BMW Head Banner

Η Μεγάλη Παράκαμψη της Αθήνας –Ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα δώσει τέλος στην κίνηση στον Κηφισό

Αθήνα

Ο οδικός άξονας μήκους 40 χιλιομέτρων αναμένεται να συμβάλει καθοριστικά στην αποσυμφόρηση του Κηφισού, διευκολύνοντας σημαντικά τις μετακινήσεις των οδηγών.

Η κυκλοφοριακή συμφόρηση στην Αθήνα αποτελεί καθημερινό πονοκέφαλο για χιλιάδες οδηγούς, με τις κεντρικές αρτηρίες του λεκανοπεδίου να «μπλοκάρουν» σχεδόν σε μόνιμη βάση. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αυτής της κατάστασης είναι ο Κηφισός, που καθημερινά μετατρέπεται σε μια απέραντη ουρά «ακίνητων» οχημάτων.

Tο θέμα βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα τόσο της πολιτείας όσο και των συγκοινωνιολόγων, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια τονίζουν την πολυπλοκότητα της κατάστασης και την ανάγκη για συντονισμένες και ουσιαστικές παρεμβάσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έτσι, μία από τις πλέον κρίσιμες λύσεις που θα μπορούσε να συμβάλει στην αποσυμφόρηση του Κηφισού και να προσφέρει ουσιαστική ανακούφιση στους χιλιάδες οδηγούς που τον διασχίζουν καθημερινά, είναι η κατασκευή ενός νέου οδικού άξονα που θα παρακάμπτει το συγκεκριμένο τμήμα. Με αυτόν τον τρόπο, θα μειωνόταν σημαντικά το κυκλοφοριακό φόρτο, βελτιώνοντας την καθημερινότητα των μετακινήσεων.

Σε αυτό το πλαίσιο, ένα από τα σημαντικότερα έργα που προωθούνται τα τελευταία χρόνια είναι η Παράκαμψη Αττικής, ο νέος οδικός άξονας Ελευσίνα–Οινόφυτα, ο οποίος φιλοδοξεί να εκτρέψει μεγάλο μέρος της κυκλοφορίας βορειοδυτικά, περιορίζοντας το φόρτο στον Κηφισό και δημιουργώντας νέες συνθήκες για τις εμπορευματικές μεταφορές.

Πρόκειται, μάλιστα, για ένα σχέδιο που βρίσκεται στο επίκεντρο των συζητήσεων, καθώς προωθείται από μεγάλη κατασκευαστική εταιρεία μέσω του θεσμού των Πρότυπων Προτάσεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο συγκεκριμένος μηχανισμός δίνει τη δυνατότητα σε ιδιώτες επενδυτές να καταθέσουν πλήρεις μελέτες για μεγάλα έργα, συνοδευόμενες από κοστολόγηση, χρονοδιάγραμμα, τρόπους χρηματοδότησης και σχέδιο εκμετάλλευσης, προκειμένου να αξιολογηθούν από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και, εφόσον εγκριθούν, να οδηγήσουν σε ανοιχτούς διαγωνισμούς.

Το εν λόγω έργο, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, προβλέπει έναν αυτοκινητόδρομο μήκους περίπου 40 χιλιομέτρων, με αφετηρία τα Οινόφυτα και κατάληξη στον Άγιο Λουκά, όπου θα συνδέεται με την Αττική Οδό.

Η συμβολή του νέου δρόμου αναμένεται να είναι είναι καθοριστική ως προς την αποσυμφόρηση της κίνησης. Τα φορτία από το λιμάνι της Ελευσίνας θα μπορούν να κατευθύνονται γρηγορότερα προς τη Βόρεια Ελλάδα, αποσυμφορώντας το Θριάσιο Πεδίο και την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Αττικής.

Παράλληλα, η Λεωφόρος Κηφισού θα απαλλαγεί από σημαντικό μέρος της κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων, επιτρέποντας την ομαλότερη ροή για τους χιλιάδες επιβάτες που τη διασχίζουν καθημερινά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αξίζει να σημειωθεί πως η ιδέα δεν είναι καινούρια. Η αρχική μελέτη προέβλεπε την κατασκευή του οδικού άξονα Ελευσίνα–Θήβα–Υλίκη, με στόχο τη σύνδεση της Βοιωτίας με την Αττική Οδό. Ωστόσο, το 2015 το έργο ακυρώθηκε, καθώς υπήρχαν φόβοι πως η ολοκλήρωσή του θα οδηγούσε σε οικονομικές αξιώσεις αποζημίωσης από παραχωρησιούχους γειτονικών αυτοκινητοδρόμων που θα έβλεπαν τα έσοδα από τα διόδιά τους να μειώνονται.


Εδώ και αρκετούς μήνες το έργο έχει βρεθεί ξανά στο προσκήνιο, με την συζήτηση να παραμένει ζωντανή και την κυβέρνηση να έχει αναγνωρίσει τη δυνητική συμβολή του στην αποσυμφόρηση του Κηφισού.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ