμήμα, με αυξημένες τεχνικές απαιτήσεις, καθώς από την περιοχή διέρχονται και δίκτυα κοινής ωφέλειας. Οι εργασίες προχωρούν απρόσκοπτα και εκτιμούμε ότι θα περατωθούν εντός χρονοδιαγράμματος, ώστε να συνδεθεί ο Πύργος με την Πάτρα, την Κόρινθο και την Αθήνα».

Ο νέος δρόμος, με δύο λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, ταχύτητα σχεδιασμού 120 χλμ./ώρα, οκτώ κόμβους και δεκάδες τεχνικά έργα, αναμένεται να αλλάξει οριστικά τον χάρτη των μετακινήσεων στη Δυτική Ελλάδα. Μετά την παράδοση του συνόλου του άξονα, η διαδρομή Αθήνα – Πύργος θα μπορεί πλέον να πραγματοποιείται σε λιγότερο από τρεις ώρες.
Υπενθυμίζεται ότι συνολικά στο έργο περιλαμβάνονται δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων (Κάτω Αχαΐα και Χανάκια), καθώς και δύο πλευρικοί (Κάτω Αχαΐα και Αμαλιάδα), με το σύστημα χρέωσης να βασίζεται στη χιλιομετρική απόσταση. Κατά μήκος του άξονα κατασκευάζονται συνολικά 15 γέφυρες, ανάμεσά τους και η εντυπωσιακή γέφυρα του Πηνειού, μήκους 240 μέτρων, η μεγαλύτερη της Ολυμπίας Οδού.
Προβλέπονται επίσης 27 άνω και 37 κάτω διαβάσεις, 150 οχετοί, καθώς και τοίχοι αντιστήριξης συνολικού μήκους 7.250 μέτρων. Η εξυπηρέτηση των οδηγών ενισχύεται με δύο σύγχρονους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (σε Καράϊικα και Πύργο, και στις δύο κατευθύνσεις), δύο σημεία εξυπηρέτησης πελατών στους σταθμούς διοδίων, καθώς και με ένα εφεδρικό Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας στον Πύργο, το οποίο θα στεγάζει και την Τροχαία Αυτοκινητοδρόμων.

Η ολοκλήρωση του έργου αποτελεί κομβικό βήμα για τη σύνδεση της Πελοποννήσου με το εθνικό οδικό δίκτυο, ενώ αναμένεται να δώσει σημαντική ώθηση τόσο στην τοπική οικονομία, όσο και στον τουρισμό της περιοχής.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού Α.Ε., Δημήτρης Παπανικόλας υπογράμμισε: «Η σημερινή επίσκεψη στο εργοτάξιο, παρουσία του Υπουργού, υπογραμμίζει τη σημασία του έργου, παρά το μικρό του μήκος. Το συγκεκριμένο τμήμα έχει την ιδιαιτερότητα ότι, λόγω του ανάγλυφου της περιοχής, απαιτεί την κατασκευή πολλών τεχνικών έργων, όπως τοίχων αντιστήριξης, άνω και κάτω διαβάσεων και οχετών. Αυτές είναι χρονοβόρες εργασίες που χρειάζονται εξειδικευμένο προσωπικό. Η προσωρινή εκτροπή της κυκλοφορίας στην Παλαιά Εθνική Οδό έχει προκαλέσει εύλογη όχληση, αλλά είναι αναγκαία παρέμβαση. Σε περίπου ενάμιση μήνα από σήμερα, με την ολοκλήρωση του τμήματος Μιντιλόγλι – Αλισσός, η οδική ασφάλεια και η καθημερινότητα των πολιτών θα βελτιωθούν θεαματικά».